Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  تخمدان پلی کیستیک و مصرف متفورمین - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۱,۰۲۱ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

تخمدان پلی کیستیک و مصرف متفورمین

0 امتیاز
سوالی داشتم من23 سال سن دارم ، تخمدانم پلی کیستیک است واینکه متفورمین مصرف می کنم و می خواستم بپرسم که اولاً که آیا تخمدان پلی کیستیک خوب می شود یا نه، بعد هم اینکه من خوب در خانواده ام دیابت بوده آیا امکانش هست که با توجه به اینکه دارم قرص متفورمین می خورم و حالا تصمیم دارم که باردار بشوم حالا امکانش هست که من بعداً می خواهم با این قرص متفورمین دیابت بگیرم، این پیشگیری باعث این بشود که حالا بعداً که متفورمین را قطع کردم حالا بدنم یک جوری واکنش نشان بدهد؟ آیا متفورمین باعث دیابت می شود؟ اگر قطعش کنند ممکن است به دیابت مبتلا بشوم؟ حالا با متفورمین باردار بشوم متفورمین را می توانم در دوارن بارداری استفاده بکنم یا نه؟ممنون از سایت جامع شما.
پرسش ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۰۴:۴۵:۴۳ در داروها و مکمل ها از zari9 (150 امتیاز)

1 پاسخ

0 امتیاز
تخمدان پلی کیستیک ببینید به صور مختلفی ممکن است نشان بدهد خودش انواع مختلفی از تخمدان پلی کیستیک داریم ما تخمدان پلی کیستیک نوجوانان، تخمدان پلی کیستیک بالغین، یک مقدار همدیگر متفاوت هستند در خانم های بالغ هم باز علائم ممکن است متفاوت باشد مثلاً ممکن است یک خانمی علائم افزایش هورمون های مردانه اش خیلی زیاد باشد. موهای زائد و یا ریزش موی هورمونی داشته باشد، آکنه داشته باشد، پریودهایش خیلی نامنظم نباشد، یک مقدار با تاخیر باشد. یک خانمی مثل ایشان فرمودند که من موهای زائد ندارم ولی عادت های ماهیانه ام خیلی نامنظم هست. بنابراین تخمدان پلی کیستیک همیشه در همه افراد یکسان نیست. اینطور نیست که همه اینها نازایی داشته باشند شاید حدود 20%شان نازایی داشته باشند و تخمک گذاری هایشان مشکل داشته باشد ایشان فرمودند من متفورمین استفاده می کنم متفورمین می دانید یک دارویی است که در درمان دیابت استفاده می شود و مکانیسم اثرش این است که مقاومت به انسولین را در بدن در بدن در سطح کبد یا عضلات کاهش می دهد یعنی باعث می شود که انسولین در سطح سلولهای عضلانی و کبدی راحتتر اثر بکند. قند راحتتر وارد سلولهای بدن بشود. گفتیم که در تخمدان پلی کیستیک پدیده مقاومت به انسولین در اکثر این خانم ها وجود دارد با تجویز متفورمین این مقاومت به انسولین کم می شود و سطح انسولین خون کاهش پیدا می کند و به طبع آن یک مقداری هورمون های مردانه هم کاهش پیدا می کند. دیده شده که متفورمین در منظم کردن عادتهای ماهیانه در خانم هایی که تخمدان پلی کیستیک دارند موثر است.یکی از داروهای اصلی در درمان تخمدان پلی کیستیک است و تخمک گذاری را بهتر می کند و برای همین است که در خانمی که تخمدان پلی کیستیک دارد و قصد بارداری به خصوص دارد ما از سه چهار ماه قبل متفورمین شروع می کنیم البته بعضی از خانم ها خوب تحمل نمی کنند از دز کم باید شروع بکنیم و آرام آرام زیادش بکنیم ولی اگر بتوانند به خوبی تحمل بکنند وقتی دز را زیاد می کنیم اثرش به خوبی ظاهر می شود و عادتهایشان معمولاً منظم می شود و شانس باروری شان بالا می رود.
 نه، متفورمین اصلاً باعث دیابت نمی شود و خودش پیشگیری کننده است ایشان تخمدان پلی کیستیک دارند.
به هرحال ریسک دیابت ایشان دارد چون هم تخمدان پلی کیستیک دارند حالا خوشبختانه چاق نیستد و ریسکشان کمتر است ولی زمینه ارثی دیابت را دارند ممکن است با افزایش سن احتمال ابتلاء به دیابت بیشتر بشود تا زمانی که متفورمین را می خورند ممکن است خودش را نشان ندهد ولی وقتی متفورمین را قطع بکنند ممکن است آن دیابت نهفته خودش را نشان بدهد برای همین توصیه می شود که مراقب وزنشان باشند فعالیت بدنی شان را همیشه خوب حفظ بکنند و متفورمین ایرادی ندارد طولانی مدت هم استفاده بکنند.
در دوران بارداری توصیه می شود قطع بشود مطالعاتی که در مورد مصرف متفورمین در دوران بارداری است از سه ماهه دوم به بعد است دیده شده که از سه ماهه دوم به بعد در درمان دیابت بارداری می توان استفاده بکنیم گرچه درمان اصلی دیابت بارداری هنوز انسولین است ولی بدون ضرر است بعضی از مطالعات نشان داده شده که مصرف متفورمین در دوران بارداری در همان اوایل یک مقداری ریسک سقط را کاهش می دهد. چون خانم هایی که تخمدان پلی کیستیک دارند یک کمی ریسک سقط هم در آنها افزایش پیدا می کند برای همین بعضی از همکاران متخصص زنان ما متفورمین را در سه ماهه اول هم ادامه می دهند و ضرری متوجه این خانم ها نیست.
حتماً زمانی که باردار شدند همان اولین زمانی که متوجه تست مثبت بارداری شدند باید تست تحمل گلوکز برای تشخیص دیابت بارداری بدهند چون خانم هایی که تخمدان پلی کیستیک دارند ریسک ابتلاء به دیابت بارداری در آنها زیاد است.
پاسخ در ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۰۴:۴۶:۰۷ از dr.sharifi (7,320 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

0 امتیاز
1 پاسخ
0 امتیاز
1 پاسخ
0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۲۶/بهمن/۱۳۹۳ ۲۰:۱۸:۴۱ در هورمونی و غدد از nikoo (1,730 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ
???????
...