Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  زگیل تناسلی و راه ابتلا به آن - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۰,۹۷۳ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

زگیل تناسلی و راه ابتلا به آن

+7 امتیاز
سلام..من چندجا خوندم فرد از راه جنسی به زیگیل تناسلی مبتلا میشه..آیا ممکنه فرد از بچگی توی بدنش زیگیل میزده حالا آلتش زیگیل بزنه؟
پرسش ۰۹/خرداد/۱۳۹۳ ۲۳:۵۳:۱۸ در مردان از snowdrop (320 امتیاز)
ویرایش ۰۹/خرداد/۱۳۹۳ ۲۳:۵۶:۰۹ از Dr.Delroba

1 پاسخ

+1 امتیاز
 
بهترین پاسخ

با سلام

زگیل تناسلی یک بیماری ویروسی است و ازجمله شایع‌ترین بیماری‌های منتقل‌شونده از راه تماس جنسی محسوب می‌شود. ویروس پاپیلومای انسانی یا HPV بیش از 40 گونه متفاوت دارد که برخی از انواع آنها می‌توانند علاوه بر ناحیه تناسلی، مخاط دهان و حلق را نیز مبتلا نمایند. اگرچه زگیل‌های کوچک حتی بدون درمان نیز خودبه‌خود از بین خواهند رفت، اما ضایعات بزرگ‌تر نیاز به مداخله درمانی دارند و به علاوه امکان عود بیماری نیز بالا است.
از دیدگاه سلامت همگانی آنچه موجب نگرانی است علاوه بر سهولت انتقال جنسی این بیماری، ارتباطی است که بین آلودگی با این ویروس‌ها و برخی سرطان‌ها مثل سرطان دهانه رحم یا به‌ندرت سایر سرطان‌های ناحیه تناسلی یافت شده است و متأسفانه معیاری نیز وجود ندارد که مشخص کنیم کدام فرد مبتلا واقعاً در معرض خطر بیشتری برای چنین عوارضی است.
ویروس‌های مولد این بیماری با ویروس ایدز یا ویروس‌های ایجادکننده هرپس یا تبخال تناسلی متفاوت هستند. همه این بیماری‌ها می‌توانند از طریق تماس جنسی منتقل شوند و همه مردان و زنان، در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند؛ مگر در شرایط روابط زناشویی توأم با تعهد به شریک زندگی.

باید توجه داشت که برخی مبتلایان خود نیز از بیماری خود آگاه نیستند و ممکن است سال‌ها قبل با این ویروس آلوده شده باشند و در حال حاضر نیز علامتی نداشته باشند. به همین دلیل به همه و به ویژه جوانان توصیه می‌کنیم که در نظر داشته باشید که وقتی با فردی وارد رابطه می‌شوید در واقع با تمام گذشته جنسی او وارد رابطه شده‌اید، لذا باید از حداکثر محافظت ممکن استفاده نمایید؛ حتی اگر تنها برای یک بار تماسی برقرار شود. در مواردی ویروس می‌تواند در جریان زایمان از مادر به نوزاد منتقل شود که خوشبختانه چندان شایع نیست.
 زگیل‌های تناسلی به شکل برآمدگی‌های پوستی توپُری به ابعاد 2 تا چند میلی‌متر به شکل متعدد یا حتی خوشه‌ای خودنمایی می‌کنند. این ضایعات بدون درد، سوزش یا خارش هستند. گاه ضایعات کوچک حتی بدون مداخله درمانی برطرف می‌شوند، ولی در مواردی هم بدون تغییر باقی مانده یا بزرگ‌تر شده و حتی گسترش می‌یابند.
انواعی از ویروس پاپیلوما که ایجاد زگیل می‌کنند با انواعی که شانس سرطان را افزایش می‌دهند، متفاوت است، ولی نباید فراموش کرد که با توجه به نحوه انتقال، آلودگی همزمان با چندگونه ویروس پاپیلوما و حتی سایر ویروس‌های منتقل‌شونده از راه تماس جنسی مثل HIV ، هرپس و هپاتیت‌های نوع B و C وجود دارد.

اطلاعات بیشتر را مي توانيد در اين آدرس مطالعه نماييد:

http://salajen.blogfa.com/post/80

پاسخ در ۱۲/خرداد/۱۳۹۳ ۱۲:۵۱:۴۱ از Dr. Azin (76,500 امتیاز)
انتخاب ۱۲/خرداد/۱۳۹۳ ۱۸:۴۳:۵۰ از Dr.Delroba

پرسش‌های مرتبط

+4 امتیاز
1 پاسخ
+7 امتیاز
1 پاسخ
???????
...