Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  عوامل مرتبط با شادی و آرامش - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۱,۶۲۲ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

عوامل مرتبط با شادی و آرامش

+1 امتیاز
سلام میشه یکم در مورد شادی و آرامش که از نگرش خود آدم ناشی میشه توضیح بدید؟و بگید چه عواملی با شادی در ارتباطه؟ از سایتتون ممنونم.
پرسش ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۱۰:۰۱:۴۷ در اعصاب و روان از sirous (360 امتیاز)

1 پاسخ

0 امتیاز
نوع تفکر افراد، دیدگاه آن¬ها به زندگی و چالش¬های آن، اگر به دید مثبت باشد، می¬تواند به میزان زیادی به افزایش رضایت، شادی و نشاط آن¬ها در زندگی شود که تحت عنوان خوش‌بینی از آن یاد می‌کنیم و به‌عنوان خوش‌بینی تعبیر می¬کنیم. درواقع از خوش‌بینی می‌توانیم این تعبیر را داشته باشیم که استفاده کردن از تمام ظرفیت¬های ذهنی مثبت و همین¬طور نشاط¬انگیز و امیدوارکننده در زندگی تلقی کنیم که برای تسلیم نشدن در مقابل عوامل منفی ساخته و پرداخته‌شده در ذهنمان و همین‌طور احساسات یأس آلودی که در زندگی تجربه می¬کنیم که ناشی از دشواری¬ها در ارتباطات با انسان¬ها و ارتباط با طبیعت اتفاق می‌افتد، در نظر بگیریم پس نوع نگرش ما یقیناً می¬تواند تأثیرگذار باشد در احساسی که ما تجربه می¬¬کنیم در احساس شاد بودنمان.
یکی از عواملی که ارتباط تنگاتنگی با شادی دارد، مقایسات اجتماعی است که صورت می¬گیرد. قیاس‌های اجتماعی به دو صورت هستند. یکی به‌صورت صعودی و نزولی و یکی هم این‌که ما خودمان را با افراد برتر و بهتر از خودمان قیاس می¬کنیم که نتیجه و دست آورد آن قیاس، یأس و افسردگی و حسرت و ناسپاسی؛ اما یک قیاسی داریم، قیاس نزولی و ما در آن خودمان را باکسانی که از خودمان به لحاظ سطوح اجتماعی پایین‌تر هستند قیاس می¬دهیم. هر مطلبی که باشد و هر نعمتی که آن¬ها برخوردار نیستند و ما از آن¬ها برخوردار هستیم. دستاورد قیاس نزولی، سپاس‌گزاری، افزون نعمت و قناعت و بالا رفتن آستانه‌ی تحمل درد در افراد می‌شود. پس حالا دیگر اختیار در دست خودمان است که ما در زندگی قیاس صعودی را در زندگی خودمان داشته باشیم یا قیاس نزولی. با توجه به دستاوردهای آن متوجه می¬شویم که اگر قیاسمان نزولی باشد، احساس شادی بیشتری را در زندگی‌مان درک خواهیم کرد. مطلب دیگر ارتباط کمال با شادی است. افرادی که کمال‌گرا هستند کم¬تر احساس شادی می‌کنند. چون دائماً این تعبیر رادارند که اگر من فلان ملک را داشته باشم، خوشحال خواهم بود. یا اگر من به فلان مقطع تحصیلی دست پیدا کنم، احساس شادی در زندگی خواهم کرد. پس آن کمال¬گرایی هم می‌تواند احساس کمال طلبی را برای فرد در برنداشته باشد. مطلب دیگری که باید به آن اشاره‌کنم این است که شرایط را به شادی خودمان ربط ندهیم. ما نباید منتظر این بمانیم که یک شرایط خاصی فراهم شود تا ما احساس شادی بکنیم. کما اینکه بسیاری از اوقات شرایط مفرحی در اطرافمان وجود دارد که ما احساس ناشادی و عدم شادمانی می-کنیم. پس شادی خودمان را به محیط ربط ندهیم. این‌ها عواملی هستند که در شادی افراد خیلی تأثیرگذار هستند.
اول‌ازهمه اغلب افرادی که دائماً در حال ناله کردن هستند و از همه‌چیز ناراضی هستند، تعامل و معاشرتمان را با آن¬ها کم کنیم. عکس آن، نکته¬ای که باید به آن اشاره بکنم این است که در تعاملاتمان به دنبال افرادی باشیم که شاد هستند. افرادی که از کوچک‌ترین مسائل زندگی لذت می‌برند و کوچک‌ترین دل‌خوشی‌ها برای آن¬ها بزرگ‌ترین هستند. فراموش نکنیم که کوچک‌ترین تغییرات همیشه بزرگ‌ترین تحولات را ایجاد می¬کند. پس در معاشرت به دنبال این افراد باشیم. به دنبال طبیعت برویم و تفریحات خودمان را افزایش بدهیم و در محیط اطراف خودمان از رنگ¬های شاد استفاده کنیم. همان‌طور که اکنون در فصل بهار هستیم و بهترین و زیباترین رنگ¬ها را در طبیعت می¬بینیم، چقدر خوب می¬شد که در زندگی خودمان هم این رنگ‌ها را به خودمان هدیه کنیم. این¬ها خیلی می¬تواند تأثیرگذار باشد. نکته¬ی دیگری هم که می¬توانم استفاده بکنم این است که مواد غذایی را هم ما استفاده می‌کنیم، بسیار مهم است. مواد پرکالری و مواد قندی باعث می-شوند که ما احساس شادی کم¬تری را بکنیم. مواد غذایی که سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها هستند در شادی ما بسیار کمک¬کننده می¬توانند باشند.
پاسخ در ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۱۰:۰۵:۲۰ از Dr.D00sti (7,140 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

+2 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۲۰/بهمن/۱۳۹۲ ۱۳:۱۶:۴۶ در اعصاب و روان از حمیدرضا (10,190 امتیاز)
+3 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۲۸/بهمن/۱۳۹۲ ۱۲:۴۲:۵۹ در مغز و اعصاب از پروانه (13,920 امتیاز)
+2 امتیاز
1 پاسخ
+2 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۷/اسفند/۱۳۹۳ ۱۳:۵۶:۲۶ در اعصاب و روان از حمدی نژاد (240 امتیاز)
+4 امتیاز
2 پاسخ
???????
...