Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  استفاده از مام زیربغل - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۰,۳۷۳ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

استفاده از مام زیربغل

+7 امتیاز
با سلام
می خواستم بدانم استفاده مکرر از مام زیر بغل ضرر دارد یا باعث سرطان سینه یا هر سرطان دیگری می شود؟
پرسش ۰۷/خرداد/۱۳۹۲ ۱۲:۴۴:۳۹ در سلامت پوست از shirin (440 امتیاز)
ویرایش ۰۷/خرداد/۱۳۹۲ ۱۲:۴۸:۱۷ از Dr.Delroba

1 پاسخ

+2 امتیاز
 
بهترین پاسخ

با سلام:

هر فرآورده آرایشی و بهداشتی هر قدر گران قیمت و با کیفیت هم باشد، ممکن است مصرف آن در بعضی شرایط باعث ایجاد واکنش پوستی در افراد شود. استفاده از این مواد در ابتدای امر ممکن است عارضه ای برای مصرف کننده ایجاد نکند اما بعد از مدتی ممکن است پوست فرد در اثر تماس با این مواد مقاومت نشان دهد تا جایی که ممکن است این مواد به محض تماس مستقیم با آفتاب، تاثیر منفی شان را بروز دهند. درصورتی که واکنش هایی مانند تاول زدن، خارش، قرمزی پوست، پوسته پوسته شدن، ترشح، باقی گذاشتن لک، حساس کردن فرد به نور آفتاب رخ بدهد، فرد باید مصرف آن مواد را قطع کند. هرچند به وجود آمدن این عوارض باعث نمی شود تا مصرف آنها قدغن اعلام شود زیرا اگر فرآورده به شکل استاندارد تولید شده باشد احتمال وقوع این عوارض بسیار نادر است. البته برای وقوع این نوع عارضه ها حدی نیز تعیین شده است. پژوهش های اخیر نشان داده اند که این عوارض از هر 100 نفر ممکن است در یک نفر دیده شوند. در قسمت نگهدارنده مواد خوشبوکننده نیز رنگ و مواد دیگری وجود دارند که باعث واکنش های حساسیتی در فرد می شوند. استفاده از بعضی از فرآورده های خوشبوکننده در میان خانم های باردار، شیرده و اطفال ممنوع است و بهتر است که در استفاده از فرآورده های معطر در کودکان محتاط تر عمل شود. البته تولیدکنندگان این مسائل را درنظر گرفته و روی محصولاتی مانند شامپو، پودر و صابون که برای بچه ها تولید می شوند، این نکته را درج می کنند که محصول تولیدی مخصوص بچه هاست. این نوع محصولات یا فاقد عطر هستند یا کم عطرند.

استفاده از بعضی خوشبوکننده ها گاهی فقط به ایجاد حساسیت و التهاب ختم نمی شود و کار را به جاهای باریک تر مانند ایجاد زخم می کشاند؛ برای طور مثال، در بعضی موارد اگر از خوشبوکننده در ناحیه ای استفاده کنیم که در معرض نور خورشید است، بدون شک باعث ایجاد لک می شود.

بعضی از افراد، به خصوص خانم ها ادعا می کنند که زیر بغلشان بعد از استفاده از مام لک پیدا شده است،گاهی اوقات استفاده از مام ها ممکن است منطقه زیر بغل را پررنگ کرده و حتی واکنش هایی رخ دهد که فرد را وادار به مراجعه به پزشک کند. با این حال اگر فرد به موقع مصرف مام را قطع کند می توان به درمان لک ناشی از مصرف مام امید داشت اما بعضی مواقع نیز ممکن است لک به شکل دائمی زیر بغل بماند. در این مواقع پزشکان وارد عمل شده و درمان را شروع می کنند. در مورد لک هایی که زمان زیادی از ایجاد آنها گذشته کار خاصی نمی توان انجام داد؛ البته می توان لک ها را کمرنگ کرد اما به طور کامل برطرف نمی شوند.

به گفته بعضی دانشمندان موادی خاص در ضدعرق‌ها و دئودورانت‌ها وجود دارد كه ممكن است ارتباطی بین آنها و سرطان سینه وجود داشته باشد چون این محصولات اغلب در مناطق نزدیك بالا‌تنه استفاده می‌شوند. اما در تحقیقاتی كه در مجله تخصصی انجمن بین‌المللی سرطان چاپ شده، آمده ‌است كه اینگونه محصولات حاوی مواد شیمیایی هستند كه می‌توانند جذب پوست شوند یا حتی از طریق جراحت‌های ناشی از تیغ وارد بدن شوند، اما تا به حال هیچ دلیل قاطعی مبنی بر ارتباط چنین محصولاتی با عوامل ایجاد‌كننده سرطان سینه یافت نشده‌ است. در سازمان FDA هم كه بر مواد‌غذایی، دارویی و آرایشی نظارت می‌كنند تا به حال تحقیقی نشان نداده ‌است كه مواد درون ضدعرق‌های زیر‌بغل عامل ایجاد سرطان هستند.



 

 

پاسخ در ۱۴/خرداد/۱۳۹۲ ۱۸:۴۱:۵۱ از Dr.Khatami (82,650 امتیاز)
انتخاب ۱۴/خرداد/۱۳۹۲ ۲۰:۲۹:۱۳ از Dr.Shidvash

پرسش‌های مرتبط

+5 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۲۵/خرداد/۱۳۹۳ ۱۵:۲۹:۱۵ در زیبایی از lkdvi (510 امتیاز)
+8 امتیاز
1 پاسخ
+6 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۶/اسفند/۱۳۹۲ ۱۲:۳۱:۳۷ در سلامت پوست از bahar_jingoolak (460 امتیاز)
+9 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۱/مهر/۱۳۹۲ ۱۴:۲۹:۵۶ در سلامت پوست از rad (670 امتیاز)
+7 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۲۲/مرداد/۱۳۹۲ ۲۰:۵۹:۰۴ در سلامت پوست از زلال (500 امتیاز)
???????
...