Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  نکات تغذیه ای در مورد اگزماها - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۱,۲۳۶ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

نکات تغذیه ای در مورد اگزماها

0 امتیاز
آیا تغذیه هر فرد نقشی در اگزماها  به وجود آمده در آن دارد ؟ . متشکرم
پرسش ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۱۳:۲۳:۳۴ در تغذیه و سلامت از shima97 (160 امتیاز)

1 پاسخ

0 امتیاز
در مورد اکثر اگزماها، عملا تغذیه و خوراکی ارتباط چندانی ندارد. حالا در مورد اگزمای سرشتی که شاید در دوره ی خیلی سن پایین تر تا حدی اثر داشته باشد. در مورد سن بالاتر من اکثر موقع ها به بیمار ها می گویم آن چیزی که بیشتر می تواند اگزما را تشدید کند، درست کردن غذا است. که تماس دست را با مواد غذایی شستن این هاست. از نظر مواد خوراکی تا حدی توی بعضی از افراد مصرف خوراکی سیر و پیاز و گاهی اوقات استفاده مداوم از ظروفی که .. مثلاً فلزاتی مثل نیکل توی آن ها هست که به خاطر استفاده مداوم و پختن غذا ممکن است درصدی از آن ها در غذا آزاد بشود می تواند به صورت خوراکی تشدید کننده اگزما باشد.  اما خوب چیزی به صورت روتین نیست که هر که می آید اول سلام علیک نکرده ما بگوییم بله سیر و پیاز مثلاً نخور ، این کار و بکن این کار را نکن نیست. آن توی سیر درمانش هست. موارد خاصی که با رعایت سایر اصول کنترل نشود احتمال حساسیت غذایی هست. کلام وارد و کارهایی که باعث خشکی شدید پوست می شود باید پرهیز بشود. شستن بیش از حد. وسواس توی شستن. استفاده از شوینده های محرک. قرار گرفتن مخصوصا شیرخواهان روی سطح زبر. مثلاً روی موکت خانه بچه لخت باشد غلط بخورد، همان زبری موکت می تواند این ها را تحریک کند. لباس هایی که خود بچه می پوشد، لباس های ترجیحا نخی باشد، الیاف پشمی، الیاف هایی سنتتیک و پلاستیک بخاطر ماهیت زبرشان می توانند تشدید زائده ایجاد کنند. حتی لباس هایی که اطرافیان می پوشند. مثلاً پدر بچه ،مادر بچه، بچه را بغل می کند، بازی می کند باهاش ، این لباس زبری پوشیده باشد، اگر در آقایان ته ریشی داشته باشند، این زبری هی مالیده بشود به پوست بچه خودش این حالت می تواند تشدید کننده باشد.
نکته دوم این است که در مورد فرآورده های موضعی یک قسمت داروهای ضد التهاب است. که آن ها معمولا برای دوره های چند هفته ای است. حالا از انواع داروهای کورتونی یا نسل های جدید تر ضد التهاب های غیر کورتونی. این نکته هم یادمان باشد اصلا نباید از کورتون ترسید. کورتون دارویی است که باید درست استفاده بشود. اگر جایی مراجعه می کنیم متخصص پوست باشد، آشنا باشد دقیق ذکر می کند که این دارو به چه مدت برای چه جاهایی استفاده بشود. و اما خوب اگر فردی وارد نباشد و با ادعای این کار تجویز کند ممکن است عوارضی پیش بیاید. عملا داروهای کورتونی یا غیر کورتونی اگر درست استفاده بشود خیلی کمک می کند. معمولا دوره ی درمان خیلی کوتاه است. زیر یک ماه است. نکته دیگر استفاده دراز مدت و تقریبا همیشگی از مرطوب کننده هاست. مخصوصا توی یک بچه کوچک که خودش نمی تواند از خودش مراقبت کند،باید پدر و مادر مرتب بعد هر شست و شو طی روز چند بار پوست فرد را مرطوب کنند. عملا مرطوب کننده ها هم از نظر دارویی یک ترکیب خنثی هستند. فقط کمک می کنند به خاطر چربی ای که وجود دارد، رطوبت پوست دیرتر از سطح پوست خارج بشود. این اصول رعایت بشود می تواند تا مدت های طولانی فروکش ضایعات ایجاد بشود اما اگر رعایت نشود عود و بهبود های مکرر را خواهیم دید.
پاسخ در ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۱۳:۲۳:۴۷ از dr.jawaheri (5,480 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

0 امتیاز
1 پاسخ
+2 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۹/اسفند/۱۳۹۳ ۰۹:۲۶:۴۲ در زیبایی از امیداوریان (300 امتیاز)
+5 امتیاز
1 پاسخ
0 امتیاز
1 پاسخ
0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۱۳:۱۴:۴۷ در تغذیه و سلامت از kooki (170 امتیاز)
???????
...