Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  تبخال تناسلی و علل انتقال آن - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۱,۲۲۹ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

تبخال تناسلی و علل انتقال آن

+4 امتیاز
با سلام

تبخال تناسلی چه علتی می تواند داشته باشد؟ آیا قابل انتقال است ؟
روشهای درمان آن چیست؟ علائم این بیماری چیست؟
ازکجا میشود فهمید کسی به این بیماری مبتلاست ؟
پرسش ۱۹/بهمن/۱۳۹۲ ۱۵:۵۱:۴۶ در زنان از پروانه (13,920 امتیاز)
برچسب‌گذاری مجدد ۲۲/تیر/۱۳۹۳ ۱۳:۲۷:۵۸

1 پاسخ

+1 امتیاز
 
بهترین پاسخ
تبخال تناسلی یک بیماری قابل انتقال از طریق رابطه جنسی است، عامل آن ویروس تبخال یا هرپس سیمپلکس است که دارای دو نوع 1 و 2 می باشد. اکثر افرادیکه به این ویروس آلوده هستند دارای علائم نمی باشند و تحت شرایط خاصی این بیماری در آنها علامت دار می شود. مهمترین علامت آن تجمعی از طاولها در ناحیه تناسلی و یا در اطراف مقعد می باشد. این طاولها می ترکند و جای آنها زخمهای خیلی دردناک ایجاد می شوند که 4 هفته طول می کشد تا زخمها ترمیم پیدا کنند. معمولا بیمار چند هفته و یا چند ماه بعد مجددا دچار تبخال تناسلی می شود، چون ویروس آن در بدن باقی می ماند و هر از چند گاهی عود می کند.
شدت علائم در عود بیماری معمولا کمتر و طول مدت بیماری نیز کوتاهتر می باشد. معمولاپس از گذشت چند سال از تعداد موارد عود کاسته می شود. گاها بیمار در یک سال تا 8 بار مبتلا به تبخال تناسلی می گردد. این بیماری نسبتا شایع است. در بعضی کشورها از هر 6 نفر یک نفر آلوده به ویروس تبخال نوع 2 است. تبخال تناسلی نوع 2 در زنان خیلی شایعتر از مردان می باشد. در آمارهای بین المللی از هر 5 نفر زن و از هر 9 نفر مرد یکی از آنها مبتلا به ویروس تبخال نوع 2 می باشد. احتمال انتقال از یک مرد آلوده به خانم خیلی بیشتر از احتمال انتقال از یک زن آلوده به یک مرد است.
وقتی فردی دچار تبخال تناسلی می شود با ترکیدن طاولها مایعات داخل طاول بیرون ریخته و سبب انتشار بیماری می شود. حتی در افرادیک دارای ویروس تبخال هستند ولی دارای ضایعات جلدی نمی باشند، باز این ویروسها از پوست ریزش پیدا کرده و سبب آلودگی سایر افراد می شوند. بنابراین افراد به ظاهر سالم که فاقد ضایعات جلدی هستند نیز می توانند بیماری را انتقال دهند. کلا ویروس تبخال نوع 2 فقط از طریق تماس جنسی منتقل می شود. افرادیکه دارای این ویروس در دستگاه تناسلی خود هستند از طریق تماس جنسی این ویروس را به افراد دیگر منتقل می کنند. ممکن است یک فرد آلوده به این ویروس باشد ولی خودش اطلاع نداشته باشد.
ویروس تبخال نوع 1 نیز می تواند سبب ایجاد تبخال تناسلی گردد ولی آن معمولا سبب تبخال دهان و لبها می شود. این ویروس از طریق دهان می تواند به ناحیه تناسلی منتقل شده و سبب تبخال تناسلی گردد. ویروس تبخال نوع 1 از طریق تماس جنسی نیز منتقل می شود. عود با تبخال تناسلی نوع 1 کمتر از نوع 2 است.
علائم و نشانه های تبخال تناسلی کدامها هستند؟
بسیاری از افرادیکه آلوده به ویروس تبخال نوع 2 می باشند، از آن بی خبر هستند. علائم و نشانه ها در اولین حمله بیماری خیلی شدید هستند. علائم اولین حمله بیماری معمولا پس از دو هفته از آلوده شدن به ویروس (تماس جنسی) ایجاد می شوند. یعنی ما بین ورود ویروس به بدن و ظاهر شدن علائم دو هفته طول می کشد. وقتی طاولها ترکیدند، زخم آنها 4 هفته طول می کشد تا التیام پیدا کند. سایر علائم عبارتند از تب و یک حالت شبیه به آنفلوآنزا که در آن بیمار مبتلا دارای خستگی و کوفتگی عضلانی است. گاها فرد مبتلا آنقدر علائم اندک دارد که آنها را ندیده می گیرد مثلا یک زخم کوچک ایجاد می شود که ممکن است بیمار آنرا مثلا به نیش پشه نسبت دهد. معمولا پس از اولین حمله بیمار انتظار می رود که در یک سال بعدی 4 بار دیگر این بیماری عود کند. با گذشت زمان از تعداد عودها کاسته می شود. ممکن است اولین حمله بیماری پس از سالها از آلودگی به ویروس ایجاد شود.
عوارض تبخال تناسلی کدامها هستند؟
گاهی تبخال تناسلی در افرادیکه دارای سیستم ایمنی ضعیف هستند، فوق العاده شدید است. علاوه از علائم شدید و درناک، چون ظاهر ناراحت کننده دارد، از نظر روانی نیز بیمار تحت فشار قرار می گیرد. تبخال تناسلی می تواند سبب عفونت کشنده در نوزاد شود. خانمهای که در ماههای آخر حاملگی مبتلا به تبخال تناسلی می شوند، خطر انتقال به نوزاد در آنها زیاد است. اگر خانمی در موعد زایمان دارای تبخال تناسلی فعال می باشد معمولا باید سزارین شود. علاوه از آن تبخال تناسلی سبب تسهیل انتقال ویروس HIV که عامل بیماری ایدز است، می شود.
چگونه می توان تبخال تناسلی را تشخیص داد؟
علائم و نشانه های تبخال تناسلی نوع 2 خیلی متغیر هستند و گاها یک ظن قوی برای تشخیص لازم است. معولا افراد متخصص با دیدن ضایعات پوستی به راحتی به تشخیص می رسند. گاها لازم است از ضایعات پوستی نمونه برداری کرد و به آزمایشگاه فرستاد. در فواصل ما بین دو عفونت که بیمار دارای علائم نیست و در افراد عادی که مشکوک به عفونت هستند با آزمایش خون می توان بیماری را تشخیص داد.
آیا درمانی برای تبخال تناسلی وجود دارد؟
تبخال تناسلی درمان قطعی ندارد ولی در موارد ابتلا می توان با تجویز دارو از طول مدت بیماری کاست. در مواردیکه فرد بطور مکرر مبتلا به تبخال تناسلی می شود، می توان با تجویز دارو از موارد عود بیماری کاست.
چگونه می توان از تبخال تناسلی جلوگیری کرد؟
بهترین راه جلوگیری از ابتلا به بیماری، خودداری از برقراری رابطه جنسی با افراد آلوده است. زخم دستگاه تناسلی می تواند حتی در نواحی که با کاندوم پوشانده شده است نیز ایجاد شود. استفاده صحیح از کاندوم از جنس لاتکس به مقدار زیادی از خطر آلودگی می کاهد ولی آنرا صفر نمی کند. اگر فردی دارای تبخال تناسلی فعال است، باید تا بهبود کامل زخمها از برقراری رابطه جنسی خوداری کند چون خطر انتقال بیشتر است. همین فرد پس از بهبود زخمها باز آلوده است و می تواند بیماری را منتقل کند ولی خطر آن کمتر است. افرادیکه احتمال می دهند آلوده به ویروس تبخال نوع 2 باشند, می توانند با انجام آزمایش خون تشخیص را تائید یا رد کنند. اگر تست فرد برای ویروس تبخال نوع 2 مثبت باشد به احتمال زیاد دارای عفونت تبخال تناسلی است.
بطور خلاصه:
1. عامل اصلی ابتلا به ویروس تبخال نوع نوع 2 رابطه جنسی است.
2. از خصوصیات تبخال تناسلی عود آن است.
3. تبخال تناسلی درمان قطعی ندارد ولی با درمان ضد ویروسی می توان از طول مدت دوره بیماری و موارد عود کاست.
4. با آزمایش خون می توان با دقت زیاد افراد آلوده را تشخیص داد.
پاسخ در ۱۹/بهمن/۱۳۹۲ ۱۵:۵۲:۲۲ از دکتر وب گرد (48,940 امتیاز)
انتخاب ۱۹/بهمن/۱۳۹۲ ۱۶:۲۳:۰۲ از Dr.Delroba

پرسش‌های مرتبط

+3 امتیاز
1 پاسخ
+2 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۹/بهمن/۱۳۹۲ ۱۴:۳۴:۰۱ در زنان از پروانه (13,920 امتیاز)
+3 امتیاز
1 پاسخ
???????
...