Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  لکه پوستی سیاه روی بدن - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۱,۱۱۰ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

لکه پوستی سیاه روی بدن

+7 امتیاز

اقایی هستم 26 ساله روی قفسه سینم و پشت قفسه سینم روی کمرم لک بزرگ و سیاهی دیده شده 1سالی میشه مشکل ریوی هم دارم علت چیست؟ کهیرم میزنم

با تشکر

پرسش ۰۸/خرداد/۱۳۹۲ ۱۶:۱۹:۰۴ در سلامت پوست از iman_h (220 امتیاز)
دسته‌بندی مجدد ۰۹/خرداد/۱۳۹۲ ۱۲:۵۰:۱۶ از Dr.Shahabi

1 پاسخ

+1 امتیاز
 
بهترین پاسخ

سلام :

لک از بیماریهای شایع پوستی است که از نظر سیستمی هیچ مشکلی برای فرد ایجاد نمیکند ولی از نظر حضور فرد در اجتماع مشکلاتی برای فرد مبتلا ایجاد میکند به‌طوری‌که حتی میتواند موجب انزوای فرد و کاهش اعتماد به نفس شخص مبتلا بشود.

لک‌های صورت اصولاً چرا ایجاد می شوند؟

یکی از مهم ترین علل ایجاد لک تماس زیاد با آفتاب است. در این موارد افرادی که در تماس زیاد با نور خورشید قرار دارند می توانند با استفاده از پوشش وکرم‌های ضد آفتاب از ایجاد لک جلوگیری کنند.

گاهی تماس پوست با لباسهای نایلونی یا پشمی که بر روی پوست تحریک کننده است نیز ذر دراز مدت می تواند ایجاد لک کند که خصوصا در رنگ پوست آسیایی شایع است.

سایر علل ایجاد لک شامل استفاده از صابون و مواد آرایشی معطر، عطرها و ادکلن‌ها و مواد بعداز اصلاح معطر است.حال که علل اصلی ایجاد لک مشخص شد باید ببینیم که برای پیشگیری و درمان لک چه اقداماتی میتوان انجام داد.

اولین نکته در پیشگیری و درمان لک این است که تماس اشعه آفتاب با صورت را به حداقل برسانیم. بهترین روش برای کاهش تماس با اشعه خورشید استفاده از کرم‌های ضدآفتاب است. استفاده از نقاب و کلاه‌های لبه‌دار هم به محافظت صورت از تابش آفتاب کمک می کند.

دومین نکته در درمان لک صورت پرهیز از استفاده صابونهای اسکراب و وسایلِ ساینده بر‌روی پوست صورت است. بسیاری از افراد لک های صورت را سطحی فرض می کنند و به همین دلیل تلاش می کنند با استفاده از صابون‌های اسکراب یا وسایل ساینده آن را از بین ببرند.

سومین و مهمترین روش درمان لک صورت استفاده از کرم‌های ضد لک است. نکته مهم این است که کرم‌های لک‌بر باید حتماً زیر نظر پزشک استفاده شود چرا که مصرف ضدلک به مدت طولانی و با غلظت نامتناسب می تواند باعث تشدید لک صورت شود.

از طرف دیگر همزمان بامصرف کرم ضدلک باید از کرمهای ضدآفتاب استفاده کرد تا روند از بین رفتن لک تسریع شود. نکته دیگر اینکه لک صورت به طور متوسط پس از  6-3 ماه درمان ضدلک از بین می رود و این  لزوم حوصله کردن بیمار حین درمان را گوشزد می کند.

البته برای تشخیص و درمان دقیقتر و شرح حال و معاینه کافی حتما به پزشک مراجعه نمایید.
 

پاسخ در ۱۴/خرداد/۱۳۹۲ ۲۰:۰۴:۳۹ از Dr.Shidvash (82,370 امتیاز)
انتخاب ۱۴/خرداد/۱۳۹۲ ۲۰:۳۱:۴۵ از Dr.Khatami

پرسش‌های مرتبط

+7 امتیاز
1 پاسخ
+7 امتیاز
1 پاسخ
+6 امتیاز
1 پاسخ
+3 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۶/اسفند/۱۳۹۲ ۱۳:۱۸:۵۸ در سلامت پوست از نیلوفر (260 امتیاز)
+5 امتیاز
1 پاسخ
???????
...