Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  غلیظ بودن خون و راه های درمان آن - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۲۹,۹۸۶ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

غلیظ بودن خون و راه های درمان آن

+6 امتیاز
باعرض سلام

چندروزپیش حجامت کردم پس ازآن متخصص حجامت به من گفت خونت خیلی غلیظ است وبایست چندنوبت دیگرحجامت شوی خواهشمندم راهنمایی فرماییدراههای کاهش غلظت خون چگونه است .

                                                                                                                                                 باتشکراززحمات شما
پرسش ۱۴/خرداد/۱۳۹۲ ۰۰:۲۲:۵۶ در خون و سرطان از hm53 (930 امتیاز)
برچسب‌گذاری مجدد ۲۲/تیر/۱۳۹۳ ۱۳:۲۸:۳۸

1 پاسخ

+2 امتیاز
حدوداهموگلوبین بالای 18 در آقایان و بالای 16 گرم در دسی لیتر در خانم ها غلظت خون است.

باید توضیح داده شود که  گلبول های قرمز اکسیژن را به تمامی بدن می رسانند و حجم اصلی آنها را هموگلوبین که همان پروتئین حمل کننده اکسیژن است تشکیل می دهد.

تعداد گلبول های قرمز خون بر اساس سن و جنس افراد متفاوت است. آقایان گلبول های قرمز بیشتری از خانم ها دارند و نوزادان گلبول قرمز بیشتری از بزرگسالان دارند. باافزایش تعداد گلبول های قرمز خون و در نتیجه ایجاد غلظت خون جریان خون به سمت اندام های بدن کاهش یابد و گاهی نیز لخته های خون تشکیل می شوند.

اگر می خواهید بدانید آیا غلظت خون دارید یا خیر باید از خرافات دوری کنید. تفکر غلطی که در جامعه وجود دارد این است که  خون روشن را دلیل بر رقت آن و خون تیره را دلیل بر غلظت آن می دانند، در حالی که این تصور اشتباه است، زیرا نمی توان غلظت خون را از طریق چشم غیر مسلح تشخیص داد و باید آزمایش خون گرفته شود. اما علامت های زیر می تواند شما را به شک وا دارد تا برای بررسی بیشتر به پزشک بروید:

- سرخی شدن گونه ها و تیره شدن لبها

- تاری دید و پرخون شدن چشم ها

- تنگی نفس

- احساس کسلی ، سرحال نبودن و ‌خواب آلودگی و سردرد های بی دلیل

- خارش های بی دلیل و هنگام تماس با آب گرم

اما برای درمان این عارضه که زمینه ساز بسیاری از بیماری های دیگر اسن باید ابتدا از بروز آن پیشگیری و جلوگیری کرد. موارد زیر عوامل اصلی بروز غلظت خون است:

- بیشترین علت ابتلا به غلظت خون ، کاهش اکسیژن در اثر آلودگی هوا ، زندگی در ارتفاعات ، بیماری های تنفسی و قلبی است که باعث کاهش اکسیژن و در نتیجه بالا رفتن هموگلوبین بدن برای جذب اکسیژن بیشتر می شوند.

-اضطراب و مشکلات عصبی

- از دست دادن آب زیاد در بدن مثل عرق کردن بیش از حد و یا اسهال شدید.

- مصرف سیگار

- کیست و یا سنگ کلیه و انسداد مجاری ادراری

- حدودا 10 درصد موارد هم مادرزادی است

- بیماریهای مغز استخوان

- سرطان ها

پس برای درمان باید در ابتدا درمان عوامل زمینه ای مثل درمان بیماری های قلبی و تنفسی و یا دوری از ارتفاع و آلودگی هوا و یا نوشیدن آب زیاد را انجام داد. همچنین موارد زیر توسط پزشک شما برای درمان تجویز خواهد شد:

- درمان های دارویی جهت کاهش تولید گلبول های قرمز خون

- گرفتن خون از بیمار. در این مورد در طب سنتی ما ار حجامت استفاده می شود که به اعتقاد بسیاری از پزشکان می تواند مفید باشد و البته بین اطباء قدیم و جدید بر سر آن اختلالفاتی نیز وجود دارد.

در طب مدرن و سنتی غذاهای زیر نیز برای جلوگیری از غلیظی خون توصیه شده است:

- مصرف میوه و سبزی و به طور خاص موز، مویز،آلبالو ،  لیمو ، زنجبیل و سیب

- عسل و ماهی

- نخوردن گوشت زیاد و چربی

- نخوردن قهوه و چایی

برای شما آرزوی موفقیت دارم
پاسخ در ۲۸/خرداد/۱۳۹۲ ۱۶:۰۵:۳۸ از Dr.Shahabi (92,580 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

+6 امتیاز
0 پاسخ
پرسش ۰۷/تیر/۱۳۹۲ ۱۲:۴۱:۰۱ در خون و سرطان از rafati (220 امتیاز)
+2 امتیاز
0 پاسخ
پرسش ۰۱/بهمن/۱۳۹۲ ۱۳:۴۶:۴۸ در خون و سرطان از SADAT (260 امتیاز)
+3 امتیاز
0 پاسخ
پرسش ۰۱/بهمن/۱۳۹۲ ۱۳:۱۱:۴۷ در خون و سرطان از عربی (150 امتیاز)
+4 امتیاز
0 پاسخ
پرسش ۰۶/اسفند/۱۳۹۲ ۱۳:۲۶:۴۴ در طب سنتی و مکمل از t.sabaghi (160 امتیاز)
???????
...