Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  جوش صورت(سر سقید) - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۱,۸۵۷ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

جوش صورت(سر سقید)

+4 امتیاز
با سلام دختری 23 ساله ام که صورتم جوس میزنه باید چه ازمایشی بدم تا ببینم مشکل از کبدم یا نه ؟

تشکر
پرسش ۰۱/اردیبهشت/۱۳۹۳ ۰۰:۴۷:۳۲ در زیبایی از sepideh13714 (300 امتیاز)

1 پاسخ

+1 امتیاز
 
بهترین پاسخ

جوش مشکلی پوستی بوده و زمانی رخ می دهد که فولیکول های مو در اثر تجمع چربی و سلول پوستی مرده در آن پر می شود. معمولا جوش (آکنه) در نواحی پوست صورت، گردن، قفسه سینه، شانه ها و گرده رخ می دهد. بعضی از افراد از آکنه با نام جوش سرسیاه، جوش سرسفید، جوش، جوش صورت و … رخ می دهد. 

جوش یا آکنه در بین نوجوانان بسیار شایع بوده و معمولا بعد از سنین نوجوانی شروع به بهبود می کند. علامت جوش یا آکنه جوش های سرسیاه، قرمز، سرسفید و … بوده که در هرجای پوست از جمله پوست صورت ممکن است رخ داده و در صورت عفونت کرد، می تواند دردناک نیز باشد.

دلایل جوش صورت و سایر جوش های بدن

آکنه یا جوش زمانی رخ می دهد که فولیکول های مو ا چربی و سلول های مرده پوست پر شود. فولیکول های مو به غدد سباسه (چربی دار) متصل می باشند. این غدد نوعی چربی به نام سبوم ترشح کرده که باعث روان شدن و مرطوب شدن پوست و مو می شود. سبوم بطور معمول از بهمراه مو از پوست بالارفته و سپس از منافذ فولیکول های مو خارج شده و به سطح پوست می روند. زمانیکه بدن شما سبوم (چربی) بیشتر از حد نیاز ترشح کرده و سلول های مرده بیشتری وجود دارد، هردو این عوامل با هم در فولیکول مو جمع شده و محیطی باکتریایی بوجود می آورد. این تجمع می تواند باعث بادکردن دیواره فولیکول و بوجود آمدن جوش سرسفید و یا باز شدن آن و بوجود آمدن جوش سرسیاه شود. سایر انواع جوش و کیست نیز در اثر فعل و انفعالت و شرایط مختلف این چربی و سلول مرده جمع شده بوجود می آید.

عوامل تشدید کننده جوش صورت و سایر نقاط بدن

عواملیکه می توانند باعث جوش زدن صورت و سایر نقاط بدن و یا تشدید جوش های موجود شود، شامل:

  1. هورمون ها -
  2. داروهای خاص -
  3. رژیم غذایی -
  4. لوازم آرایشی -
  5. استرس -

عواملی که برروی آکنه یا جوش صورت و بدن بی تاثیراند و یا تاثیر کمی دارند، شامل:

  • خوراکی های چرب و شکلات - این خوراکی ها تاثیر کمی برجوش زدن داشته و یا اصلا تاثیری ندارند.
  • پوست کثیف - پوست چرک و آلوده باعث جوش زدن نمی شود. در حقیقت شستن و سابیدن بیش از حد پوست با صابون و مواد شیمیایی است که جوش ها را بدتر می کند. پاک کردن و شستن عادی و معمول پوست برای حذف چربی و سلول های مرده همه چیزی است که شما لازم دارید.

درمان جوش صورت و سایر نقاط بدن

درمان جوش یا آکنه با کاهش چربی پوست، افزایش سرعت از بین بردن سلول های مرده، درمان عفونت های باکتریایی، کاهش التهاب و یا همه چهار عامل ذکر شده، انجام می شود. در اکثر درمان های تجویزی جوش صورت و سایر نقاط بدن، نتیجه مطلوبی در 4 تا 8 هفته اول مشاهده نمی شود و حتی قبل از شروع به بهبود، ممکن است پوست شما بدتر نیز شود.در ادامه به معرفی انواع درمان های جوش صورت و سایر نقاط بدن که پزشک شما برای بهبود جوش های شما، ممکن است استفاده نماید، می پردازیم.

  • درمان های موضعی ساده -
  • درمان های موضعی تجویزی -
  • درمان های آنتی بیوتیکی -
  • درمان بوسیله ایزوترتینوئین -
  • قرص های ضدبارداری -
  • لیزر درمانی و نور درمانی -

پیشگیری از جوش زدن

هرچند راه قطعی برای پیشگیری از آکنه یا جوش زدن وجود ندارد، با رعایت موارد زیر می شود، میزان بازگشت پذیری جوش ها را کاهش داد:

  • پاک کردن آرایش، قبل از خوابیدن.
  • دوش گرفتن بعد از ورزش و یا عرق کردن شدید.
  • اجتناب از آرایش غلیظ.
  • شستن آرام پوست و استفاده از شوینده های معتدل

از آنجا که انتخاب درمان صحیح باید توسط پزشک انجام شود از درمان خود سرانه بپرهیزید و به پزشک مراجعه کنید.

 

پاسخ در ۲۳/خرداد/۱۳۹۳ ۱۵:۰۱:۰۳ از Dr.Khatami (82,650 امتیاز)
انتخاب ۲۳/خرداد/۱۳۹۳ ۱۶:۳۸:۲۸ از Dr.Shidvash

پرسش‌های مرتبط

+6 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۳/مرداد/۱۳۹۲ ۰۰:۲۶:۰۵ در كودكان از زری (600 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ
پرسش ۱۳/مرداد/۱۳۹۹ ۱۳:۲۱:۵۱ در زیبایی از mili_9 (140 امتیاز)
+1 امتیاز
0 پاسخ
پرسش ۱۳/مرداد/۱۳۹۹ ۱۳:۵۴:۴۱ در زیبایی از تیام (130 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۱۷:۲۵:۵۴ در زیبایی از kianoosh hk (180 امتیاز)
+2 امتیاز
1 پاسخ
???????
...