Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  علت رشد موی زائد به جز بلوغ - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۲,۴۵۵ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

علت رشد موی زائد به جز بلوغ

0 امتیاز

جناب دکتر ظهرتون بخیر. می خواستم ببینم چه چیزی جز بلوغ باعث داشتن موهای زاید میشود؟

پرسش ۰۲/اسفند/۱۳۹۳ ۰۴:۰۱:۱۸ در مو از تیام1 (180 امتیاز)

1 پاسخ

0 امتیاز

در  بلوغ آن موهایی که ضخیم می شوند را طبیعی محسوب میکنیم موهای زیر بغل و ناحیه تناسلی طبیعی محسوب میشوند اینها جز موهای زاید به حساب نمی آیند. ولی چیزهایی که باعث ضخیم شدن مو صورت یک خانم میشود یکی عوامل نژادی است. ما در نژاد آسیایی در ایرانی ها، در عربها و ترکها در این نژاد ها ما کمی این حالت را میبینیم که پرمو ترند نسبت به نژادهایی مثل اروپایی یا مثلا شرق آسیا مثل ژاپنی ها و چینی ها. ولی عامل مهمی که می تواند باعث این مشکل شود اختلالات هورمنی است. اختلالات تخمدان و هورمن های آن و اختلال غده ی فوق کلیه، اینها می توانند باعث شوند که هورمن مردانه در بدن خانم ها بالا رود و باعث شود که موهای کرکی تبدیل به موهای ضخیم شود.گاهی اوقات ممکن است که اختلال هورمنی وجود نداشته باشد یعنی آزمایشهایی انجام میشود و هیچ مشکل هورمنی مشاهده نمی شود در این گونه خانم ها در واقع رسپترها-گیرنده ها- موها نسبت به سطح طبیعی هورمن ها واکنش بیشتری نشان می دهند و در نتیجه موها ضخیمتر میشود. مشکل کیستهای تخمدان میتواند مساعد کننده باشد. دختر خانم هایی که کیست تخمدان دارند تخمدان پلی کیستیک میتوانند این مشکل را پیدا کنند. مصرف یکسری از داروها میتواند باعث این مشکلات شود. مثلا داروهایی مثل داروهای کورتیکواستروئیدی و داروی سيكلوسپورين در بعضی از افراد که مجبورند از این داروها استفاده کنند پر مویی می دهد. بیماری های هورمنی مثل کوشینگ ،آکرومگالی اینها هم باز باعث این مشکل میشوند. در خانم ها بعد از دوران یائسگی که دیگر تخمدان ها فعالیتشان را کنار میگذارند در واقع آن هورمن های زنانه در بدنشان کم میشود و ما میبینیم خانم ها در سن بالای پنجاه در ناحیه چانه ممکن است حالت ریش پیدا کنند و موهای ضخیم به وجود آید این به علت این است که در واقع هورمن های زنانه کم شده و هورمن های مردانه در بدن بالا میرود.

پاسخ در ۰۲/اسفند/۱۳۹۳ ۰۴:۰۱:۴۱ از dr.jawaheri (5,480 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۲/اسفند/۱۳۹۳ ۰۶:۰۰:۴۵ در مو از dina2 (220 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۰۵:۴۱:۱۳ در زنان و مامايي از سمان (150 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ
0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۲۶/بهمن/۱۳۹۳ ۲۰:۱۸:۴۱ در هورمونی و غدد از nikoo (1,730 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۰۵:۵۱:۰۰ در مو از ariya3 (140 امتیاز)
???????
...