Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  دانه های پوستی روی دست همراه با تورم - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۱,۳۱۱ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

دانه های پوستی روی دست همراه با تورم

+6 امتیاز
سلام حدود 2 ماه پیش کنار بند انگشت اشارم تورم جوش مانند و تقریبا" همراه با درد بوجود اومد که بعد از یک هفته خوب شد اما هر 10 روز به صورت خشکی سطح پوست و دانه های صورتی زیر پوست همراه با سوزش نمایان میشه و بعد از 4 روز خوب شده به پزشک مراجعه کردم پماد فلوئوسینولون داد اما اثری نداشت الان همراه با علائم تورم مختصری هم داره... اگه میشه راهنماییم کنید
پرسش ۱۱/خرداد/۱۳۹۲ ۱۰:۱۷:۲۹ در سلامت پوست از mehregan (220 امتیاز)
دسته‌بندی مجدد ۱۱/خرداد/۱۳۹۲ ۱۰:۳۸:۰۲ از Dr.Shahabi

1 پاسخ

+2 امتیاز
 
بهترین پاسخ

سلام:

توضیحاتی که دادید بیشتر به اگزمای دست شباهت دارد . گاهی بیماری های دیگری مانند پسوریازیس دست نیز علایم مشابهی دارند اما شیوع آنها کمتر است.  اما ضایعات پوستی آنقدر تنوع دارد که نمی توان برای تشخیص آن  فقط به مشاوره اکتفا کرد و حتما باید به پزشک مراجعه کنید و شرح حال کامل از موادی که دستتان با آن تماس داشته بدهید.

اگزمای دست بسیار شایع است. این بیماری در اکثر مردم ابتدا به صورت زبری و خشکی دستها شروع شده و بعداً تبدیل به ضایعات قرمز رنگ و ملتهب و پوسته پوسته می‏شود که با خارش همراه است.

عوامل زیادی می‏توانند به پوست دست آسیب برسانند. تماس زیاد با آب و هوای خیلی خشک، صابون‏ها، مواد پاک‏کننده، پودرهای رختشویی، حلال‏ها، مواد شیمیایی، دستکش‏های لاستیکی و حتی مواد بکار رفته در کرم‏ها و فرآورده‏های بهداشتی می‏توانند اگزمای دست ایجاد نمایند.

وقتی پوست قرمز و خشک شد، حتی مواد بی‏ضرری مانند آب و محصولات بهداشتی نوزادان (کرم و شامپوهای بچه) هم می‏توانند موجب تحریک بیشتر پوست و بدتر شدن ضایعه شوند. مشاوره با پزشک و پیدا کردن اینکه کدام ماده مورد مصرف در زندگی روزانه شما باعث پیدایش این مشکلات شده است بسیار اهمیت دارد. اغلب، تغییر دادن مواد مصرفی یا خودداری از تماس با ماده حساس کننده، موجب کمتر شدن مشکل پوست می‏شود.

  • چگونه علت اصلی اگزما را بیابیم؟

براساس گزارش مرکز آموزش و پژوهش پوست ممکن است برای رسیدن به تشخیص دقیق، انجام آزمایشهای میکروسکوپی و بررسی بیشتر پوست هم لازم باشد. اگر پزشک به این نتیجه برسد که ضایعه پوستی شما به علت حساسیت به بعضی مواد موجود در محیط است، ممکن است آزمایشی را برای شما تجویز کند که اصطلاحاً آزمایش برچسب (Patch Test) نامیده می‏شود. در این آزمایش بعضی از مواد حساسیت‏زا را بر روی پوست می‏چسبانند تا به وجود آلرژی نسبت به آنها پی‏ببرند. با استفاده از این روشها، متخصص پوست خواهد توانست علت یا مجموعه علل ایجادکننده اگزمای دست را پیدا و ضایعه را درمان کند.

  • اگزمای دست را چگونه درمان می‏کنند؟

ممکن است پزشک برای درمان و ترمیم پوست شما از مجموعه‏ای از روشها استفاده کند. گاهی برای درمان مشکل پوستتان باید آنتی‏بیوتیکهای خوراکی هم مصرف کنید. یک کرم یا پماد مرطوب کننده نیز ممکن است برایتان تجویز شود. توجه داشته باشید که این کرم باید به تنهایی مصرف شود و آن را نباید همراه با سایر کرم‏های دست به پوست بمالید. گاهی لازم می‏شود که از پمادهای حاوی داروهای کورتونی جهت درمان اگزمای دست استفاده شود. اگر به نظر می‏رسد که کرم تجویز شده فایده‏ای نداشته است، این موضوع را بطور صریح با پزشک خود درمیان بگذارید. با جلوگیری از تماس دست‏ها با مواد شیمایی قوی و سایر مواد حساس کننده می‎توانید بر سرعت بهبود دستهایتان بیفزایید. قبل از هر گونه درمانی باید از عوامل ایجاد کننده پرهیز کرد. 

به یاد داشته باشید که حتی پس از بهبودی کامل اگزمای دست در صورت عدم پیشگیری احتمال عود اگزما زیاد می‏باشد.

 

 

 

 

پاسخ در ۱۴/خرداد/۱۳۹۲ ۱۹:۳۶:۱۲ از Dr.Khatami (82,650 امتیاز)
انتخاب ۱۴/خرداد/۱۳۹۲ ۲۰:۲۸:۳۲ از Dr.Shidvash

پرسش‌های مرتبط

+7 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۲۸/مهر/۱۳۹۲ ۱۲:۰۷:۵۷ در سلامت پوست از yasin (630 امتیاز)
+8 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۶/خرداد/۱۳۹۲ ۱۱:۴۰:۵۲ در بثورات از م (340 امتیاز)
+9 امتیاز
1 پاسخ
+6 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۴/خرداد/۱۳۹۳ ۱۸:۰۹:۰۵ در سلامت پوست از mohamadma (14,520 امتیاز)
+5 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۶/اسفند/۱۳۹۲ ۱۲:۵۶:۴۳ در سلامت پوست از royaye_khis_13 (230 امتیاز)
???????
...