Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  اختلال نعوظ در مردان - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۰,۳۰۱ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

اختلال نعوظ در مردان

+10 امتیاز
سلام

من برای برقراری رابطه جنسی دجار اختلال نعوظ هستم، آیا این اختلال درمان دارویی دارد؟ اگر جواب مثبت هست لطفا دارو را معرفی کرده و در صورت داشتن عوارض، آنرا اعلام کنید.

با تشکر
پرسش ۱۵/اسفند/۱۳۹۱ ۱۶:۰۸:۰۲ در مردان از حسینی (1,400 امتیاز)
برچسب‌گذاری مجدد ۲۲/تیر/۱۳۹۳ ۱۳:۳۶:۵۷

3 پاسخ

+5 امتیاز
 
بهترین پاسخ

سلام

 این اختلال نسبتاً شایع است و یک نفر از هر ده مرد را درگیر می کند. البته در مجموع در دنیا تنها حدود 10 درصد از این افراد درمان مناسب دریافت می کنند. میزان بروز اختلال با افزایش سن مرتباً افزایش می یابد. در حقیقت مشکل در نعوظ به شکل موردی توسط اغلب مردان در طول زندگی تجربه می شود که عامل آن می تواند استرس، خستگی، اضطراب یا مصرف الکل باشد. این موارد معمولاً گذرا هستند و اهمیت زیادی ندارند مگر آن که تکرار آنها به ایجاد حالتی موسوم به اضطراب عملکرد (Performance anxiety) یا ترس از شکست (Fear of failure) منجر شود. در واقع این اضطراب که ناشی از تجارب گذشته است باعث می شود تا فکر فرد بجای تمرکز بر احساس جنسی که لازمه کسب و حفظ نعوظ است با نگرانی از آنچه پیش خواهد آمد مشغول باشد (ایجاد یک چرخه معیوب).

   تا حدود 20 سال پیش تصور بر این بود که اختلال نعوظ تقریباً بطور کامل منشاء روان شناختی دارد، ولی در حال حاضر می دانیم که در 75 درصد از موارد، عوامل جسمی نیز در ایجاد این اختلال نقش دارند. این اختلال از هر کجا که شروع شود، به هرحال اغلب مردان درگیر آن بطور همزمان از مشکلات جسمی و روان شناختی رنج می برند.

   در مردانی که مشکل جسمی دارند این اختلال اغلب به شکل تدریجی ظاهر و مرتباً بدتر خواهد شد و مهم آن که در همه فعالیت های جنسی بطور مداوم وجود دارد.

   علل جسمی اختلال نعوظ عبارتند از:

-          اختلال در گردش خون آلت به علت مشکلات عروقی

-          تخلیه وریدی سریع آلت (نشت وریدی)

-          اختلال در اعصابی که به آلت عصب دهی می کنند یا از آن شروع می شوند

-          اختلالات هورمونی

-          عوارض برخی از داروهای مصرفی توسط فرد

-          دیابت

-          مصرف انواع دخانیات (سیگار، پیپ، قلیان)

-          بالا بودن میزان چربی خون (به ویژه کلسترول از نوع  LDL ) و هموسیستئین خون

-          بیماری های خاصی که ساختار نعوظی آلت را درگیر می کنند

-          بیماری های مزمن کبدی و کلیوی

   وقتی اختلال نعوظ بطور ناگهانی ایجاد می شود و فقط در جریان برخی از فعالیت های جنسی بروز می کند، احتمال تاثیر عوامل روانی به مراتب بیشتر است. گاه شناخت علت چندان مشکل نیست مثل یک اختلاف نظر یا عدم تفاهم جدی در زندگی زناشویی یا حتی یک شکست بزرگ در زندگی شغلی فرد. ولی در برخی موارد شناخت این عوامل به دانش و تجربه درمانگر احتیاج دارد.

   عمده زمینه های روان شناختی اختلال نعوظ عبارتند از:

-          استرس و اضطراب در محیط خانواده، محل کار و جامعه فرد مبتلا

-          وجود مشکلات در روابط زن و مرد و عدم رضایت از زندگی زناشویی

-          افسردگی

-          یکنواخت و سرد شدن رابطه جنسی

-          مشکل در جهت گیری جنسی فرد (S.e.x.u.a.l Orientation)

بنابراین نمی توان بدون ارزیابی دقیق مشکل شما پیشنهادی برای درمان ارائه داد.

اما خوشبختانه در سال های اخیر پیشرفتی جدی در درمان این اختلال بوجود آمده است و امروزه برای اغلب موارد بیماری، درمان های موثری وجود دارد. البته پیش از پرداختن به درمان ها ایجاد تغییراتی در رفتار و سبک زندگی بسیار لازم است. مثلاً دخانیات و الکل باید حتماً ترک شوند و لازم است فرد یاد بگیرد چگونه استرس را در محیط خانواده و کار کنترل کند و بخصوص مناسبات بین زوجین در بسیاری از موارد نیاز به اصلاح دارند.

پاسخ در ۲۷/اسفند/۱۳۹۱ ۰۸:۲۶:۵۲ از Dr. Azin (76,500 امتیاز)
انتخاب ۰۶/فروردین/۱۳۹۲ ۱۴:۳۱:۲۶ از Dr.Delroba
+5 امتیاز

سلام،

ابتدا باید علت این مشکل مشخص شود، اختلال نعوظ معمولا به دلایل زیر رخ می دهد:

- مشکلات عروقی

- مشکلات عصبی

- مشکلات هرومونی

- داروها

- مشکلات روانی

سپس با توجه به علت، درمان مناسب انجام گردد.

پاسخ در ۲۲/اسفند/۱۳۹۱ ۰۲:۳۳:۴۹ از DrRoham (23,010 امتیاز)
+2 امتیاز
سلام ،بله امروزه درمان های دارویی و غیر دارویی موثری برای  ناتوانی جنسی وجود دارد .باوجود درمان های موثر کنونی طلاق به علت ناتوانی جنسی مرد تقریبا بی معناست .این که آیا شما اصلا ناتوانی جنسی دارید یاخیر (چون ایمپوتنسی  یا همان ناتوانی  جنسی مردان تعریف دارد ) و در صورت ناتوانی جنسی  به  کدام  درمان نیاز دارید نیازمند بررسی است . اگر خودسرانه از دارو استفاده کنید ضمن این که گاهی در حالت سلامت به خود برچسب بیماری زده اید  ممکن است به عوارض جدی این داروها دچار شوید  یا این که  به علت وابستگی روانی به این داروها راه را بر موفقیت روش های احتمالی غیر دارویی ببندید .نکته مهم دیگر این که  یکی از علل ناتوانی جنسی مردان  در زوجین تازه ازدواج کرده نه مرد که ابتلای همسر به اختلال جنسی است  من مریض هایی داشتم که مرد  با مراجعه به پزشکان متعدد انواع و اقسام داروها اعم از خوراکی و تزریقی را دریافت نموده بود وسرانجام به کلینیک ارجاع داده شده بود و تازه  معلوم شد که  همسر او نیازمند درمان است و پس از رفع آن ناتوانی جنسی همسر هم  بهبود یافت .یادمان نرود تشخیص  و درمان ختلالات جنسی برخلاف سایر اختلالات نیازمند بررسی همه جانبه  کاهی هردو زوج  و مشارکت و همکاری زوجین است . بنابراین درخواست برای معرفی دارو و مصرف آن برای  درمان اختلال جنسی  کمی ساده انگاری است  .
پاسخ در ۳۰/اسفند/۱۳۹۱ ۱۶:۵۶:۴۵ از Dr.Akhavan (460 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

+3 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۹/تیر/۱۳۹۲ ۱۱:۲۲:۱۲ در مردان از سجاد59 (150 امتیاز)
+2 امتیاز
1 پاسخ
0 امتیاز
0 پاسخ
پرسش ۰۶/اسفند/۱۳۹۲ ۱۲:۳۳:۰۷ در مردان از behnam (270 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ
پرسش ۰۶/اسفند/۱۳۹۲ ۱۲:۳۳:۰۸ در مردان از behnam (270 امتیاز)
+5 امتیاز
1 پاسخ
???????
...