Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  تاثیر رفتار متناسب با سن فرزندان از جانب والدین - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۱,۴۴۹ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

تاثیر رفتار متناسب با سن فرزندان از جانب والدین

0 امتیاز
عصرتان بخیر. سوالی داشتم در این باره که محققان علوم رفتاری در صدد این هستند که دلایل گرایش افراد به اعتیاد، بزه و مواد مخدر را شناسایی کنند و این بار رفتار نامناسب والدین و متناسب نبودن با سن کودکان، یکی از دلایل بروز بزه در افراد شناسایی شده و همچنین اعتیاد در سنین بزگسالی. خواهش میکنم توضیح بفرمایید و این که چرا والدین با مراحل رشد کودک آشنا باشند و اینکه چرا هر سنی رفتار خاصی را می طلبد؟
پرسش ۰۴/اسفند/۱۳۹۳ ۱۷:۱۵:۴۴ در ساير موضوعات از مهدیه2 (190 امتیاز)

1 پاسخ

0 امتیاز
شالوده شخصیت کودک در خانواده بزرگ شده. چون اگر خانواده، خانواده سالمی باشد. مهر و محبت به میزان کافی به کودک داده بشود، اعتماد به نفس و مسئولیت در کودک رشد پیدا بکند و شکل بگیرد، کودک کودک سالمی هست و شخصیت به هنجاری را خواهد داشت و مشکلات کمی را خواهد داشت. ولی مشکل سر این است که معمولا در خانواده ها یا افراط صورت می گیرد یا تفریط. یا کودک بیش از اندازه مورد توجه قرار می گیرد و این باعث  می شود که توقع کودک بالا رود و این سطح توقع بالا رفتن باعث می شود که ناسازگاری با بقیه افراد جامعه را پیشه کند و انتظار داشته باشد که تمامی افراد در اجتماع به او خدمات لازم را ارائه بدهند و در خدمت او باشند درواقع. از سوی ترد شدن از سمت خانواده و عدم دریافت محبت پدر یا مادر، باعث مشکل می شود. یعنی هردوی این ها باعث می شود که شخصیت کودک به درستی شکل نگیرد. اما چرا لازم هست در مراحل رشدی، والدین آگاه باشند از مراحل رشد روانی، شناختی، اجتماعی و عاطفی کودک. ببینید به همان میزان که رشد جسمانی کودک مهم است، و والدین معمولا به پزشم اطفال مراجعه می کنند، از بد تولد رشد قد و وزن و مراحل واکسن زدن کودک و سایر مسائلی که مربوط به مسائل جسمی کودک هست مورد توجه قرار می گیرد به همان میزان بایستی رشد روانی، اجتماعی، عاطفی، و هیجانی کودک و شناختی کودک مورد توجه قرار گیرد. از همان ابتدا بایستی با روان شناس کودک در ارتباط باشند. با شناخت این مراحل و آگاهی از اینکه هر مرحله چه مهارتی  نیاز دارد و کودک با به دست آوردن آن مهارت به مرحله بعد ورود پیدا کرده و مشکلاتی در آینده نخواهد داشت بهترین رفتار را در قبال کودک پیشه خواهند کرد. مطلبی که هست در خبرها اظاره شد ارتباط رفتار نادرست والدین با کودک و اعتیاد. نظری وجود دارد در رواشناسی مبنی بر ایتکه تثبیت در مراحل رشد روانی مثل مرحله دهانی، افراد را مستعد می کند برای اینکه گرایش به اعتیاد پیدا کنند یا عادات دهانی پیدا کنند. از تولد تا 18 ماهگی مرحله دهانی هست. کودک در ابتدا از طریق گریه کردن با دنیای پیرامون خودش ارتباط برقرار می کند بعد از طریق تغذیه با شیر مادر و به همین ترتیب اشیا را به سمت دهان خود می برد. انگشت خودش را می مکد، شصت خود را به سمت دهانش می برد. برای اینکه شناخت پیدا کند نسبت به دنیای پیرامون خودش. اگر در این مرحله ارضای نیاز بیش از حد معمول صورت بگیرد یا ناکامی صورت بگیرد، ما شاهد هستیم که مادران به بدترین شکل ممکن کودکان خودشان را از شیر می گیرند. شناهد این هستیم که عکس این ، شیر خوردن کودکان ادامه دار می شود و مدت طولانی صورت می گیرد. پس افراط و تفریط در این قضایا باعث میشود که در کودک تثبیت بشود و در سنین بزرگسالی مواقعی که دچار ناکامی و اضطراب می شود گرایش پیدا کند به عادات دهانی نامطلوب مثل سیگار کشیدن، مصرف الکل و اعتیاد به سایر عادات دهانی.
پاسخ در ۰۴/اسفند/۱۳۹۳ ۱۷:۱۵:۵۹ از dr.ashna (10,400 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

???????
...