Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  خود مراقبتی چی هست - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۱,۲۸۶ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

خود مراقبتی چی هست

0 امتیاز
باسلام و خسته نباشید خدمت دکتر عزیز. خود مراقبتی چی هست و بعد در  روزه چطور تاثیر مثبت دارد؟متشکرم از شما و سایت کاملتون.
پرسش ۰۹/اسفند/۱۳۹۳ ۰۷:۴۶:۰۹ در ساير موضوعات از محمد زاده اصل (180 امتیاز)
ویرایش ۰۹/اسفند/۱۳۹۳ ۰۷:۵۳:۰۹ از Dr.Shahabi

1 پاسخ

0 امتیاز
روزه داری بر سلامت روان روزه داران تاثیر مثبتی دارد. در روزه داری افراد انگیزه خود را از حالات مادی به حالات معنوی تغییر می دهند که این پدیده به انسان وسعت دید می بخشد. انسان هم بعد مادی دارد و هم بعد معنوی و روزه داری حاکم شدن بعد معنوی انسان بر بعد مادی او و تسلط انسان بر سرنوشت خود است وی همچنین افزود روزه داری یکی ازشرایط خودمراقبتی است و همین که فرد روزه دار خود را مراقبت می کند تا با غیبت  مواردی از این دست روزه خود را کم ارزش نکن نوعی خود مراقبتی محسوب می شود.
65 تا 85 درصد مراقبت هایی که به سلامت ما منجر می شود نهایتا با اراده خودما جاری و ساری می شود. یعنی به عبارتی یک نفر می تواند از سلامت خودش مراقبت کند در مرحله ای که سالم هست که این می شود مرحله اول خود مراقبتی . وقتی بیماری مختصری می گیرد می تواند با اندکی مطالعه، گرفتن مشورت می تواند در فرایند بیماری ساده خودش اگر نیازی به پزشک نداشته باشد، خیلی از موارد مراجعه به پزشک مثل سرماخوردگی که روز اول به پزشک مراجعه می کنند و خیلی لازم نیست و اگر پزشک رفت اصرار نکند پزشک را به سمت تجویز داروهایی که لازم نیست. در مرحله سوم بیماری های مزمن هستند مثل دیابت که فرد باید سالها با آن زندگی کند. پس اگر آموزش ببیند، اطلاعات لازم را کسب کند و در برنامه خود مراقبتی وارد شود می تواند سطح سلامت بالاتری داشته باشد، عوارض کمتری پیدا کند. در سطح چهارم بیماری های حاد. همان چیزی که به عنوان آموزش کمک های اولیه گهگاهی در رسانه هم به آن پرداخته ایم که مثلا اگر وقتی یک شیء خارجی در حلق بچه پرید بهترین روش برای کمک کردن بچه این نیست که پشتش بزنیم بلکه کمک بکنیم تا با یک نفس عمیق آن را از ران تنفسی خارج بکنیم که مانور 2:02 به آن می گویند. بچه را از زیر شکم می گیریم، از طریق فشاری که به شکم می آید، قفسه سینه و ریه به سمت بالا جمع می شود و فشار هوا آن جسم خارجی را خارج می کند.مثال این موارد بسیار هست و در جزوات وزارت بهداشت موجود هست . دوستان می توانند مطالعه کنند و ببینند. اما مقایسه دکتر بحرینیان  بین بحث خود مراقبتی و روزه داری مرا برد در این فضای ذهنی که ایشان تاکید می کند که روزه یک تکلیف دینی هست برای ارتقای سلامت. راجب سلامت معنوی اینجا صحبت کردیم.سلامتی معنوی در نگاه دینی ما یعنی حفظ ارزشهای ما، یعنی حفظ روحیه سالممان. حفظ گوهر وجودی که به عنوان امانت به زندگی پس از مرگ منتقل کنیم و از طریق تقوا ورزیدن این کار را انجام بدهیم. روزه هم در واقع فریضه واجبی است برای حفظ تقوا. ریشه عربی تقوا یعنی نگه داشت، یعنی حفظ و نگه داری. حالا در علوم مهندسی می توان به عنوان فن نگه داری تجهیزات به آن اشاره کرد. ما تقوا را در مورد نفس مان اینطور به کار می بریم که گوهر نفس با انجام تکالیف دینی و انجام برنامه های سلامت معنوی در دین اسلام و سایر ادیان ، اینطور برای ما طراحی کردند که بتوانیم گوهر نفس را بهتر حفظ کنیم چون نهایتا انسان علاوه بر جسم و روانش روحی دارد که مهمترین روحی که حاکم است بر جسم و روان اراده انسان هست. شما افرادی را می بینید بسیار سالم از لحاظ جسم و بسیار پرتوان از لحاظ روان، از لحاظ چالش اما چون اراده غلطی دارند در مسیر نابودی خودشان و جامعه شان قدم بر میدارند. آن قدمی که اراده انسان را در بر میگیرد، ارزشهای انسان را در بر میگیرد، چه در نظام فکری، چه در نظام فلسفی و فارغ هستیم به آن بحث معنویت انسان و روح انسا می گویند و قطعا همانطور که آقای دکتر بحرینیان فرمودند روزه می تواند به  عنوان یک تکلیف دینی کمکمان کند که روح سالم تری داشته باشیم. روح سالم تر باعث میشود که هم روان سالم تر، اعصاب سالم تر و هم جسم سالم تر داشته باشیم.همین سلسله مراتب هست. مثل مرض حسد دارد به لحاظ روحی، مرض تنگ نظری دارد و این ویژگی ها را دارد چگونه اختلالات روانی ایجاد می شود. پشت سرش افسردگی می آید، پشت سرش اضطراب می آید و چگونه اینها دقیقا دوباره می شوند امراض روان تنی، زخم معده و ...
پاسخ در ۰۹/اسفند/۱۳۹۳ ۰۷:۵۲:۴۳ از Dr.Shahabi (92,580 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۰/اسفند/۱۳۹۳ ۱۴:۵۸:۱۱ در دستگاه گوارش از اکبری زاده (250 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ
پرسش ۱۱/مرداد/۱۳۹۹ ۱۲:۲۲:۵۵ در زنان و مامايي از sara jj (120 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ
+1 امتیاز
0 پاسخ
پرسش ۰۶/اسفند/۱۳۹۲ ۱۲:۴۶:۳۸ در هورمونی و غدد از h.h (130 امتیاز)
???????
...