Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  تاثیر برخی مواد و جذب آنها توسط پوست در دوران بارداری - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۰,۹۱۷ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

تاثیر برخی مواد و جذب آنها توسط پوست در دوران بارداری

+6 امتیاز
با سلام و تشکر از عنایت و توجه شما پزشک ارجمند و گرامی سوال من توسط پزشک زنان همین برنامه به شما ارجاع داده شده است امیدوارم مورد توجه و عنایتتون قرار گیرد بسیار نگرانم
 
من در هفته 23 بارداری هستم و به علتی قبل از بارداری، مژه هایم را از دست دادم از ابتدای بارداری تا کنون مجبور به استفاده  (دائم ) از مژه مصنوعی  و چسب مژه برای چسباندن آن هستم و به این دلیل بسیار نگرانم. می خواستم ببینم آیا امکان داد چسب مژه از طریق پوست پلک جذب پوست شود و آیا برای جنین ضرر دارد و اگر نه می توانم تا پایان بارداری استفاده کنم؟
در ضمن بارداری اولم هم هست  (خواهش میکنم )  راهنمایی بفرمایید ممنونم

 

پرسش ۱۲/خرداد/۱۳۹۳ ۱۸:۲۳:۰۲ در زیبایی از الهام علی احمدی (600 امتیاز)
برچسب‌گذاری مجدد ۲۲/تیر/۱۳۹۳ ۱۳:۲۶:۱۰

1 پاسخ

+1 امتیاز
 
بهترین پاسخ

سلام:

به دلایل زیر توصیه مکنم که فقط در مواقعی که خیلی ضروری باشد این کار را انجام دهید زیرا اثرات این کار در افراد عادی به شرح زیر است ولی در بارداری و جنین اثرات آن نامشخص است.

هر انسانی زیبایی را دوست دارد، زیرا میل به زیبایی در فطرت هر انسانی وجود دارد. معمولا خانم ها از ترفند های بیشتری برای زیباتر شدن استفاده می کنند. یکی از این ترفند ها، استفاده از مژه مصنوعی می باشد که آن را روی لبه پلک چشم می چسبانند.

اگرچه استفاده گهگاهی از مژه مصنوعی صدمه زیادی به چشم ها وارد نمی کند، ولی استفاده پشت سر هم و طولانی‌مدت از این وسیله، مضرات زیادی برای سلامت چشم خواهد داشت. در این مطلب، مهم ترین این مضرات را برایتان می گویم:

1- رساندن آسیب به مژه طبیعی فرد

نصب مکرر و طولانی مدت مژه مصنوعی و سپس برداشتن آن از روی چشم، به مژه های اصلی فرد آسیب می رساند.

همانطور که می دانید برای نصب مژه مصنوعی، از نوعی چسب مخصوص استفاده می شود که باید به موازات ریشه مژه اصلی بر روی پلک بالایی مالیده شود تا مژه مصنوعی بر روی آن قرار گیرد.

اگر فرد دقت نکند، ممکن است مقداری از این چسب بر روی مژه اصلی ریخته شود و در هنگام برداشتن، تعدادی از مژه های اصلی هم کنده شوند.

اگر نصب مژه مصنوعی به طور مکرر انجام گیرد، فرصت جبران و رشد مجدد را به مژه های اصلی فرد نمی دهد و در نتیجه فرد به مرور زمان، به مژه های خود آسیب زده و تعداد آنها کم می شود.

2- التهاب و عفونت چشم

مواد شیمیایی موجود در چسب مژه مصنوعی در برخی افراد ایجاد حساسیت می کند، حتی ممکن است در اثر چند بار استفاده مداوم از مژه مصنوعی، مکان مناسبی برای رشد باکتری های مضر بر روی چشم ایجاد شود و چشم دچار عفونت گردد.

همچنین مالیدن ریمل چشم بر روی مژه هایی که به باکتری آلوده شده است، برای افراد دیگر هم می تواند مضر باشد. البته این کار بیشتر در آرایشگاه های زنانه انجام می گیرد که یک ریمل و خط چشم را برای افراد متعددی استفاده می کنند و باکتری را از یک فرد به فرد دیگر انتقال می دهند.

3- تاری دید

یکی از خطراتی که در کمین افراد استفاده‌کننده از مژه مصنوعی می باشد، تاری دید و یا حتی کور شدن دائمی در اثر ریختن چسب مژه مصنوعی به داخل چشم فرد است. لذا افراد باید هنگام استفاده از چسب مژه مصنوعی خیلی دقت کنند.

لزوم این دقت زمانی بیشتر بیشتر می شود که فرد استفاده‌کننده از مژه مصنوعی، از لنز هم استفاده کند. در این صورت به محض احساس سوزش در چشم، باید بلافاصله لنز را از چشم درآورد و مژه مصنوعی را نیز برداشت و چشم ها را شست، زیرا استفاده غلط از مژه مصنوعی در حین نصب آن، می تواند صدمات جبران ناپذیری را به بینایی فرد وارد کند.

هشدار

دقت داشته باشید که مژه مصنوعی هم تاریخ مصرف دارد. اگر بیش از این تاریخ مصرف شود و یا حد مشخص شده برای نصب روی پلک چشم را رعایت نکنیم، به چشمان خود آسیب خواهیم رساند.

پاسخ در ۱۴/خرداد/۱۳۹۳ ۲۳:۱۳:۵۸ از Dr.Khatami (82,650 امتیاز)
انتخاب ۲۳/خرداد/۱۳۹۳ ۱۶:۴۰:۱۱ از Dr.Shidvash

پرسش‌های مرتبط

+6 امتیاز
1 پاسخ
+4 امتیاز
1 پاسخ
+2 امتیاز
0 پاسخ
پرسش ۰۶/اسفند/۱۳۹۲ ۱۲:۵۷:۰۲ در زنان و مامايي از alimo (290 امتیاز)
+5 امتیاز
0 پاسخ
???????
...