Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  داشتن یک مشکل پوستی - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۲,۱۷۹ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

داشتن یک مشکل پوستی

0 امتیاز

با سلام. آیا داشتن یک مشکل پوستی یا یک بیماری پوستی، مثلاً داشتن جوش یا هر مشکل دیگری که مربوط به پوست و مو باشد، آیا خودش می­تواند به‌عنوان یک استرس در زندگی ما مطرح باشد؟ ممنون.

پرسش ۰۲/اسفند/۱۳۹۳ ۱۳:۱۰:۵۳ در زیبایی از mehraban33 (140 امتیاز)

1 پاسخ

0 امتیاز

پاسخ مثبت است؛ یعنی اینکه هر بیماری پوستی یک تغییراتی را در زندگی فرد ایجاد می­کند که فرد نیاز به این دارد که یک کارهایی انجام بدهد و یک تغییراتی را در زندگی، نگرش و سبک زندگی خودش ایجاد بکند تا بتواند با آن قضیه کنار بیاید؛ یعنی اینکه مشکل پوستی، غیرازاینکه ما باید تلاشمان را برای این بکنیم که تا حد ممکن آن مشکل پوستی را برطرف بکنیم، غیرازآن احتیاج به این دارد که ما یکسری تغییراتی در نگرش­های خودمان ایجاد بکنیم تا حداقل ازنظر روانی به خاطر آن مشکل پوستی­مان صدمه نبینیم. افراد مختلف در مواجهه با استرس­های مختلف واکنش­های مختلفی دارند؛ یعنی بعضی­ها را می­بینیم که یک مشکل پوستی دارند و درعین‌حال زندگی سالم و طبیعی خودشان را دارند. هیچ نقضی در احساس خوشبخت بودنشان، احساس شاد بودنشان ایجاد نمی­شود و ارتباطاتشان هم تحت تأثیر قرار نمی­گیرد. از طرف دیگر بعضی از افراد ممکن که بعدازاینکه یک مشکل پوستی بهش مبتلا بشوند، ممکن است دچار افسردگی بشوند و یا اینکه افکار مزاحم راجع به آن پیدا بکنند؛ یعنی اینکه در این دسته­ی دوم بیشترین فکری که این افراد دارند، مربوط به ظاهرشان می­شود و راجع به بیماری پوستی که دارند و به همین خاطر صدماتی ازلحاظ روحی هم به آن­ها می­رسد؛ اما چه چیزهایی بین این دودسته، چه تفاوت­هایی وجود دارد که باعث می­شود که یکسری از افراد باوجوداینکه بیماری پوستی دارند، هیچ مشکل روان­پزشکی پیدا نکنند و دسته­ی دوم دچار مشکلات عاطفی و روحی بشوند. تفاوت­های عمده را می­شود در سبک نگرش افراد نسبت به اتفاقات جستجو کرد. اولین تفاوت بین این دودسته این است که آن­هایی که آسیب کم­تری می­بینند، افرادی هستند که یک نگرش واقع‌بینانه نسبت به مسئله و مشکل دارند؛ یعنی که آن مشکل و بیماری پوستی خودشان را می­پذیرند و سعی می­کنند که آن را در زندگی عادی خودشان حل بکنند. دوم اینکه افراد مثبت اندیش علاوه بر اینکه نقاط ضعف خودشان را می­بینند، نسبت به نقاط قدرت خودشان هم واقف هستند. به این معنی که می­دانند من چه نقاط ضعفی دارم، چه نقاط قوتی دارم و در کل احساس رضایت نسبت به خودشان می­توانند داشته باشند. نگرش سومی که می­تواند نگران­کننده باشد، این است که هر فردی خوشحالی و خوشبختی خودش را لزوماً به یک حالت خاصی منحصر و محدود نکند؛ یعنی اینکه نگوید من خوشحال هستم. من خوشبخت هستم، درصورتی‌که این بیمار پوستی را نداشته باشم. اگر این اتفاق بیفتد، من مدام باید خودم را چک بکنم ازلحاظ این‌که آیا مشکل پوستی­ام بهتر شده یا نه و درنتیجه ممکن است که اوقات خیلی زیادی از روز را به فکر کردن در مورد آن مشکل پوستی­ام بگذرانم و چهارمین نکته­ای که خیلی اهمیت دارد این است که آن نقص خودشان را به همه­ی حیطه­های زندگی خودشان تعمیم نمی­دهند؛ یعنی اینکه افراد مثبت اندیش نمی­گویند که من همه­جا بدشانس هستم، همه­جا بد هستم، همه­جا ناموفق هستم، صرفاً به این خاطر که یک مشکل پوستی دارم؛ بنابراین بیماری پوستی می­تواند باعث یک استرس در زندگی هر فردی بشود ولی اینکه ما چطور با این استرس مقابله می­کنیم و آن را در زندگی عادی خودمان حل می­کنیم، عاملی است که درنهایت تعیین­کننده این است که این استرس چه تأثیری بر زندگی واقعی فرد خواهد داشت.

پاسخ در ۰۲/اسفند/۱۳۹۳ ۱۳:۱۱:۳۵ از dr.waseghi (9,450 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

???????
...