Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  هدف از مراقبت های دوره ی نوزادی - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۱,۱۲۱ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

هدف از مراقبت های دوره ی نوزادی

0 امتیاز
سلام .هدف از مراقبت های دوره ی نوزادی چه هست و چرا این برهه از زندگی این قدر اهمیت دارد ؟متشکر از کمکتون.
پرسش ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۱۲:۱۰:۲۹ در كودكان از سیاوش ت. (210 امتیاز)

1 پاسخ

0 امتیاز
نخستین هدفی که از این مراقبت های نوزادی ، اتخاذ می شود و در نظر گرفته می شود ، کمک به نوزاد برای تطابق با محیط ناآشنایی هست که وارد آن شده و نکته ی مهمی که لحاظ می شود در این خصوص ، حفظ و ایجاد اعمال قلبی ریوی است که برای نوزادان مد نظر قرار گرفته می شود و از آن جمله ، پایه گزاری رژیم تغذیه ایِ رضایت بخش ، حفظ دمای بدن ، جداسازی و درمان زود هنگام که در حقیقت سعی می شود که مداخلات زودهنگام در این خصوص صورت گیرد . همچنین بررسی ناهنجاری های مادرزادی و شناخت اینها برای اینکه درمان بهتری صورت گیرد و خطر وقوع مرگ در خصوص این نوزادان پیشگیری شود ، دوری از عفونت ها ، عفونت های مادرزادی مثل توکسوپلاسموز ، همینطور سرخجه و سفیلیس از مواردی هستند که به آن اشاره می شود و دقیقاً اهدافی هستند که تحت مراقبت های نوزادی مد نظر قرار گرفته می شود .
ابتدا اشاره می کنم به مراقبت مادران پس از زایمان . شش ساعت اول مهم ترین و خطرناک ترین زمان برای مادر است . در این مراقبت ها میزان خونریزی کنترل می شود که خونریزی نداشته باشند ، علائم حیاتی مادر مثل فشارخون ، دمای بدن ، نبض و تنفس ، مورد مراقبت واقع می شود و این موضوع اهمیت زیادی دارد . معمولاً این مراقبت ها تحت نظارت پزشک و ماما صورت می گیرد و برنامه ی تغذیه ای که برایشان در نظر گرفته می شود . تغذیه ی مادری که شیرده است باید سرشار از پروتئین و کلسیم باشد برای اینکه بتواند پاسخگوی نیازهای بدن مادر و نوزاد باشد . در مورد مرا قبت های فوری که پس از زایمان در مورد نوزاد صورت می گیرد باید اشاره کنم به پاک کردن راه تنفسی . به مقیاس آبکار باید اشاره داشته باشیم که این مقیاس ، مقیاسی است که یک دقیقه پس از تولد اندازه گیری اش صورت می گیرد . نمره گزاری صورت می گیرد و مجدداً پنج دقیقه بعد از تولد ، هم این اندازه گیری اتفاق می افتد . امروزه حذف اندازه گیری نمره ی آبکار یک نوزاد بخصوص در مورد نوزادانی که کم وزن هستند ، سهل انگاری محسوب می شود و حتماً باید لحاظ شود . چرا؟ چون این نمره اگر زیر عدد پنج باشد ، نوزاد امداد فوری  نیاز دارد و در واقع نوزادانی که با ضریب آبکار پایین متولد می شوند ، بخصوص بعد از پنج دقیقه از تولد ، ممکن است که خطرات جدی آنها را تهدید کند و با این بررسی می شود در واقع از آن خطرات جلوگیری کرد . به طور کلی اندازه گیری وزن ، اندازه گیری قد صورت می گیرد ، اندازه گیری دور سر ، دور سینه ، مطالبی است که مورد بررسی قرار می گیرد . همچنین اندازه گیری دمای بدن ، پوست بدن را مشاهده می کنند که کبودی وجود نداشته باشد . به لحاظ تنفسی کودک را مورد بررسی قرار می دهند که سرعت تنفسش بالای شصت بار در دقیقه باشد . اینها نکاتی است که حتماً باید دقت شود . بررسی سر و صورت برای اینکه ناهنجاری در سر و صورت وجود نداشته باشد انجام می شود . چشم ها برای اینکه آب مروارید وجود نداشته باشد مورد بررسی قرار می گیرند . دهان و لب کودک مورد بررسی قرار می گیرد که شکاف کام یا اصطلاحاً لب شکری بودن اتفاق نیفتاده باشد . شکم مورد بررسی قرار می گیرد که علائمی مثل برآمدگی شکم و توده ای وجود نداشته باشد . همینطور ، مقعد را بررسی می کنند که مسدود نباشد . اندام ها و مفاصل بررسی می شوند برای اینکه بدشکلی در مفاصل و دررفتگی مفاصل ران وجود نداشته باشد و انگشت اضافی ، که اینها می توانند بیانگر ناهنجاری در نوزاد باشد . همینطور ستون فقرات و اینکه نقایص لوله ی عصبی وجود دارد یا نه ، همه ی این بررسی ها صورت می گیرد . مراقبت و بررسی در خصوص اندام جنسی صورت می گیرد تا نقیصه ای در اندام جنسی خارجی وجود نداشته باشد . همه ی اینها کمک می کند که سلامت نوزاد تحت پوشش بیشتری قرار گیرد و اگر مداخله ای قرار است صورت بگیرد سریعتر اتفاق بیفتد و سلامت کودک تضمین شود .
پاسخ در ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۱۲:۱۱:۰۶ از dr.salimi (7,640 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

+4 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۲۹/بهمن/۱۳۹۲ ۱۹:۲۱:۱۱ در دهان و دندان از پروانه (13,920 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ
+4 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۳۰/بهمن/۱۳۹۲ ۱۲:۲۹:۰۸ در زنان و مامايي از پروانه (13,920 امتیاز)
+4 امتیاز
0 پاسخ
+3 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۲:۵۱:۱۳ در كودكان از ندا 887 (330 امتیاز)
???????
...