Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  مقابله با درد های کولیکی در نوزادان - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۱,۲۲۹ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

مقابله با درد های کولیکی در نوزادان

+2 امتیاز
روزتون بخیر. می خواستم بپرسم بین 0 تا 3 ماهگی به خصوص درد های کولیکی در نوزادان خیلی فراوان است و باعث بی خوابی آن ها می شود، برای آنها چه باید کرد؟باسپاس از شما.
پرسش ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۲:۵۱:۰۲ در كودكان از نیما 777 (260 امتیاز)

1 پاسخ

0 امتیاز
بی خوابی بچه ها را حالا ما تقسیم بندی میکنیم. معمولا آن درد های کولیکی که ایجاد می شود برای بچه ها. اگر مادر دارد شیر می دهد، معمولا من اصلا با بچه ها هیچ کاری ندارم. درمان من با مادر است. می گم رازیانی نکوبیده و زیره ی نکوبیده را هر کدام یک قاشق مربا خوری دم کند، با نبات بعد از هر غذا بخورد، معمولا مادر که این را بخورد، بچه هم آن قلنج هایش و درد های کولیکش رفع می شود و بهبود پیدا می کند. مادر غذاهای نفاخ نخورد، غذاهای ترش نخورد، غذاهای شور نخورد، حبوبات .. بالاخره مادر باید رعایت تغذیه اش را بکند. سردی نخورد، سردی ها باعث نفخ نشود. پس توصیه می کنم به مادر ها که رعایت غذا بکنند تا بچه دچار مشکل نشود. من 90% از بیمارانی که توی کلینیک های دانشگاه یا جای دیگر مراجعه می کنند و دارند به بچه شیر می دهند، تا یک سالگی دو سالگی هم حتی به بچه ها درمانی نمی دهم. داروهایی که می خواهم بدهم سعی می کنم داروها مشکلات، یعنی عوارض نداشته باشد. و داروهای ساده و پرهیزات غذایی را به مادر توصیه می کنم. پس اینجا بر اساس وضعیت مادر. اما برای بچه ها خواستیم کاری بکنیم که دفع خوبی داشته باشند، من خیلی وقت ها توصیه می کنم ، بی ضرر ترین و ساده ترن چیزی که دفع خوبی ایجاد بکند، همین روغن بنفشه است. من توصیه می کنم روغن بنفشه را از سمت راست شروع کنند، سمت راست روده شروع کنند به سمت چپ. یعنی در جهت عقربه های ساعت ماساژ بدهند به انتها،  و روزی 4-5 بار.
روغن ؟ -روغن بنفشه. روزی 4-5 بار که این کار را بکنند هم دفع شان خوب باشد، هم بادها دفع می شود، هم تقویت می شود، هم عارضه ی خاصی ندارد، به لطف خدا دفعشان هم درست می شود، فضولات از بدن دفع می شود، بادها دفع می شود و آن قلنج هم برطرف می شود. بوئیدنی ها هم برای بچه ها خوب است که من توصیه می کنم مثلاً یک مقدار گلاب بگذارند. یا یک مقدار بوئیدنی های مناسب در اتاق بچه ها بذارند این باعث خواب می شود. اگر خواستند خیلی دیگر پیشرفت کنند، بیشتر، حالا خیلی ریکس ندارد ها، بنفشه ریسک ندارد عارضه ی خاصی هم ندارد حالا من خودم بخواهم بگم. یک قطره می گویم روغن بنفشه همین نک بینی اش را چرب کند و پیشانی و ملاجشان را، در این حد کمک می کند. اگر بچه ای هست که می توانند بهش چیزی بدهند، با قاشق همان رازیانه و زیره ی نکوبیده. کوبیده نباید بشود ها. نکوبیده را دم کردن. به بچه هم از گوشه ی لب هر دو ساعت سه ساعت یک قاشق چای خوری از گوشه ی لب آروم بدهند که تو گلویش هم نپرد. سنشان هم اگر مناسب است که می توانند بدهند. این هم باعث می شود که باد ها از بدن بچه ها رفع بشود و خواب خوبی داشته باشند. عصر ها من تجربه ی ما این است که بچه هایی که بی خوابی و گریه دارند عصر ها اگر به این بچه ها ترنجبین بدهید ینت** مزاج می دهد و شب ها خواب راحتی دارند. یعنی فضولات از بدن دفع می شود، التهابات رفع می شود عصر ها یک قاشق چای خوری ، ترنجبین را توی یک استکان آب جوش حل کنند و قاشق قاشق بدهند به بچه ها ، شب ها خواب راحتی را خواهند داشت.
پاسخ در ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۳:۰۱:۲۱ از Dr.D00sti (7,140 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

+2 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۰/اسفند/۱۳۹۳ ۰۹:۳۲:۱۷ در مو از سیروس343 (280 امتیاز)
+2 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۰/اسفند/۱۳۹۳ ۰۷:۵۸:۴۷ در زیبایی از زهرا 91 (300 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۲۷/بهمن/۱۳۹۳ ۱۷:۰۹:۳۹ در ريه و تنفس از shora (470 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۱۸:۵۱:۲۷ در كودكان از kool (160 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۱۱:۰۳:۲۵ در كودكان از elika nnn (160 امتیاز)
???????
...