Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  تیرویید و رابطه آن با چشم - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۱,۲۱۳ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

تیرویید و رابطه آن با چشم

+7 امتیاز
دکتر جان سلام

مردی هستم 40 ساله مبتلا به پر کاری تیرویید دارای احساس درد در ناحیه چشم گشته ام بین پرکاری تیرویید و چشم چه رابطه ایست لطفا توضیح دهید
پرسش ۰۶/بهمن/۱۳۹۲ ۱۵:۰۷:۱۵ در چشم و بینایی از کوروش هندسی (2,740 امتیاز)
برچسب‌گذاری مجدد ۲۲/تیر/۱۳۹۳ ۱۳:۳۷:۴۶

1 پاسخ

+4 امتیاز
 
بهترین پاسخ

هنگامی که غده تیرویید دچار اختلال شود و مقادیر بیش از حدی هورمون تولید نماید، چشم نیز درگیر می شود. بیرون زدگی چشم ها از مشکلات چشمی ناشی از بیماری تیرویید به شمار می آید.

غده تیرویید در جلوی گردن قرار دارد و هورمون هایی تولید می کند که به تنظیم سوخت و ساز بدن کمک می کند. در تعداد کمی از مردم غده تیرویید دچار اختلال در کار شده و مقادیر بیش از حدی هورمون تولید می کند که به بیماری پرکاری تیرویید و یا گرِیوز معروف است. در این بیماری چشم نیز درگیر می شود.
برخی از مشکلات چشمی ناشی از بیماری پرکاری تیرویید (گریوز):
1. بیرون زدگی چشم
ترشح هورمون زیاد باعث تورم عضلات چشم شده و باعث بیرون زدگی چشم می شود و ظاهر بیمار به به شکل فردی است که خیره مانده است.
2. باز بودن بیش از حد پلک
افزایش ترشح هورمون باعث باز بودن بیش از حد پلک ها شده و سبب می شود که قسمت سفید چشم بیش از حد معمول قابل رویت باشد.
3. خشکی چشم
چشم به علت بیرون زدگی و باز بودن بیش از حد پلک در معرض هوا، باد، گرد و خاک قرار می گیرد که این امر سبب خشکی چشم می شود و دارای علایم خارش، سوزش، آبریزش، دید تار، احساس ناراحتی در چشم، حساسیت به نور، عفونت و زخم قرنیه می باشد. عدم درمان خشکی چشم سبب نابینایی می شود.
4. دو بینی
تورم عضلات باعث دوبینی در بیمار می شود. دوبینی بیمار می تواند همیشگی باشد یا زمانی که به جهت خاصی نگاه می کند ایجاد شود.
5. نابینایی
نابینایی در این بیماران به علت فشار وارده بر عصب بینایی و یا خشکی چشم و آسیب قرنیه می باشد.
درمان:
با مراجعات مکرر و منظم به چشم پزشک می توان از پیشرفت علایم با خبر شد. درمان به روش های غیر جراحی و جراحی انجام می پذیرد.
الف) درمان غیر جراحی(دارویی):
- استفاده از پماد و ژل و قطره اشک مصنوعی جهت کاهش خشکی چشم و جلوگیری از زخم قرنیه
- استفاده از 2 بالش در زیر سر هنگام خواب برای کاهش تورم عضلات
- استفاده از کمپرس سرد یا کیسه یخ جهت کاهش تورم و سوزش
- استفاده از عینک آفتابی جهت حساسیت به نور
- استفاده از منشور در عینک جهت کاهش دوبینی
ب) درمان جراحی در موارد زیر انجام می شود:
- برطرف کردن دوبینی و انحراف چشم ها
- اصلاح بیرون زدگی چشم
- بهبود وضعیت باز بودن بیش از حد پلک ها
- در مواردی که فرد به علت فشار زیاد به عصب بینایی در خطر نابینایی است.
بیماری های چشمی ناشی از بیماری پرکاری تیرویید معمولاً با موفقیت کنترل و بهبود می یابند. نکته مهم در این بیماری لزوم کنترل وضعیت تیرویید و طبیعی کردن مقادیر هورمون هاست که به کمک همکاران متخصص داخلی و غدد انجام می شود.

 

پاسخ در ۰۶/بهمن/۱۳۹۲ ۱۵:۰۷:۴۷ از دکتر وب گرد (48,940 امتیاز)
انتخاب ۰۶/بهمن/۱۳۹۲ ۱۵:۱۱:۳۴ از Dr.Shahabi

پرسش‌های مرتبط

+6 امتیاز
0 پاسخ
???????
...