Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  خلط خونی و درد سینه - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۰,۲۷۳ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

خلط خونی و درد سینه

+6 امتیاز

سلام 
خسته نباشید.
من27 سالمه(پسر) (کلا"جمعا"20 تا نخ سیگار کشیدم شایدم کمتر که الان 1 سال میشه کلا"ترک کردم)
چند ماهه پیش هنگام صرفه شدید خلط خونی کردم و چون فکر کردم به خاطر سرفه هست، پیگیر نشدم.
تا اینکه بعد از حدود 7 ماه دوباره خلط خونی بالا اوردم و بعد به متخصص ریه رفتم که اول رادیو لوژی گرفتم که گفتن چیزی مشهود نیست (برام چند تا قرص تجویز کردن که انتی بیوتیک بود و یه چیز دیگه که نتونستم مصرف کنم چون حالت تهوع داشتم). بعد ازمایش خون وبعد آزمایش سل که گفتن باز چیزی نیست (یه سری دیگه باز دارو مصرف کردم که باز آنتی بیوتیک بود با قرص جوشان که مال ریه بود فکر کنم) که با مصرف اینا دیگه خلط خونی نداشتم تا اینکه داروم تموم شد و باز خلط خونی شروع شد.بعد سیتی اسکن گرفتم که باز چیزی نبود. گفتن برونوسکوپی انجام بده که من انجام ندادم
و الا من چند روزیه که حس میکنم گلوم بهش فشار میادو و کمی حس میکنم نفسم کمی سنگین شده . و تازگی ها هم سینم سمت راستم درد میکنه . و بعضی مواقع پشت سینم کمی درد داره
اینم ذکر کنم هم دریچه میترال قلبم کمی گشاده و زیاد حادنیست(گفتم شاید علت داشته باشه بگم)
دکتر قلب اینو گفت

ممنون میشم راهنمایی کنید

پرسش ۳۱/اردیبهشت/۱۳۹۲ ۱۳:۲۲:۱۱ در ريه و تنفس از mmd68 (370 امتیاز)
بازنمایش ۱۳/خرداد/۱۳۹۲ ۱۴:۳۴:۱۸ از Dr.Delroba

1 پاسخ

0 امتیاز

سلام

خلط خونی علامتی مهم در اختلال های تنفسی است. نام علمی و پزشکی آن هموپتیزی می باشد.

علت اصلی و شایع هموپتیزی سرفه های مکرر و خراش گلو ، برونشیت و یا اختلالی به نام برونشکتازی است.
برونشیت یا التهاب راه‌های تنفسی می‌تواند بر اثر عوامل مختلف از میکروب‌ها تا تنفس گازهای مسموم بروز کرده باشد. این بیماری قابل درمان شدن  و برخلاف بیماری‌هایی مانند سل، ذات‌الریه و سرطان سریعتر درمان می‌شود.

به طور کلی وجود خون در خلط دفع شده، معمولاً نشانه یک خونریزی خفیف در مسیر تنفسی بین بینی و انتهای ریه است. مثلاً یک خون دماغ خفیف باعث چکیدن کمی خون از حفره پشت بینی به داخل ریه شده و با سرفه دفع می شود. اما خونریزی از جایی دیگر غیر از بینی ممکن است مشکل آفرین باشد. مثلاً سرفه های شدید ممکن است رگی را در ریه پاره کند. در عفونت های ویروسی هم خلط خونی زیاد دیده می شود.

اما بدتر از همه، سرطان ریه هم خلط خونی ایجاد می کند. در افراد سیگاری دیدن خلط خونی به مراتب خطرناک‌تر از دیگران بوده و باید سریعا با پزشک مشورت شود . چراکه احتمال سرطان در آن ها بالااست و در اولین فرصت باید به درمان آن پرداخت.

البته منبع این خون همیشه مسیر تنفسی نیست. ممکن است خونریزی در معده باشد و با سرفه خارج شود.علاوه بر این ناراحتی‌های قلبی نیز در برخی اوقات این خون‌ها را سبب می‌شوند. برخی اختلالات خونی و برخی عارضه های نادر ایمنی هم عامل خلط خونی یا هموپتیزی هستند.

اگر خون قرمز روشن باشد، خونریزی هنوز ادامه دارد، و اگر قرمز تیره، قهوه ای یا مایل به سیاه باشد، خون خشک شده یا لخته شده است. در موارد کم اهمیّت خون به صورت نقاط کوچک قرمز است و در موارد شدید رگه ها یا لکه های خون یا وجود خون در دهان است.

شما نمی توانید خونریزی در خلط را بند آورید. چه این خونریزی بی خطر باشد و زود از بین برود و چه ادامه پیدا کند، باید به پزشک مراجعه کنید.

هیچ وقت برای جلوگیری از دفع خلط خونی شربت ضد سرفه مصرف نکنید. این کار باعث جمع شدن خون در درون بدن و مخفی ماندن علائم گرفتاری های شدید می شود. در صورتی که لازم باشد، پزشک داروی ضد سرفه مناسب تجویز می کند.

اگر چندین بار خلط خونی داشتید به تجویز پزشکتان نمونه ای از خلط خونی را برای آزمایش جمع خواهید کرد. ممکن است آزمایش های متعدد و یا برونکوسکوپی هم تجویز نماید که باید با دقت انجام شود.

با توجه به مواردی که شما ذکر کردید باید مسیر تشخیص را با حوصله و دقت و تحت تجویز و نظارت پزشک انجام داده و به تشخیص نهایی برسید چرا که همان طور مه دیدید طیف وسیعی از بیماری های ساده و یا خیلی مهم ممکن است عامل بیماری باشند.

توصیه می کنم بدون نگرانی و با حوصله برای ادامه طی مسیر تشخیص پیش بروید.

برای شما آرزوی موفقیت دارم

پاسخ در ۲۸/خرداد/۱۳۹۲ ۱۵:۳۳:۵۳ از Dr.Shahabi (92,580 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

+5 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۲۲/فروردین/۱۳۹۲ ۲۳:۱۰:۰۳ در ريه و تنفس از khoramcity (870 امتیاز)
+3 امتیاز
0 پاسخ
+4 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۱/خرداد/۱۳۹۲ ۱۸:۳۳:۳۰ در ريه و تنفس از hossein (300 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ
پرسش ۱۳/مرداد/۱۳۹۹ ۱۳:۲۲:۳۲ در گوش و حلق و بيني از َArad_kh (120 امتیاز)
+4 امتیاز
0 پاسخ
???????
...