Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  اختلالات خواب و عدم کنترل عضلات و توهم - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۰,۴۰۱ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

اختلالات خواب و عدم کنترل عضلات و توهم

+6 امتیاز
با سلام

گاهی برای من اتفاق می افتد که بیدار می شوم اما نسبت به ماهیچه های بدنم هیچ کنترلی ندارم. در عین حال صداهایی می شنوم و تصوراتی دارم که متوجه شده ام واقعیت ندارد. و این اتفاق از حدود چند دقیقه  تا یک ساعت هم ممکن است طول بکشد.
اما در این حالت ذهنم کاملا هشیار است و تحت اراده ام هست.

مطلبی در اینترنت دیدم با عنوان «رویاهای بیداری». می خواستم بدانم آیا این تجربه من همان رویای بیداری است؟
و آیا راه حلی برای درمان یا کنترل این حالت وقتی به وجود می آید هست؟
اصلا این مساله دلیل علمی دارد؟ یعنی مراجعه به پزشک می تواند کمک کننده باشد ؟
چون این اتفاق اصلا خوشایند نیست و بسیار آزاردهنده است. اما به دلیل این که به ندرت اتفاق می افتد علاقه ای ندارم دارو برای آن مصرف کنم.

سپاسگزارم
پرسش ۲۲/اردیبهشت/۱۳۹۲ ۱۴:۳۷:۲۵ در اعصاب و روان از mohadeseh (1,310 امتیاز)
ویرایش ۲۹/اردیبهشت/۱۳۹۲ ۱۰:۳۹:۳۵ از Dr.Shahabi

1 پاسخ

+1 امتیاز
سلام

پیگیری به موقع می تواند به شما در درمان مشکل کمک نماید. ضمن اینکه شما را توصیه به مراجعه به روانپزشک می کنم خواهشمندم به سوالات زیر پاسخ دهید:

لطفا در مورد نوع صداها و کیفیت آن به طور دقیق توضیح بفرمایید.

آیا احساس عدم کنترل روی ماهیچه ها دچار اختلال در تعادل یا راه رفتن هم می شوید با خیر؟

منتظر پاسخ شما هستم
پاسخ در ۰۵/خرداد/۱۳۹۲ ۱۳:۳۳:۵۸ از Dr.Shahabi (92,580 امتیاز)
سلام
صداها و تصویرهایی که می بینیم کاملا واضح هستند به طوری که اغلب متوجه نمی شوم واقعی نیستند پس از گذشت چند دقیقه( مثلا وقتی با خودم فکر می کنم الان که همسرم سر کار است پس نباید اینجا باشد) متوجه می شوم که فقط توهم است وقتی سعی می کنم چشم هایم را باز کنم نمی توانم . حتی یک لحظه تصور می کنم بلند شده ام و راه می روم اما وقتی می بینم مثلا از در رد می شوم باز می فهمم حقیقی نیست .
ذهنم کاملا تحت اختیار خودم هست (مثلا تصمیم می گیرم یک سوال فیزیک را با محاسبات ذهنی کامل انجام دهم می توانم )
در غیر از این حالات که موقع خواب برایم پیش می آید هیچ اختلالی در ماهیچه ها یا راه رفتن ندارم.
سلام
هر چند علائم ارائه شده به توهم و اختلالات مشابه آن شبیه است اما تیپیک به نظر نمی رسد. تشخیص درست و نهایی پس از مراجعه شما به روانپزشک مشخص می شود. خواهشمند است هر چه سریع تر نسبت به این موضوع اقدام فرمایید. جناب آقای دکتر بولهری را به شما پیشنهاد می کنم.
موفق باشید
سپاسگذارم از شما

پرسش‌های مرتبط

+1 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۸/اسفند/۱۳۹۳ ۰۶:۵۷:۱۳ در اعصاب و روان از اهدائی وند (220 امتیاز)
+1 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۲۸/بهمن/۱۳۹۳ ۱۷:۱۹:۱۱ در عضلاني اسكلتي و مفاصل از ب12 (600 امتیاز)
+3 امتیاز
1 پاسخ
+6 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۴/فروردین/۱۳۹۲ ۱۰:۵۱:۰۶ در اعصاب و روان از Shamim (480 امتیاز)
???????
...