Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  ریزش موی ریش - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۰,۴۶۵ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

ریزش موی ریش

+5 امتیاز

با سلام. 27 ساله هستم ومدتی است که قسمتهایی از موهای صورتم به صورت لکه ای ریخته البته قبلا این حالت پیش آمده بود ولی به طور خود به خود و خیلی طولانی شروع به خوب شدن کرد و قبل از اینکه تمامی لکه ها به طور کامل خوب شوند روند بهبودی متوقف شد و یا لا اقل بنده اینطور احساس می کردم  ( قسمتهای ریزی هنوز کامل خوب نشده بود) به هر ترتیب بنده با حالت موجود کنار آمده بودم که چند ماه پیش روند ریزش دومرتبه شروع شده و لکه های کوچکتر ولی با تعداد بیشتری نسبت به دفعه قبل ، بوجود آمدند.  

با تشکر قبلی از توجه شما

پرسش ۰۷/اردیبهشت/۱۳۹۳ ۱۳:۲۰:۲۰ در مو از alexin (200 امتیاز)
ویرایش ۰۷/اردیبهشت/۱۳۹۳ ۱۳:۲۱:۲۰ از Dr.Delroba

1 پاسخ

+1 امتیاز
 
بهترین پاسخ

با سلام:

نام این بیماری آلوپشیا آره آتا است.آلوپشيا آره آتا (Alopecia areata) يک بيماری خود ايمنی فراگير است که باعث ريزش مو‌های سر و جاهای ديگر بدن می‌شود. اين بيماری به طور معمول با يک يا چند لکه‌ی تاسی کوچک و گرد روی سر خود را نشان می‌دهد و ممکن است تا از دست رفتن همه‌ی موهای سر (آلوپشيا توتاليس) يا موهای سراسر بدن (آلوپشيا يونيورساليس) گسترش پيدا کند. آلوپشيا آرتا هم در زنان هم در مردانی از همه‌ی سن‌ها و نژادها رخ می‌دهد. با وجود اين، اغلب در کودکی آغاز می‌شود. اين بيماري نزديک 2 درصد از کل جمعيت را درگير می‌کند.

در آلوپشيا آره آتا، دستگاه ايمنی (گلبول‌های سفيد) به نادرست به فوليکول‌های مو يورش می‌برد و مرحله‌ی رشد موها را از کار می‌اندازند. اين فوليکول‌ها بسيار کوچک می‌شوند و توليد آن‌ها بسيار آهسته می‌شود و برای ماه‌ها يا سال‌ها مويی که بر سطح پوست پديدار باشد، توليد نمی‌کنند. سر بيش از جاهای ديگر از اين بيماری اثر می‌پذيرد، اما ريش و سبيل و هر جايی از بدن که مويی بر آن روييده باشد نيز ممکن است از آسيب آن دور نماند. هنوز دليل واکنش دستگاه ايمنی عليه فوليکول‌های مو روشن نيست.

در برخی از مردم فقط چند لکه‌ی بی‌مو پديدار می‌شود که در سال ديگر مو بر آن‌ها می‌رويد. در ديگران، ريزش مو گسترده‌تر است و در شمار اندکی همه‌ی موی سر (آلوپشيا توتاليس) يا سر و بدن (آلوپشيا يونيورساليس) از دست می‌رود. گستردگی بيماری به هر اندازه که باشد، باز هم فوليکول‌های مو زنده می‌مانند و آماده‌ی توليد دوباره‌ی موی عادی هستند، به شرط آن که پيام مناسب را دريافت کنند. در همه‌ی موارد، رشد دوباره‌ی مو ممکن است بدون درمان يا حتی پس از چند سال رخ دهد.

وراثت نقش مهمی در ابتلای فرد به اين بيماری دارد. از هر پنج نفر يک نفر از کسانی که به اين بيماری دچار شده‌اند، فردی مانند خود را در خانواده‌ی داشته‌اند. اگر فردی برای نخستين بار پس از 30 سالگی به اين بيماری دچار شود، احتمال دچار شدن فرد ديگری در خانواده‌اش به همين بيماری کمتر است تا فردی که نخستين لکه‌ی تاسی را پيش از 30سالگی داشته است. آلوپشيا اغلب در خانواده‌هايی رخ می‌دهد که افرادی از آن به آسم، تب يونجه، اگزما ، کم کاری تیرویید، دیابت يا هر گونه بيماری خودايمنی ديگری دچار شده باشند.

هم اکنون درمانی برای اين بيماری وجود ندارد، گرچه ممکن است موها خودشان باز گردند. در حالتی که بيماری زياد شديد نيست می‌توان اندکی از پيشرفت آن کاست. آلوپشيا آره آتا به دو صورت خود را نشان می‌دهد: در يک حالت کمتر از 50 درصد موهای سر می‌ريزند و در حالت ديگر بيش از 50 درصد موهای سر از دست می‌روند. اين دوحالت به صورت متفاوتی رفتار می‌کنند و گزينش درمان مناسب برای آن‌ها بستگی دارد که از چه نوعی باشند.

تزريق کورتيزون به بخش بدون موی سر می‌تواند در آلوپشيای ملايم کارآمد باشد. اين کار بايد هر ماه زير نظرپزشک انجام می‌شود. محلول پنج درصد مينوکسيديل (Minoxidil) که دو بار در روز بر ناحيه‌ی آسيب ديده گذاشته می‌شود نيز ممکن است پاسخ خوبی داشته باشد. موی سر، ابروها و ريش و سبيل ممکن است برويد. کرم يا پماد آنترالين (Anthralin) نيز روزی يک ‌بار بر ناحيه‌ی آسيب ديده گذاشته و 30 تا 60 دقيقه پس از آن شسته می‌شود. اگر موها بار ديگر برويند، بايد 8 تا 12 هفته ديگر خود را نشان بدهند.

در آلوپشيای شديد از قرص‌های کورتيزون بهره می‌گيرند. اين قرص‌ها از کورتيزون تزريقی نيرومندتر هستند و ممکن است اثر جانبی داشته باشند. افراد جوان اغلب اين قرص‌ها و اثرات جانبی آن‌ها را تحمل می‌کنند. با وجود اين، به دليل خطری که اين قرص‌ها برای تندرستی انسان دارند، برای بيماران انگشت شماری برای زمانی دراز تجويز می‌شوند. همچنين، پس از دست کشيدن از قرص‌ها رشد دوباره‌ی موها ممکن است باز ايستد. محلول پنج درصد مينوکسيديل نيز به روشی که گفته شد به کار می‌رود. در موارد بسيار شديد آلوپشيا(توتاليس و يونيورسال) به ايمنی‌درمانی با داروهایی مثل متوتروکسات می‌پردازند.

جدیدا روش میکرونیدلینگ در درمان سریعتر این ضایعات بسیار کمک کننده  گزارش شده است.

 

پاسخ در ۲۳/خرداد/۱۳۹۳ ۱۵:۰۶:۳۴ از Dr.Khatami (82,650 امتیاز)
انتخاب ۲۳/خرداد/۱۳۹۳ ۱۶:۳۸:۱۹ از Dr.Shidvash

پرسش‌های مرتبط

+8 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۵/آبان/۱۳۹۲ ۰۱:۰۶:۳۸ در مو از Ehsan7 (230 امتیاز)
+6 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۶/اسفند/۱۳۹۲ ۱۲:۴۵:۰۲ در مو از yasin (630 امتیاز)
+11 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۲۹/اردیبهشت/۱۳۹۲ ۱۰:۰۸:۵۸ در مو از 1354 (490 امتیاز)
+2 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۲۸/بهمن/۱۳۹۳ ۱۴:۳۹:۳۹ در مو از m_alaviii (140 امتیاز)
+6 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۹/خرداد/۱۳۹۳ ۱۹:۰۰:۱۱ در مو از َalbertar (360 امتیاز)
???????
...