Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  نشانه های بیماری قلبی و جراحی - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۰,۴۶۸ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

نشانه های بیماری قلبی و جراحی

+4 امتیاز
سلام

فردی هستم مبتلا به بیماری قلبی از دارو ضد انعقاد استفاده میکنم در چه صورت بدنم با مصرف این دارو به مشکل بر خورده است علائم آن را برایم توضیح دهید بعد از عمل جراحی قلب اگر دچار عفونت شویم.  به چه صورت قابل درمان است؟
پرسش ۳۰/بهمن/۱۳۹۲ ۱۳:۳۵:۴۰ در قلب و عروق از حمیدرضا (10,190 امتیاز)
برچسب‌گذاری مجدد ۲۲/تیر/۱۳۹۳ ۱۳:۳۵:۴۲

1 پاسخ

0 امتیاز

خونريزي ممكن است بصورتهاي زير با شدت كم يا زياد اتفاق بيفتد:
- تغییر رنگ ادرار(قرمز شدن ادرار)
- تغییر رنگ مدفوع (سیاهی مثل قیر) و...
- خونمردگي زير پوست
- خونريزي زياد از دندان ها موقع مسواك زدن
- خونریزی از بینی
- در خانم ها مقدار خونريزي زمان قاعدگي بيشتر شده و يا مدت زمان زيادي طول بكشد
زمانی که با هر یک از علائم زیر رو به رو شدید بلافاصله به پزشک مراجعه نمائید. توصیه های عنوان شده میزان اهميت مصرف درست داروي وارفارين يا كومادين را گوشزد مي‌كند.

عمل جراحی
با گذشت سال ها و پیشرفت علم عمل تعویض دریچه قلب پیشرفت کرده و امروزه یکی از راه های تاثیر گذار جهت رفع نقص و درمان بیماری های قلبی شده به خصوص کسانی که دچار بیماری دریچه هستند. هماهنگ با پیشرفت علم جراحی و مراقبت های بعد از عمل و فناوری های جدید و ایجاد بستر مناسب و امکانات زیاد شرایط برای انتخاب دریچه های با دوام و روش های جراحی، امروزه عمل تعویض دریچه به عنوان یكی از موثرترین و موفقیت آمیز ترین اعمال جراحی قلب است. اولین جراحی دریچه ای در سال ۱۹۱۳ انجام شده. با این وجود، تعویض دریچه تا دهه ۱۹۶۰ (زمانی که دریچه های مصنوعی وارد بازار شد) امكان پذیر نبود. گرچه اولین دریچه های مصنوعی سالها به خوبی كار می كردند، ولی پیشرفتهای بعدی در طراحی دریچه ها باعث بهبود جریان خون در دریچه های مصنوعی قلب شد. امروزه طرح های بسیار بهتر و موفق تری که در دریچه ایجاد شده امكان بازگشت بیمار به زندگی فعال و سالم را فراهم نموده و امید به زندگی را افزایش می دهد
جراحی های متداول تعویض دریچه به صورت سالم و مؤثر سال های سال است که انجام می گیرند. پیشرفت علم و روش های جراحی و محصولات جدیدی كه این روشها را آسان تر می کنند، باعث به وجود آمدن جراحیهای قلب با حداقل برشی که بر روی بدن صورت می گیرد بیشتر مورد توجه پزشكان و بیماران قرار می گیرد. اختلاف جراحی هایی که امروزه انجام می شود به سبب اندازه برشی است که بر روی بدن بیمار ایجاد می شود. برش جراحی كوچكتر موجب كاهش ایجاد عفونت و درد كمتر در دوران بهبودی شده و معمولاً زخم از ظاهر بهتری برخوردار است. هر فردی که می خواهد تحت عمل جراحی قلب قرار گیرد می تواند آزادانه با پزشک خود در مورد نحوه عمل و حتی چگونگی برشی که قرار است بر روی بدنش انجام شود، صحبت کند. تعویض دریچه قلب در شرایطی امکان پذیر است که عملكرد قلب و ریه فرد به ماشین قلب و ریه سپرده شود.
وقتی كه خون انسان وارد این ماشین می شود دی اکسید کربن آن با اكسیژن جایگزین میشود (همانند آنچه در ریه به وقوع می پیوندد) و توسط پمپ قلبی مصنوعی خون به همه بخش های بدن فرستاده می شود. سیستم CPB (ماشین ذکر شده) دارای لوله هایی است كه نظیر وریدها و شریانهای شما عمل می كند و همچنین برای حفظ درجه حرارت مناسب جهت عمل جراحی، بدن توسط دستگاه سرد یا گرم می شود.
هر فردی در هنگام عمل تعویض دریچه قلب ممکن است احساس اضطراب و نگرانی داشته باشد که این امری طبیعی است. به نظر بسیاری از بیمارانی که تحت این عمل جراحی قرار گرفته اند گفتگو با تیم جراحی برای این افراد اطمینان و آرامشی را به وجود آورده که از استرس آنها جلوگیری کرده. عقیده بسیاری از بیماران عمل شده، سؤال كردن و گفتگو با تیم جراحی موجب كم شدن ترس آنان میشود . این بیماران اعلام کرده اند که داشتن نگرش مثبت نسبت به جراحی، بهبودی آنها را تسریع و تسهیل نموده است. هر فرد قبل از عمل، آموزش های خاصی از پزشك و سایر افراد دریافت خواهد كرد . تعدادی از آمادگیهای لازم بشرح ذیل است:
گفتگو با اعضای مختلف تیم جراحی نظیر: جراح، متخصص بیهوشی، متخصص قلب، مسئول تنفس درمانی و پرستاران.صحبت با اعضاء خانواده در مورد عمل بازدید از واحد مراقبت ویژهICU كه احتمالا محل گذراندن دوره بهبودی بعد از عمل می باشد و همچنین توجه به این نکته که بیمار قبل از عمل با ید 8 ساعت ناشتا باشد.

در طول جراحی و بعد از جراحی
اگر شما قرار است تحت عمل جراحی تعویض دریچه قلب قرار گیرید باید توجه داشته باشید که بلافاصله بعد از عمل جراحی خواب آلود خواهید بود. چند ساعت بعد و شب و حتی ممکن است چند روز آینده بعد از عمل را در واحد مراقبت ویژه بگذرانید. در این بخش، همه علائم حیاتی مانند تعداد ضربانات قلب، دما، و فشارخون بطور كامل تحت كنترل قرار می گیرند پرستاران بطور مكرر در حركت، سرفه و تنفس عمیق به شما كمك خواهند كرد تا به خوبی و سلامت دوره بهبودی را سپری كنید .اعضاء خانواده و دوستان نزدیك به ملاقات شما خواهند آمد . پرستار واحد مراقبت ویژه به ملاقات كنندگان راجع به ساعات مناسب ملاقات توضیحاتی خواهند داد .پس از مدتی که پزشک تشخیص داد شما در این واحد باشید شما به واحد بعدی و یا بخش مراقبت عادی بیمارستان منتقل خواهید شد . زمان بستری در این بخش بسته به شرایط هر فرد متفاوت است اما میانگین آن بین ۱ الی ۷ روز می باشد . اغلب بیماران ازچگونگی احساس بهبودی و توانائی از سرگیری برخی فعالیتهای عادی زندگی نظیر راه رفتن، خوردن، استحمام متعجب می شوند . بسیاری از بیماران روز بعد از عمل راه می روند

پیشگیری از عفونت:
زمانی که فردی به دندانپزشکی مراجعه می کند، در زمان کشیدن دندان و نیز پر کردن دندان و نیز در خانم ها زمانی که برای درمان یا ویزیت دستگاه تناسلی خود (مانند کورتاژ و اعمال جراحی کوچک و سرپایی) به پزشک مراجعه می کنند، میكروبها از هر نوع می توانند وارد جریان خون شوند . برای جلوگیری از این عفونت و مقابله با میکروب های وارد شده به خون در نسخه پزشک به افراد آنتی بیوتیك تجویز می شود. با ارائه دستورالعمل فوق به پزشک و یا دندانپزشك خود تذکر دهید که یك دریچه مصنوعی در قلب خود دارید.
پس از عمل جراحی تورم در مچ پا و ساق ها در برخی از بیماران بوجود آمده واحساس سنگینی شكم می كنند كه اغلب تنگی نفس نیز دارند و باید با مشاهده هر یک از این علائم به پزشک مراجعه کنند. همچنین برخی از بیماران در مراقبت های بعد از عمل مانند رعایت رژیم غذایی كم نمك و مصرف داروهای لازم، کم توجهی می کنند. باید توجه داشت که عدم رعایت هر یک از این موارد ممکن است برای فرد مشکل ساز شود. در نتیجه فرد باید بیشترین توجه و مراقبت را در نظر بگیرد و از دستورات پزشک بهره ببرد.
برای مراقبت از دندان ها و بهداشت دهان از مسواک با پرزهای نرم استفاده شود و خانم هایی که تخت عمل جراحی دریچه قرار گرفته اند در سنین باروری از مصرف قرص های ضد حاملگی بپرهیزند.

برنامه ریزی آینده:
هنگامی که بیمار با عمل جراحی موفق به نصب دریچه مصنوعی می شود ممکن است احساس کند نیاز به عوض کردن طرز زندگی خود بشود ولی در حقیقت باید بداند که احساس بهتری خواهد داشت. چرا که دیگر علائم بیماری دریچه ای وجود ندارد. عموماً بیماران درک می کنند که در طول هفته های اول پس از عمل بهبود می یابند ولی در حقیقت برای سلامت کامل چندین هفته یا حتی چند ماه وقت لازم است.
پزشكان برای بهبودی زودرس بیماران در منزل رژیم خاص ورزشی را تجویز و حتی رژیم غذائی خاصی را توصیه می نمایند . هر بیمار می تواند با كمك پزشك اهدافی را برای افزایش فعالیت جسمانی مشخص نماید . این نكته مهم و قابل توجه است كه بیماران راهنمائی های خاصی را برای شروع دوباره فعالیتهای خانگی نظیرخانه داری، ورزش، رانندگی و بازگشت به كار را دریافت نمایند . بیشتر بیماران احساسات غیر منتظره ای نظیر موارد زیر را بعد از عمل تجربه می كنند :
- احساس خوب بودن حال روحی و جسمی بیمار به مدت چند روز
- ایجاد ورم در نقاطی از پا به مدت چند وقت
- بی میلی به غذا و احساس بد بودن مزه غذا که حتی بیشتر از یک ماه ادامه خواهد داشت.
- اختلالات بینایی (جذب کردن آب توسط کره چشم بیمار به صورت موقت كه در بینایی اثراتی گذاشته و موجب می شود كه عینك نامناسب به نظر برسد)
- بی خوابی و اختلالات در خواب به مدت چند هفته

پاسخ در ۳۰/بهمن/۱۳۹۲ ۱۳:۳۶:۱۰ از دکتر وب گرد (48,940 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

+2 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۰/اسفند/۱۳۹۳ ۱۷:۱۶:۱۷ در قلب و عروق از ایمان منش (290 امتیاز)
+2 امتیاز
0 پاسخ
+3 امتیاز
1 پاسخ
+3 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۳۰/بهمن/۱۳۹۲ ۱۳:۲۳:۵۳ در قلب و عروق از حمیدرضا (10,190 امتیاز)
+1 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۶/بهمن/۱۳۹۲ ۱۳:۰۵:۱۵ در قلب و عروق از حمیدرضا (10,190 امتیاز)
???????
...