Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  دستگاه های برنزکننده - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۱,۲۱۹ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

دستگاه های برنزکننده

+3 امتیاز
خسته نباشید. می خواستم بدونم  ستفاده  از دستگاه های برنزکننده آیا عوارضی هم دارند؟ اگر ممکن است عوارض و زیان‌هایی که دستگاه‌ها بر روی بدن به جای می‌گذارند را توضیح بدهید؟باتشکر.
پرسش ۱۰/اسفند/۱۳۹۳ ۱۶:۱۰:۳۶ در زیبایی از اسماعلیی (240 امتیاز)

1 پاسخ

0 امتیاز
از دستگاه‌های برنزه‌کننده پوست حتی اگر با احتیاط صورت گیرد و سبب سوختگی پوست نشود می‌تواند خطر ابتلا به سرطان پوست از نوع «مِلانما» را تا حد چشمگیری افزایش دهد. 57 درصد از مبتلایان در دوران جوانی و نوجوانی از دستگاه‌های برنزه‌کننده استفاده کردند. با بررسی و آزمایش DNA افراد می توان دید که استفاده از دستگاه‌های برنزه‌کننده می‌تواند سبب تخریب سلول‌های DNA  بدن و مستعد شدن آن برای ابتلای به سرطان گردد. افراد حتی به صورت تفریحی و اتفاقی نیز نباید از این وسایل برای برنزه کردن پوست خود استفاده کنند.
در ابتدا در مورد اشعه‌های خورشید، نور آفتاب، خورشید و آفتاب برای شما توضیح دهیم. سلاریم از همان اشعه‌ها که به صورت مصنوعی ساخته می‌شوند و شدت خیلی بالایی دارند استفاده می‌کند.
اشعه‌های خورشید دو بخش دارند:
یک بخش خیلی زیان‌آور، اشعه‌ی ماورای بنفش است که این اشعه دو بخش با طول موج متفاوت دارد: اشعه a و اشعه b
اشعه‌ی A  پوست را تیره می‌کند و اشعه‌ی B  باعث سرخی و التهاب و متورم شدن پوست می‌شود ابتدا اول اشعه‌ی a  داخل پوست نفوذ می‌کند این تغییر رنگ سرخی را ایجاد می‌کند و در مرحله‌ی بعدی تیرگی به وجود می‌آورد.
 توی دستگاه ‌های سلاریم اشعه‌ی ماورای بنفش را به شدت خیلی بالاتر از نور خورشید طبیعی و در زمان خیلی کوتاه به پوست می تابانند تا بتوانند نتیجه‌ی تیرگی را به دست آورند.
به هر حال قرار گرفتن در مقابل این اشعه با شدت بالا یا مدت طولانی؛ یعنی ما خواه بخواهیم در مقابل نور آفتاب ساعت‌ها بخوابیم یا اینکه در داخل دستگاه‌های سلاریم چند دقیقه قرار بگیریم بسیارخطرناک است چون این امواج به شدت پوست را تحریک می‌کنند و باعث می‌شوند در سلول‌های پوست عوارض سریع و کوتاه مدت و عوارض بلند مدت به وجود آیند.
عوارض کوتاه مدت: مثل سوختگی پوست، حتی بعضی از افراد به دادگاه‌ها  شکایت کردند، کاملاً سوختند. یا اینکه به مرور زمان و در همان چند جلسه اول به مدت کوتاه پوست آنها شل می‌شود زیرا این اشعه‌ها می‌توانند کلاژن و الیاسین پوست را کاملاً از بین ببرند در نتیجه چروک، افتادگی پوست،شل بودن، قیافه‌ی پیری به شخص بدهند.
عوارض دراز مدت: باعث سرطان می‌شوند، به خاطر اینکه سلول‌ها تحریک ‌می‌شوند. شاید بتوان گفت بدترین نوع سرطان پوست، سرطان ملانواست و شما هم به تحقیقات مختلف در کشورهای مختلف اشاره کردید که در کشور انگلیس که دارای هوای ابری است و مردم کمتر درمعرض نور خورشید هستند و نورآفتاب را کمتر دریافت می‌کنند پوست بدن آن‌ها مستعد سرطانی شدن است یا در کشورهایی که لایه ازن خیلی نازک است و اشعه‌ی بیشتری از اشعه‌ی ماورای بنفش به افراد تابیده می‌شود مثل استرالیا و قاره‌ی اقیانوسیه .که در آن کشورها هم سرطان پوست شیوع زیادی دارد.
بنابراین ما باید از این قضیه درس بگیریم وقتی که نور خورشید که طبیعی است و می‌تواند با تابش آن به پوست بدن چنین عارضه‌ای داشته باشد و در نهایت ما را به سمت سرطان سوق دهد چرا پوست خودمان را به دستگاه‌های مضری بسپاریم که به نوعی این اشعه‌های مضر را تقویت و شدیدکرده، و در مدت کوتاهی به پوست تابیده می‌شود خیلی از خانم‌ها و آقایان که به این کار علاقه‌مند شدند  فقط ظاهر قضیه که همان زیبایی و جذابیت در افراد مختلف است را نگاه می‌کنند اما به بعد از این ماجرا فکر نمی‌کنند، به بیمارستان‌ها نمی‌روند صحنه‌های بعد از برنزه‌شدن را نمی‌بینند. یا اگر میبینند اثرات کوتاه مدت را می بینند که این اثرات کوتاه  مدت هم می‌تواند سوختگی باشد. پوست بعضی  از افراد باتابیدن سلاریم به صورت تکه تکه برنزه‌ می‌شود یعنی در ابتدا  لکه‌های تیره  روی پوست صورت به وجود می‌آید و خیلی شکل بدی پیدا می‌کند. افراد برای اینکه پوستشان کاملاً یکدست شود مجبورند که به دفعات و مکرراً رجوع کنند.
برای از بین بردن برنزه قضیه به همین شکل است، به صورت تکه تکه از پوستشان خارج می‌شود و در جاهای مختلف لکه‌هایی دیده می‌شود که به هیچ وجه شکل زیبایی ندارد به هر حال اگر به شکل زیبایی هم توجه نکنیم عوارض و نتایج که بعدها به جای می‌گذارد می‌تواند خیلی خطرناک باشد.
البته معمولاً فردی از ملانم بدخیم که همان سرطان پوست است و بدترین نوع سرطان پوست است فوت نمی‌کند به دلیل اینکه در ظاهر یک خال بدشکل است، مجبورند وجراحی می‌کنند و یک قسمت بزرگی ازپوست را برمی‌دارند .
اما قسمتی از زخم که برجای می‌ماند زشت است و همیشه نگرانی وجود دارد که مبادا این زخم ریشه دار شده و به بافت‌های دیگر بدن سرایت کرده باشد.
به هر حال پیشگیری خیلی بهتر است. در شرایط سخت امروزی که در شهرها وجود دارد خودمان را به دست این امواج زیان‌آور ندهیم.
افرادی که استفاده کردند و قصد دارند از عوارض بعدی پیشگیری کنند  تنها پیشگیری این است که دیگر استفاده نکنند، هیچ پیشگیری خاصی ندارد،ضمن اینکه مراقبت در مقابل نور آفتاب را فراموش نکنند.
در حال عادی به همه‌ی ما توصیه می‌شود که حتی در مدت کوتاهی که از خانه خارج می‌شوید حتماً  از کرم‌های ضد آفتاب استفاده کنید. خیلی از بحث‌های پزشکی توصیه می‌کنند به اندازه مسواک زدن،کرم ضد آفتاب زدن هم مهم است یعنی همیشه باید در ذهنمان باشد همان گونه که شب‌ها عادت به مسواک زدن داریم روزها هم به هنگام خارج شدن از خانه روی دست ها و صورت از کرم ضدآفتاب استفاده کنیم و هر دو یا سه ساعت یکبار تمدید کنیم یعنی ثابت شده که این اشعه‌ها تا این اندازه می‌توانند زیان‌آور باشند ، مخصوصاً به این خاطر که در شهرها آلودگی هوا وجود دارد و آلودگی هوا مثل آیینه زاویه‌‌ها و جهت این امواج را افزایش می‌دهد .
روزهای ابری و آفتابی کرم ضد آفتاب استفاده کنیم.
پاسخ در ۱۰/اسفند/۱۳۹۳ ۱۶:۲۵:۰۵ از Dr.Shahabi (92,580 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

+2 امتیاز
1 پاسخ
+2 امتیاز
1 پاسخ
???????
...