Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  ارتباط درد های قاعدگی با کاهش عملکرد شناختی زنان - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۲,۰۸۲ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

ارتباط درد های قاعدگی با کاهش عملکرد شناختی زنان

0 امتیاز
خوبید. می خواستم بپرسم درد های قاعدگی با کاهش عملکرد شناختی زنان چه ارتباطی داره؟و کلا یه توضیحی در مورد دوره قاعدگی بدید. متشکرم از سایتتون که این امکان رو به ما داده که سوالهامون رو طرح کنیم.
پرسش ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۱۱:۰۱:۴۱ در زنان و مامايي از elika nnn (160 امتیاز)

1 پاسخ

0 امتیاز
دردهای قاعدگی با کاهش تمرکز و کاهش عملکرد شناختی در زنان ارتباط دارد. با بررسی پنجاه و دو زن در زمان درد قاعدگی و ارزیابی چند تست گرفته شده برای بررسی میزان سطح تمرکز در آن ها نشان می دهد گستره توجه و عملکرد شناختی زنان در این زمان به شدت کاهش پیدا می کند، چرا که در طول این مدت میزان توجه و عملکرد زنان با دردهای قاعدگی در هنگام کار با رایانه کاهش پیدا می کند. آمارها نشان می دهد حدود 40% از زنان از دردهای ماهانه قاعدگی رنج می برند که در 15ا% ز این افراد این مشکل با نشانه های شدیدتری از جمله تهوع، کمر درد، دل درد و ناراحتی های دیگری همراه است.
خانم ها باید دقت داشته باشند یک هفته قبل از این که دوره قاعدگی آن ها شروع شود، استفاده از  یک سری از غذاها باعث ایجاد واکنش و حساسیت در آن ها می شود. بهتر است یک لیست از این غذاها تهیه کنند و در دوره آینده  قاعدگی کمتر از این غذاها استفاده کنند و کمتر این دردها را تجربه کنند. ورزش کردن از جمله فعالیت های فیزیکی و فکری آرام از اهمیت بالایی برخوردار است. در گذشته تصور می شود که افراد باید استراحت مطلق داشته باشند، اما این چنین نیست. اگر فعالیت آرام مانند پیاده روی و یوگا را انجام دهند، می تواند برایشان کمک کننده باشد. در مواقع که احساس می کنند مضطرب هستند و فشار زیادی را متحمل می شوند ( به لحاظ جسمی و روانی ) نفس کشیدن عمیق به شکل پنج بار دم و بازدم عمیق می تواند موثر باشد. مطالعات نشان داده مصرف مداوم بعضی اسیدهای چرب که در ماهی های آب های سرد وجود دارد ( مانند ماهی سالمون ) ، بعضی خشکبار ( مانند بادام و گردو ) در کاهش درد بسیار اثر بخش است. بعضی از خانم ها کمبود منیزیم دارند که با تجویز مکمل ها توسط پزشک و مصرف آن ها می تواند موثر باشد. از همه مهمتر این است که سعی کنند تنش ها و اضطراب ها را از خودشان دور کنند. هرچقدر آرامش فکری و آرامش روانی داشته باشند، به همان میزان دردهای جسمی و روانی کمتری را تجربه می کنند. ما به اندازه کافی تغییرات هورمونی را در این دوره شاهد هستیم که تاثیرات خودش را می گذارد ، پس نباید به این علت دامن زد.
خود خانم ها باید اشراف داشته باشند که فعل و انفعالات هورمونی باعث تغییر خلق می شود. خلق خموده و افسرده خویی را در این افراد بیشتر شاهد هستیم. اطرافیان هم باید به این موضوع اشراف داشته باشند که این تغییرات فیزیولوژیک هست که باعث می شود خانم ها در این دوره آستانه تحملشان پایین بیاید، سریع از کوره در بروند و عصبی شوند. پس لطف کنند و همراهی لازم را در این دوران داشته باشند به خصوص همسران . اگر می بینند خانم مانند سابق تمایل به انجام کارهای خانه ندارند، درک و همدلی لازم را داشته باشند.در این دوران سعی کنند جر و بحث نداشته باشند. اگر مسئله مهمی موضوع بحث هست آن را به زمان دیگری موکول کنند. اگر به زمان دیگر موکول کنند مطمئنا با آرامش بهتر به آن مسئله خواهند پرداخت. مسئولیت فرزندان را در این دوره بیشتر به عهده بگیرند، در کارهای منزل کمک کنند. اگر خانم تمایل به دید و بازدید ندارند با احترام به این قضیه نگاه کنند و سعی کنند که این دوران به راحتی و آرامش سپری شود و از خصوصیات و ویژگی های این دوران آگاهی داشته باشند. هر چند که پنج درصد خانم ها علائم شدید را تحمل می کنند اما اگر همسران و اطرافیان صبوری بیشتری داشته باشند، یقینا بهتر است. در مورد خانم هایی که دردهای شدیدتری تجربه می کنند، بهتر است که تحت نظارت پزشک قرار بگیرند و چکاب انجام شود. چون شاید اختلال هورمونی وجود داشته باشد که با مصرف دارو طی برنامه درمانی مناسب مشکل حل شود.
پاسخ در ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۱۱:۰۲:۲۰ از dr.amiri (8,700 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

+1 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۱۱:۱۹:۲۰ در اعصاب و روان از سجاد 66 (210 امتیاز)
+8 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۸/اردیبهشت/۱۳۹۲ ۰۹:۲۷:۱۱ در زنان و مامايي از نازنین زهرا (410 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ
پرسش ۰۶/اسفند/۱۳۹۲ ۱۲:۴۶:۲۲ در زنان و مامايي از 147147147147 (170 امتیاز)
???????
...