Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  پیوند کلیه و مصرف داروی ضعیف کننده ایمنی - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۰,۴۰۱ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

پیوند کلیه و مصرف داروی ضعیف کننده ایمنی

+1 امتیاز

آقای دکتر چرا باید داروهای ضعیف کننده سیستم ایمنی  در جراحی پیوند کلیه استفاده کنیم؟ 

پرسش ۳۰/بهمن/۱۳۹۳ ۲۲:۰۱:۱۲ در سیستم ادراري تناسلي از پانی6 (590 امتیاز)

1 پاسخ

0 امتیاز

سیستم ایمنی بدن به گونه ای طراحی شده که وقتی یک بافت ناشناخته ی خارجی در هر قسمت بدن پیوند زده میشود یا به هر نحوی وارد بدن میشود حتی پیوند مغز استخوان سیستم ایمنی چون بافت را نمیشناسد در مقابل آن انتی بادی تولید میکند یا به صورت سلولار با آن مقابله میکند. این پس زدن همیشه در پیوند زدن ها مطرح بوده است و با پیشرفت علم سعی شده است که درمان شود و از آن جلوگیری شود. بنابراین  کم کم پیوند هایی انجام دادند که سیستم ایمنی کمتر در آن دخیل باشد و برای این کار دو قلوهای تک تخمی را انتخاب کردند که یکی از پیوند هایی که در امریکا در سال 1954 انجام شد بین دو برادر دوقلو یکسان بود که این پیوند را در بوستون آقای دکتر موری انجام دادند که در آن زمان چون شباهت ژنتیکی بین دوقلوهای تک تخمی وجود دارد این پیوند بسیار موفق بود و 8 سال کلیه کار کرد. در آن زمان هم داروهای ضعیف کننده سیستم ایمنی وجود نداشت و یا خیلی محدود بود و از سال 1964 این داروها به صورت گسترده مورد استفاده قرار گرفتند. اقای دکتر موری برای انجام این عمل و فعالیت های دیگری که در زمینه سیستم ایمنی انجام دادند جایزه نوبل دریافت کردند. پس از آن پیوند کم کم در دنیا مرسوم شد. در سال 1960 انگلستان اولین پیوند را انجام داد. در کشور ما نیز اولین پیوند در سال 1347 توسط آقای دکتر صنادی زاده و همکاران ایشان در بیمارستان نمازی شیراز انجام شد که اولین دریچه پیوند را در ایران باز کرد. و تا سال 1357 حدود 80 عمل پیوند در ایران انجام گرفت که البته با مشکلاتی همراه بود زیرا کلیه هایی که برای پیوند مورد استفاده قرار می گرفتند از جاهای مختلفی می آمد و بعد کم کم پایگاه پیوند در ایران نیز دایر شد و در حال حاضر ایران یکی از کشور های مهم در این زمینه است و علم ما در دنیا جز رده های اول محسوب میشود و در زمینه پیوند حرف زیادی در ایران برای گفتن وجود دارد و سابقه طولانی پیوند در ایران و نتایج موفق آن و تعداد پیوند ها و مراکز متعدد باعث شده است که ایران جز کشورای شناخته شده در این زمینه باشد. تا کنون حدود 32000 پیوند در ایران انجام گرفت است و مراکز پیوند متعددی در ایران وجود دارد که هر یک تجربیات خوبی دارند.

پاسخ در ۳۰/بهمن/۱۳۹۳ ۲۲:۰۲:۵۷ از dr.fatemi (24,360 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

+1 امتیاز
1 پاسخ
+1 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۳۰/بهمن/۱۳۹۳ ۲۱:۴۷:۳۹ در سیستم ادراري تناسلي از پانی6 (590 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۱۷:۵۹:۵۶ در ساير موضوعات از mehdi rj (200 امتیاز)
???????
...