Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  پلاسمای تغلیظ شده از پلاکت - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۲,۳۱۴ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

پلاسمای تغلیظ شده از پلاکت

+2 امتیاز

باعرض سلام. پلاسمای تغلیظ شده از پلاکت به چه معنی است و چه کاری انجام می‌دهد؟با تشکر از سایت خوبتان.

پرسش ۰۱/اسفند/۱۳۹۳ ۲۰:۱۳:۵۷ در خون و سرطان از sol9 (310 امتیاز)

1 پاسخ

0 امتیاز

خدمت شما عرض کنم یک تاریخچه ای را از PRP من عرض کنم. PRP مخفف Plate late rich pelasma 0:13 است. یعنی پلاسمایی که غنی شده یا تغلیظ شده از پلاکت. خوب از مدت ها پیش فهمدیدند که پلاکت یکسری فاکتورهای رشد دارد. شاید یکی از جاهایی که خیلی زیاد پلاکت نقش دارد در تریمیم زخم هست. وقتی من دستم می برد خیلی سریع پلاکت ها به آن منطقه می آیند و یکسری فاکتورهایی از خود این پلاکت ها ترشح می شود که در پروسه انعقاد نقش دارند و در پروسه های بعدی ترمیم زخم هم نقش دارند. از این آیتم استفاده کردند و آمدند از چندین سال پیش ؛ درسته که PRP در 2 -3 سال اخیر خیلی ازش صحبت شده ولی تاریخچه اش به 20 – 30 سال پیش برمیگردد که در ابتدا در آسیب های ورزشی ازش استفاده می کردند. مثلا می دیدند فوتبالیستی دچار آسیب تاندونی می شود با تزریق PRP فهمیدیدند می شود زودتر این فرد را به مسابقات برگردانند. بعد آمدند از این PRP در زخم های دهانی استفاده کردند دیدند کسانی که دچار جراحی های لثه می شوند یا جراحی های لثه انجام می دهند استفاده از این پلاسمایی که غنی شده از پلاکت هست می تواند در ترمیم زخمشان تاثیر داشته باشد. از حدود چند سال پیش شاید 4-5 سال پیش بحث عمده اش در پوست شروع شد و متاسفانه در مملکت ما دچار افراط شد و ما شاهد بودیم و هنوز تا حدی هستیم البته خیلی کمتر شده که برای بیماری هایی که اصلا هیچ ارتباطی ندارد متاسفانه PRP انجام میشد با هزینه های گزاف و دارد می شود. توی پوست هنوز برای هیچ کدام از آیتم هایش مدارک قوی و مستندات قوی وجود ندارد. دنیا دارد بررسی می کند. دارد مطالعات وسیعی در مولتی سنتر در مراکز مختلف انجام می شود. ولی الانی که من دارم با شما صحبت می کنم هیچ مدرک خیلی قوی که درواقع کتاب پسند  باشد و بیاید توی تکست های خیلی معتبر درماتولوژی و پوست که از PRP به عنوان یک روش درمانی یاد کرده باشد هنوز این جا را باز نکرده است. به عنوان یک راهکار درمانی شاید برای بعضی مواقع استفاده شود ولی خیلی هنوز جایش را باز نکرده است.

 

پاسخ در ۰۱/اسفند/۱۳۹۳ ۲۰:۱۴:۳۵ از dr.waseghi (9,450 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

+2 امتیاز
0 پاسخ
پرسش ۰۱/بهمن/۱۳۹۲ ۱۳:۴۶:۴۸ در خون و سرطان از SADAT (260 امتیاز)
+3 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۹/شهریور/۱۳۹۲ ۱۲:۱۲:۳۸ در خون و سرطان از zeynali (280 امتیاز)
+2 امتیاز
0 پاسخ
پرسش ۰۶/اسفند/۱۳۹۲ ۱۳:۱۰:۰۶ در خون و سرطان از zeynali (280 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ
پرسش ۱۳/مرداد/۱۳۹۹ ۱۲:۴۷:۴۴ در خون و سرطان از مهسان آیلا (120 امتیاز)
???????
...