Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  درمان آبله مرغان درسن 7سالکی - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۱,۶۱۵ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

درمان آبله مرغان درسن 7سالکی

+2 امتیاز
سلام .درمان ابله مرغان چیست؟وازچه اعمالی باید خوداری کردبرای بهبودی زودتر.تشکر
پرسش ۰۹/خرداد/۱۳۹۲ ۱۴:۴۱:۲۳ در كودكان از omid.ok (140 امتیاز)
ویرایش ۱۱/خرداد/۱۳۹۲ ۱۱:۴۴:۱۱ از Dr.Delroba

1 پاسخ

0 امتیاز

سلام

این بیماری که نتیجه ویروس آبله مرغان یا هرپس زوستر است. برخلاف نامش مخزن ويروس در انسان است و اين ويروس در حيوانات وجود ندارد. اين‌ ويروس‌ از راه‌ قطره‌هاي‌ ريز در هوا يا تماس‌ با ضايعات‌ پوستي‌، از فرد بيمار انتقال‌ مي‌يابد.

علائم آن در کودکان عموما خفیف بوده و در تعداد کمی از کودکان عزیز علائم شدیدتری می دهد که نیازمند تجویز داروی ضدویروس است.  کودکان در ۱۰-۷ روز بهبود می‌یابند . پس از بهبودی، فرد برای تمام زندگی در برابر آبله مرغان ایمنی دارد.

در صورتی که فردی در کودکی این بیماری را نگیرد در بزرگسالی با علائم بسیار شدیدتری مواجه می شود. در درصد خیلی کمی از بزرگسالانی که در کودکی آبله مرغان گرفته اند این بیماری به صورت بیماری "زونا" باز می گردد.

اواخر زمستان و اوایل بهار فصل شیوع بیماری های ویروسی از جمله آبله مرغان در کودکان 2 تا 12 ساله است. دوره‌ نهفته‌ آن یعنی از زمان ورود ویروس به بدن تا بروز دانه ای پوستی 21-7 روز است‌.

در ابتدا ممكن است كه در روز اول بچه از درد شكم شكايت كند يا ممكن است كه بگويد سرم درد مي كند . بعد از دو روز ، مي بينید كه بچه تب كرد يا تب خفيفي داشته که بيشتر شده و دانه هايي روي بدنش ظاهر شده است .

روند بیماری به اين صورت است كه يك تعدادي دانه روي بدن مي زند كه قرمز رنگ است و برجسته هم نيست . اين دانه ها در كمتر از بيست و چهار ساعت تا چهل و هشت ساعت بزرگ مي شوند و كمي قوام پيدا مي كنند و بعد روي شان يك تاول مي زند .اين تاول روشن است و پر از ويروس است ، اگر ما آرام روي تاول دست بكشيم زير آن نرم است و در عرض چهل و هشت ساعت از وسط شروع به خشك شدن مي كند . اين دانه ها باعث خارش مي شود . بخاطر همين بچه مي خاراند و زخم مي كند و ممكن است كه عفونت روي آن سوار بشود .

بروز دانه های پوستی بدین صورت است که مثلا ده تا دانه است و در عرض چهل و هشت ساعت كه اين ها خوب مي شوند ، دوباره دانه هاي جديدي پيدا مي شود . اين دانه ها بيشتر در بدن شروع به زدن مي كند ، در پوست سر هم مي زند ، روي اندام ها هم مي زند ولي در كف دست و پا كمتر مي زند . 

برای قابل تحمل شدن افزایش درجه حرارت توصیه می شود به کودکتان  لباسهای سبک، نازک و نخی و نه پلاستیکی پوشانده شود.ایبوبروفن بهترین و ایمن ترین کاهنده تب برای کودکان مبتلا به آبله مرغان است.

اما در مورد خارش باید به شیوه های متعدد با پرت کردن حواس کودک از طریق تماشای تلویزیون و دیدن نقاشی مانع از خاراندن آن شد. حمام سرد بدون استفاده از مواد شوینده و استفاده از لوسیون "کالامین" در کاهش میزان خارش کودک موثر است. چنانچه نتوان مانع از خاراندن کودک شد باید ضمن کوتاه کردن ناخن هایش لباس های آستین بلند و شلوارهای بلند به وی بپوشانید و به کودک آموزش دد به جای خاراندن با فشار روی نقاط تحریک شده سبب تسکین آن شود. نورخورشید و گرما باعث تحریک پوستی و افزایش میزان خارش می شود. کودک مي‌تواند فعاليت‌ آرام‌ در يك‌ محيط‌ خنك‌ داشته‌ باشد و اگر هوا خوب‌ باشد، مي‌تواند بيرون‌ از خانه‌ و در سايه‌ بازي‌ كند.

بچه اي كه مدرسه می رود ويروس را به بچه هاي ديگر منتقل مي كند پس پيشنهاد مي شودد كه تا ده روز بيمار با كسي در تماس نباشد  ولي عموما تا هفت روز بعد ديگر مسري نيست .از نظر بروز علائم تا زماني‌ كه‌ تمام‌ تاول‌ها دلمه‌ نبسته‌ باشند و تاول‌ جديدي‌ تشكيل‌ نشود، كودك‌ بايد از سايرين‌ جدا باشد و مدرسه‌ نيز نبايد برود.

 استفاده از دهانشویه برای کاهش میزان تحریکات ضایعات دهانی و جلوگیری از بروز عفونت های باکتریال و ممانعت از ورود عفونت به سیستم گردش خون و تنفسی کودک نیز توصیه می شود.

استراحت‌ در رختخواب‌ ضروري‌ نيست‌. رژيم‌ غذایی خاصي‌ هم توصيه‌ نمي‌شود.

اما در صورت بي‌حالي‌، سردرد، يا حساسيت‌ به‌ نور روشن‌ ، تب‌ بالاي‌ 38/3درجه‌ سانتيگراد و یا بروز سرفه‌ به پزشک مراجعه نمایید.

به امید بهبود هر چه زودتر فرزند دلبندتان

برای شما آرزوی موفقیت دارم.

پاسخ در ۱۰/خرداد/۱۳۹۲ ۱۲:۲۱:۳۵ از Dr.Shahabi (92,580 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

+6 امتیاز
1 پاسخ
+3 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۶/اسفند/۱۳۹۲ ۱۳:۱۹:۴۷ در زیبایی از z.p72 (320 امتیاز)
+2 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۲۷/بهمن/۱۳۹۳ ۰۲:۲۸:۴۰ در زیبایی از nikoo (1,730 امتیاز)
+3 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۲۴/بهمن/۱۳۹۳ ۰۹:۴۲:۲۱ در زیبایی از Msaberi_moghadam (11,390 امتیاز)
???????
...