Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  رفتار مناسب با فرد تصادفی - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۱,۶۶۵ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

رفتار مناسب با فرد تصادفی

0 امتیاز
با خسته نباشید فروان خدمت دکتر خوبتان. توصیه هایی در مورد فردی که تصادف کرده است بدهید؟ممنون از سایت عالیتان.
پرسش ۰۴/اسفند/۱۳۹۳ ۱۶:۲۳:۱۵ در ساير موضوعات از یاسین44 (160 امتیاز)

1 پاسخ

0 امتیاز
موتورسیکلت خورده تصادف کرده، ماشین خورده یا یکی افتاده . در بعضی جاها آمدند رتبه بندی کردند خود رتبه بندی ؟؟؟ می گویند یک نفر از یک متری افتاده باشد پایین یا از پنج تا پله افتاده باشد پایین یا یک کسی مثلا با دوچرخه یا موتورسیکلت به جایی ضربه خورده باشد این ها را باید جدی بگیریم. ما می بینیم که تصادف اتفاق افتاده، مردم هم مثلا می خواهند به آسیب دیده کمک کنند می آیند دو نفر پا را می گیرد و دو نفر گردن را می گیرند و این را می خواهند حملش بکنند و متاسفانه این فرد اگر شکستگی فقرات گردنی داشته باشد، قطع نخاع کامل خواهد شد. توصیه می کنم که اگر فردی در تصادف اگر در کما باشد به هیچ عنوان تا گردن فیکس نشده این حرکت نداده بشود. گردن فیکس شود بعد حرکت داده بشود. غیر از این هم اگر مریض در کما نباشد باید ازش سوال کرد اگر بیمار ابراز درد بکند یا علائم عصبی را بگوید باز هم باید آن را فیکس بکنیم. ولی اگر گفت دردی ندارم اینجا یک بحثی پیش می آید که بعضی افراد وقتی که تصادف اتفاق می افتد وحشت زده هستند و ممکن است اطلاعات را درست ندهند و بازهم توصیه کلی این است که در تصادفات، ضربات گردن را به فکرش باشیم و ثابتش کنیم و بعد از ثابت کردن گردن برویم سراغ جاهای دیگر و حرکت های دیگر را برای فرد انجام بدهیم که اگر می توانیم جلوی چیزی را بگیریم دیگر آن را بدتر برای بیمار نکنیم. و اما برای پیشگیری های کلی برای گردن همان طور که علت ها را گفتیم ببینید گردن هفتصد بار هیچ کارهم نکنیم حرکت می کند  این کمک می کند برای پیشگیری ؟؟؟ توسط گردن است.یک توصیه مهم این است که یک فرد می رود دستش را ثابت جلوی سرش می گیرد، منتها به شرطی که درد ایجاد نشود مشکلی نداشته باشد ، این را برای پیشگیری فقط من دارم می گویم اگر کسی گردن درد دارد باید به پزشک برود تا علل گردن درد مشخص بشود. این فقط یک پیشگیری است. دست را جلوی سر می گیرد. 5 بار صبح و ظهر و شب به طرف جلو فشار می آورد. دست باید ثابت باشد، سر هست که به طرف جلو فشار می آوریم. چون می خواهیم عضلات گردن تقویت بشود. گردن این حرکت را می کند و دست باید بگذاریم و نگذاریم حرکت بکند. طرف مقابل هم همین طور و پشت سر هم دستمان را می توانیم بیاوریم و گردن را از پشت پنج مرتبه فشار دهیم صبح و ظهر و شب.یعنی پس هم جلو هم پشت. یعنی در واقع دستتان را جلوی سر می گذارید و سر را به جلو فشار می دهید اما این دست مانع از این می شود که سر جلو بیاید. بلعکس عقب هم به همین ترتیب و بغل ها هم باز سرتان را به آن سمت فشار می دهید اما دست حائل شده و نمی گذارد که سر حرکت کند. و کارهای غلطی که متاسفانه انجام می دهیم بعضی جاها می بینیم که فرد بار سنگین می گذارد روی سرش حالا خوش حالم هست یک چیزی گذاشته روی سرش که ؟؟؟ نشود گردن داغون می شود. ممکن است آدم در یک سنی این را تحمل بکند ولی بعد مواجه با مشکلات گردنی شدید می شود که اصلا ضرورت نداشته این کار را انجام بدهد. ببینید ما گردنمان ساخته شده برای یک سر 4-5 کیلویی و این که این را بدانیم که چه کارهایی گردن ما دارد انجام می دهد. این کار برای گردن نیست باید خیلی مراقب گردن باشیم.
پاسخ در ۰۴/اسفند/۱۳۹۳ ۱۶:۲۳:۵۵ از dr.amiri (8,700 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

???????
...