Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  سرطان مثانه - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۲,۷۲۶ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

سرطان مثانه

+1 امتیاز
حالت خوبه. درباره ی سرطان مثانه و علائم آن میشه توضیحی بدید؟ و چه کسانی بیشتر در معرض خطر سرطان مثانه قرار می گیرند؟ مرسی ازتون.
پرسش ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۱۰:۳۴:۰۸ در خون و سرطان از بنیامین دا. (230 امتیاز)

1 پاسخ

0 امتیاز
سرطان مثانه دومین سرطان شایع دستگاه ادراری-تناسلی محسوب می شود. و در واقع نسبتا شیوع بالایی دارد. در کسانی شیوع خیلی زیادی دراد که سیگاری هستند. به خاطر این که در دود سیگار ترکیبی هست که خیلی مشخصا میرود به سمت مثانه و این سلول ها را به سمت سرطانی شدن بکشاند. البته خون به تنهایی در ادرار می تواند نشانه های بیماری های دیگری هم باشد اما به خاطر این که شاید بدخیم ترین آنها سرطان مثانه هست، ما حتما تاکید می کنیم که هرکس حتی یک نوبت خون در ادرارش دید حتما مراجعه به پزشک داشته باشد که بررسی بشود و بررسی هم خیلی راحت انجام می شود و تومورهای این بیماری به شکلی هستند که fه شکل گل کلم در داخل مثانه رشد می کنند چون سرطان سلولهای پوششی داخل مثانه هستند. این ها اگر در مراحل ابتدایی تشخیص داده بشوند و حتی  با( دقیقه ه دو ) که می رود داخل مثانه و با آن می شود نمونه برداری کرد می توان آن تومورها را برداشت. ولی اگر به عمق دیواره مثانه نفوذ کرده باشند و یا حتی به بافت های خارج از مثانه مثل دستگاه گوارش و قسمت های دیگر دستگاه ادراری، دیگر آن وقت درمانش یک مقداری پیچیده تر و مشکل تر می شود. برای همین با یک بار خون دیدن حتما مراجعه داشته باشند افراد.  افرادی هم هستند که همراه با خون دیدن ممکن است دچار سوزش باشند و تکرر ادرار باشند و یا فوریت در ادرار، که این ها هم می تواند نشانه های تکمیلی باشد که حتما باید مراجعه به پزشک کرد ولی خوب آن را هم باید جدی گرفت و دیگر این که خدمتتان بگویم مشکل سرطان مثانه در آقایان شایع تر از خانم هاست و در سیگاری ها خیلی شیوع دارد .
همان طور که الان گفتم در آقایان بیشتر شیوع دارد و در سن بالای چهل سالگی و حتی بیشترین شیوعش را در سن شصت و پنج سالگی گزارش کرده اند و افرادی که همان طور که گفتم از دخانیات استفاده می کنند ، قلیان و سیگار و چپق و این ها ، به خاطر ترکیباتی که در دودشان است و حتی در افرادی که در صنایع کار می کنند مثلا در صنایع نساجی کار می کنند و هماهنطور که شما گفتید در چرم سازی ها کار می کنند ، با رنگهای شیمیایی و صنعتی سروکار دارند ، نقاش ساختمان هستند ، به هر حال این افراد بیشتر در معرض هستند.
پاسخ در ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۱۰:۳۴:۴۲ از dr.amiri (8,700 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

+1 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۱۰:۳۵:۵۸ در خون و سرطان از بنیامین دا. (230 امتیاز)
+1 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۱۰:۱۹:۳۸ در خون و سرطان از بنیامین دا. (230 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۱/اسفند/۱۳۹۳ ۰۶:۰۳:۴۷ در تغذیه و سلامت از سوده5 (450 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ
???????
...