Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  بثورات ناشی از بستن پوشک - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۱,۱۲۳ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

بثورات ناشی از بستن پوشک

+7 امتیاز
دختری یک ساله دارم که پوستش نسبت به بستن پوشک حساس بوده و بلافاصله قرمز و ملتهب میشود و در برخی مواقع آنقدر می سوزد که بچم بی تاب شده و دائم گریه می کند. با نظر پزشک پماد ضد حساسیت و سوزش را در محل می زنم ولی تنها تا 1 ساعت تاثیر دارد و بعد از آن مجدد علائم ظاهر می شوند. برای رفع این مشکل لطفاً راهنمایی کنید.
پرسش ۲۳/اسفند/۱۳۹۱ ۱۴:۳۳:۰۰ در كودكان از مجید (1,150 امتیاز)
ویرایش ۲۳/اسفند/۱۳۹۱ ۱۴:۳۳:۱۶ از admin

2 پاسخ

+2 امتیاز
 
بهترین پاسخ

سلام:


این حالت معمولا به شکل قرمزى پوست و پوسته ریزى در محل‌هاى تماس پوشک با پوست کودک دیده مى شود.
در موارد شدید،ابن عارضه مى‌تواند سبب جوش، تاول و سایر جراحات پوستى شود.
در صورت عفونى شدن این تظاهر پوستی رنگ آن به قرمز روشن متمایل مى‌شود و ممکن است پوست متورم شود. دانه‌ها یا لکه‌هاى قرمز کوچک ممکن است به به مناطقى از پوست که با پوشک بچه تماس ندارند نیز گسترش یابند. بیشتر به دلیل تحریک پوستى و حضور ادرار ایجاد مى‌شود. تحریک مى تواند به وسیله مالش پوشک بچه بر روى پوست ایجاد شود.
بیش از اندازه محکم بستن پوشک بچه و یا تعویض دیر به دیر آن مى‌تواند این امر را سبب شود. همچنین صابونى که براى شست و شوى پوست به کار مى رود و یا انواعى از پارچه‌ها که براى تهیه کهنه به کار مى روند، مى توانند این بثورات را ایجاد کنند.شلوارهاى لاستیکى که بر روى کهنه پوشیده مى شوند، مى توانند دما و رطوبت را در موضع افزایش دهند.گرما، رطوبت در پوست آسیب دیده شروع بثورات پوشک را آسان‌تر و رشد میکروب‌ها را تسهیل مى کنند.
پیشگیری و درمان
نکته اصلى در پیشگیرى و درمان بثورات پوشک این است که محدوده‌اى از پوست را که زیر پوشک قرار مى گیرد، تمیز، خنک و خشک نگاه داریم.
کهنه یا پوشک بچه را مرتباً عوض کنید و اجازه بدهید که کودک براى ساعاتى بدون کهنه و پوشک باشد تا پوستش هوا بخورد. در خوابیدن هاى کوتاه مدت و چرت زدن ها، کودک را بدون کهنه و پوشک بر روى یک تشک باز بخوابانید.
کمى پس از اینکه کودکتان به خواب رفت، تشک زیرش را بررسى کنید و در صورتى که خیس بود آن را عوض کنید. کودکان اغلب پس از به خواب رفتن ادرار مى کنند.
موارد زیر را جهت پیشگیرى و درمان بثورات پوشک مورد ملاحظه قرار دهید،اگر به نتیجه نرسیدید با پزشکتان مشورت کنید. از استعمال کرم هاى حاوى اسیدبوریک، کافور، متل، متیل سالیسیلات یا ترکیب تنتور بنزوئین خوددارى کنید. این مواد مى توانند مضر باشند.
مواردى که باید در پیشگیرى و درمان بثورات پوشک مورد نظر قرار داد:

 

  • کهنه یا پوشک بچه را مرتباً بررسى کنید و به محض اینکه خیس یا مرطوب شد، آن را عوض کنید.
  • در زمان تعویض کهنه یا پوشک، پوست بچه را به دقت تمیز کنید. از آب ولرم (و نه داغ) همراه یا بدون یک صابون خیلى ملایم استفاده کنید.
  • قبل از اینکه مجدداً از کهنه یا پوشک استفاده کنید، اجازه دهید پوست بچه کاملاً خشک شود.
  • از فرآورده هاى حاوى اکسید روى و یا وازلین استفاده کنید تا مانع رطوبت پوست شود.
  • از مصرف شلوارهاى لاستیکى خوددارى کنید.
  • در صورت تداوم بثورات پوشک نوع کهنه، دستمال و یا صابون مورد مصرف را تغییر دهید.
پاسخ در ۲۰/فروردین/۱۳۹۲ ۰۱:۲۵:۱۲ از Dr.Shidvash (82,370 امتیاز)
انتخاب ۲۰/فروردین/۱۳۹۲ ۱۱:۳۷:۳۸ از Dr.Khatami
به عنوان بهترین پاسخ
+2 امتیاز

سلام،

بهترین درمان برای این مشکل، خشک و تمیز نگه داشتن ناحیه موردنظر است.

اگر مشکل همچنان باقی ماند، میتوانید:

- از پماد های ضد حساسیت  (کورتون دار ملایم) استفاده کنید.

- از پمادهای ضد قارچ استفاده کنید.

- از پمادهای آنتی بیوتیکی استفاده کنید.

 

سایر توصیه ها عبارتند از:

- اجازه دهید بچه مدتی بدون پوشک باشد.

- تا برطرف شدن بثورات از پوشکهای بزرگتر استفاده کنید.

- برای بستن پوشک از پوششهای پلاستیکی استفاده نکنید.

- از صابون و سایر مواد شیمیایی برای شستن بچه استفاده نکنید.

 

درمان ممکن است مدت زمان زیادی طول بکشد و یا مجددا عود کند. اگر علی رغم تمهیدات بالا مشکل باقی ماند به متخصص پوست مراجعه کنید.

پاسخ در ۲۶/اسفند/۱۳۹۱ ۱۷:۳۶:۱۵ از DrRoham (23,010 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

+8 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۲۳/اسفند/۱۳۹۱ ۱۱:۵۷:۰۷ در بثورات از یاسمن (1,160 امتیاز)
+5 امتیاز
1 پاسخ
+7 امتیاز
1 پاسخ
+4 امتیاز
1 پاسخ
+4 امتیاز
1 پاسخ
???????
...