Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  حذف رنگ های شیمیایی از زندگی - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۱,۹۰۷ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

حذف رنگ های شیمیایی از زندگی

0 امتیاز
باسلام و درود فراوان رنگ های شیمیایی که  ظاهرا بیش فعالی را درکودکان افزایش می دهد  و این رنگ های شیمیایی هم جزء لاینفک زندگی ای شهری شده است. پس باید چه کرد؟ ممنونم از سایت خوبتان.
پرسش ۰۴/اسفند/۱۳۹۳ ۱۸:۳۵:۳۸ در كودكان از saniya (180 امتیاز)

1 پاسخ

0 امتیاز
2 حرکت در واقع اتفاق افتاده در دوره صنعتی شدن الکوهای تغذیه مردم. به نوعی از الگوی تغذیه خانوادگی و سنتی بریدن و به سمت صنعتی رفتند. یک حرکت افزایش تولید با حجم زیاد بوده که طبیعتا از رنگهای طبیعی به سمت رنگ های شیمیایی رفتند چون بسیار آسانتر تولید می شود و ارزان تر هم هست. حرکت دوم این هست که از رنگ ها ی شیمیایی باز گشتی داشتیم به رنگ های طبیعی. یعنی الان در صنایع غذایی هم ، صنایع غذایی اورگانیک گرچه در اشل صنعتی تولید می شوند از رنگ های طبیعی استفاده می کنند و این نکته ظریفی هست. دنبال این هستند که از رنگ هایی که در چغندر قند رنگ قرمز خیلی خوبی دارد. جعفری و برخی از سبزی های برگ پهن رنگ سبز خیلی خوبی دارند. تمشک حالا در شکل های مختلفش رنگ ها تند گرمی دارد و زعفران رنگ زرد و نارنجی و انواع این رنگها. و این در دنیای پیشرفته امروزی خیلی مورد توجه قرار گرفته است. طبق قوانین ایران استفاده از رنگ هایی که غیرمجاز هستند در مواد غذایی قندغن است. یک چیزی اینجا وجود دارد. خانم ها وقتی در خانه آشپزی می کنند و چیزهایی را خودشان درست می کنند. شیرینی و ... تهیه می کنند علاقمندند که رنگ بهش بدن. و این رنگ را از شیرینی فروشی می گیرند. اگر از شیرینی فروشی رنگ باز یا فله خریداری بکنید. کاملا محتمل هست که از همین رنگ های غیرمجاز خطرناک باشد.
حالا شیرینی هایی هم که در شیرین فروشی ها تهیه می شود متاسفانه ممکن است اتفاقی برایشان بفتد. یعنی آنهایی که رنگ های اضافی دارند. رنگ های صنعتی در بسته بندی های کاملا پلمپ شده، برچسب مجوز وزارت بهداشت را دارد. حالا این به نظرم این یک 1:52  بیرون هست. خیلی هم نگران نکنیم خانواده ها را . معمولا رنگ هایی که در شیرینی فروشی های متعارف استفاده می کنند همان رنگ های طبیعی چغندر و تمشک و زعفران و اینها رایج است. اما نگرانی ما از این هست که اون مدل رنگ های فلحی وارد آشپزخانه های مردم بشود که خطرناک است. در نقطه مقابل اگر بخواهیم از رنگ های طبیعی استفاده کنند همان مواردی که گفتیم توصیه می شود این هم یادمان باشد که رنگ ها عوار ض مختلفی را ایجاد می کنند چون نهایتا رنگ های شیمیایی مخصوصا در مقابل رنگ های طبیعی در بدن توسط کبد و کلیه به عنوان سم شناسایی و دفع می شود. باقی مانده هایشان یک وقت هایی تجمع پیدا می کنند حتی در بافت خونی ممکن است باعث از کار افتادگی کبد و کلیه یا خون بشوند. حتی رنگ های مجاز که مجوز داده شده تا اندازه ای مجاز هستند وقتی بیش از حد مصرف کنید مثل پفک و پاستیل و .. این ها رنگ های شیمیایی مجاز هستند اما تا یک حدی مجاز هست . اگر فردی به طور عادی به جای شام و ناهار مثلا بچه بخوایم استفاده بکنیم خطرناک هست.
بچه را می خواهند ساکت کنند یک چیزی را بهش میدهند که ساکت شود.از یک نوع رنگ در طول روز 4-5 بار مصرف می کند. خود به خود می رود بالای حد مجاز. و بحث تجمل هم داره و بحث عوارش خاصش در کودکان. بگذارید به زنان باردار و افراد مسن هم اشاره بکنم. زنان باردار اگر رنگ های شیمیایی مصرف کنند که در بدنشان مسمومیت زا بشود، تجمع پیدا کند به هر حالتی مشکلی ایجاد کند می تواند سقط جنین بکند. می تواند ناهنجاری مادرزادی ایجاد بکند. و اینها نکات بسیار ظریفی هست که اگر ما برگردیم به الگوی تهییه تنقلات در خانه با همان رنگ های طبیعی متنوعی که از چغندر تا جعفری و زعفران وجود دارد می توانیم هم خودمان را سرگرم کنیم هم بچه هایمان را علاقمند بکنیم به آشپزی. الان کورس های تهییه تنقلات در مدارس برخی از کشورها از جمله کانادا آموزش داده می شود. که خودش بیاید یک مدل شیرینی را با رنگ های طبیعی درست بکند. این در عین حال می تواند مینه ای باشد برای آموزش دادن مزیت رنگ گیاهی و طبیعی نسبت به رنگ شیمیایی.
پاسخ در ۰۴/اسفند/۱۳۹۳ ۱۸:۳۵:۵۵ از dr.amiri (8,700 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

0 امتیاز
1 پاسخ
+1 امتیاز
0 پاسخ
پرسش ۰۶/اسفند/۱۳۹۲ ۱۳:۱۰:۲۲ در كودكان از rayhane (200 امتیاز)
+1 امتیاز
1 پاسخ
+5 امتیاز
1 پاسخ
???????
...