Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  كم كاري تيروئید و ریزش مو - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۱,۲۴۲ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

كم كاري تيروئید و ریزش مو

+5 امتیاز

سلام  مهتاب هستم و 25 سال سن دارم 2ماه پیش به دلیل علائم مانند ریزش مو  سفیدی و شوره سر و افزایش وزن به دکتر مراجعه کردم  به علاوه زمینه هم داشتم پدر و مادر و خواهرم هم تیروئد داشتند به دکتر مراجعه کردم و نتیجه ازمایش را می نوبیسم

T4= 7.74 micg/dl    refrence metod RIA

T3= 1.42 ng/ml   ////////////////////RIA

T.S.H= 1.45 MIU/L  ///////////// RIA

بعد از جستجو در اینترنت متوجه شدم ریزش مو به دلیل کم خونی هم هست و من 5 ماهه قرص آیزن پلاس مصرف می کنم و زینک . دکتر اول گفت که تیروئید کم کار دارم و قرص لووتیروکسین و ویتامین اچ ای و زینک و امگا 3 بهم داد ولی بعد چتد هفته پیش دکتر طبسیان رفتم وایشون گفتن تیروئید ندارم. مشکلم چیه؟

بعلاوه نامزدم هم به دکتر برای تیروئید مراجعه کرد (باهم اقدام به مراحل درمان کردیم) علائم امید :شوره ریزش مو سفیدی مو لرزش دست لاغری بود نتیجه آزمایش دقیقه این بود

T4= 6.63T

T3=1.39

T.S.H= 2.87

واحد ها سنجش مثل من بود دوباره ننوشتمدک

دکتر اول به امید هم لووتیروکسین داد زینک و کلروئیازپوکساید و دکتر دوم بر اساس همون آزمایش اول یعنی قبل از خوردن قرص گفت تیروئید نداشتیم

 

 

پرسش ۲۲/خرداد/۱۳۹۲ ۱۲:۳۵:۲۳ در هورمونی و غدد از mahtab (310 امتیاز)
ویرایش ۲۴/خرداد/۱۳۹۲ ۱۹:۳۰:۰۵ از Dr.Shahabi

1 پاسخ

+4 امتیاز
 
بهترین پاسخ

با سلام:

جواب آزمایشات باید با توجه به محدوده طبیعی که در کنار آن نوشته شده تفسیر شود. قبل از هر کاری شما باید به متخصص داخلی-غدد مراجعه کرده و معاینه شوید. حتی مقدار کمی تغییرات هورمونی می تواند باعث اختلالات زیاد و بروز علایم فراوانی در بدن شود.

اختلالات تیروییدی و کم خونی و استرس شایعترین علت های ریزش مو محسوب می شوند و تشخیص دقیق بیماری شما در این مقوله و فرصت کوتاه نمی گنجد. زیرا جواب آزمایشی که بدون همراهی با معاینه تفسیر شود پزشک را گمراه می کند. اما توصیه این است که هر چه سریعتر مراجعه نمایید تا دچار عوارض بیشتر نشوید.

ریزش مو-به طور طبیعی روزانه 100 - 50 تار مو می‌ریزد و بیشتر از این غیر طبیعی محسوب می‌شود.ریزش‌مو به دونوع موضعی و منتشر تقسیم میشود.

ریزش موی منتشر:
علل این نوع ریزش مو عبارتند از :
*استرسهای فیزیولوژیک و فیزیکی: جراحی، خونریزیهای حاد و ناگهانی،  زایمان،  تصادفات و ....
*استرسهای روحی و افسردگی.
*اختلالات تغذیه‌ای و سوء تغذیه: فقر آهن یا روی،  رژیم سخت غذایی (به خصوص رژیمهایی که برای لاغری بدون نظرپزشک گرفته میشود) ،  غذای کم پروتئین،  تغذیه وریدی طولانی و نامناسب (کمبود اسید آمینه‌های ضروری)، کمبود گوگرد،سیستئین،متیونین،  اسیدپانتوتنیک که برای رشد مو لازم هستند، کمبود اسیدهای چرب ضروری.
*بیماری سیستمیک: تب بالا،  کم خونی،  کم کاری یا پر کاری تیروئید،  بیماری شدید سیستمیک مثل لوپوس،  کاهش وزن
*داروها:آنتی‌متابولیت‌ها، داروهای شیمی درمانی،رادیوتراپی، مسمومیت با آرسنیک و یا تالیوم،ضد التهاب‌ها،ضد تیروئید،ایندومتاسین،آلوپورینول،جنتامایسین،هپارین،وارفاین،  پروپرانولول،  لیتیم،  ویتامین A،  قرصهای ضدحاملگی و بعضی دارو‌های دیگر.
*فشار و کشش: تل،بیگودی،ماساژ و سشوار شایعترین علت کم پشتی موی سر در جوانان و میانسالان خصوصاً در جلوی سر می‌باشد.

 به‌طور کلی افرادی که دچار اختلال در عملکرد غده تیرویید اعم از پرکاری یا کم‌کاری هستند، دچار عوارضی در پوست و مو می‌شوند که این عوارض با توجه به نوع اختلال و نوع درمان و همچنین مدت درمان متفاوت خواهد بود.اگر کم‌کاری غده تیرویید برای مدت طولانی ادامه داشته باشد، تاثیرهای خاصی را روی پوست و موی فرد به جا می‌گذارد که این تغییرها در موها باعث خشک‌شدن، ریزش، بد رنگ‌شدن و از بین رفتن جلای آنها می‌شود. البته این عوارض بر پوست نیز قابل‌مشاهده‌اند که از مهم‌ترین آنها می‌توان به پوسته‌پوسته‌شدن و خشک شدن پوست اشاره کرد.

پرکاری تیرویید نیز بر پوست و مو تاثیر‌گذار است و باعث ریزش موها می‌شود. در عین حال پرکاری تیرویید اثری متفاوت بر پوست دارد. این اختلال برعکس کم‌کاری تیرویید، باعث مرطوب‌شدن بیش از حد پوست بدن نیز می‌شود.

در طول مدت درمان با داروهای مربوط به کم‌کاری تیرویید، برای جلوگیری ریزش مو می‌توان مراقبت‌هایی را انجام داد، مانند استفاده از شامپوهای مخصوص موهای خشک برای جلوگیری از شکنندگی و ریزش موها

در کم‌کاری تیرویید با استفاده از داروی لووتیروکسین به تدریج مشکل‌ پوسته‌پوسته شدن، زبری و خشکی پوست و همچنین ریزش مو و تنک‌شدن آن برطرف خواهد شد و جای نگرانی نخواهد بود.اما در اختلال پرکاری تیرویید، مساله کمی متفاوت است. به این معنی که در درمان این اختلال، داروهای ضدتیروییدی که برای بیماران تجویز می‌شوند، خود باعث عوارضی مانند افزایش ریزش مو  می‌‌شوند. البته در این موارد هم جای نگرانی چندانی وجود ندارد، زیرا پس از کنترل پرکاری تیرویید و قطع داروها، ریزش موها کاهش پیدا می‌كند و موی فرد به حالت قبل بازمی‌گردد.

پاسخ در ۲۷/خرداد/۱۳۹۲ ۱۱:۵۷:۳۸ از Dr.Khatami (82,650 امتیاز)
انتخاب ۲۷/خرداد/۱۳۹۲ ۱۳:۱۳:۳۶ از Dr.Shidvash
سلام و عرض ادب و احترام در خصوص این توضیحات شما میخواستم بدونم حتا اگر موی سر بر اثر تیرو یید کم کار ریخته باشه حتا بعد 5 6 ماه با درمان دارو باز دوباره موها رشد میکنند ؟ با تشکر

پرسش‌های مرتبط

+3 امتیاز
1 پاسخ
???????
...