Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  محصولات ارگانیک - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۱,۲۲۰ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

محصولات ارگانیک

0 امتیاز
خسته نباشید. اگه میشه در مورد محصولات ارگانیک توضیح بدید که یعنی چه و چه مزایایی نسبت به محصولات غیر ارگانیک دارند؟ممنون میشم جواب بدید.
پرسش ۱۰/اسفند/۱۳۹۳ ۰۰:۲۴:۰۴ در تغذیه و سلامت از parasto2 (250 امتیاز)

1 پاسخ

0 امتیاز
محصولات ارگانیک سرشار از آنتی¬اکسیدان¬های ضد سرطانی است.سطوح آنتی¬اکسیدان¬های ضد سرطانی در سبزی و میوه¬جات ارگانیک از میوه و سبزیجات معمولی بیشتر است. استفاده از یک رژیم غذایی سرشار از میوه، سبزیجات و غلات ارگانیک و یا محصولات به‌دست‌آمده از آن¬ها موجب افزایش قابل‌توجه مصرف آنتی¬اکسیدان¬ها می¬شود. سطح آفت¬های موجود در محصولات ارگانیک یک¬چهارم محصولات متعارف است. سطح فلزات سنگین سمی نیز در محصولات ارگانیک کم¬تر است.
کلمه¬ی ارگانیک که حالا ارگانیک فوت و ارگانیک اینداستری بگوییم، صنایعی که وابسته با صنایع غذایی است به کار می¬رود در فارسی معادل خوبی برایش گذاشته‌شده است. فرهنگستان معادل¬های خوراک زیستی و محصولات سالم را به‌جای ارگانیک فوت گذاشته است. از سال 1385 در کشورمان خوشبختانه انجمن محصولات ارگانیک را هم راه‌اندازی شده است. درواقع همان مواد غذایی مثل همین گوجه¬فرنگی که در تصویر می¬بینید با شیوه¬ی ارگانیک درواقع تهیه می¬شود. به این معنا که در تولید فرآوری محصول از کود شیمیایی است، سموم و هورمون استفاده نمی¬شود. دستگاهی ژنتیک برای گونه¬های پربازده در محصولات ارگانیک وجود ندارد و غدغن است و همه¬ی امور کاشت و برداشت با نهاده¬های طبیعی، کود زیستی، کمپوست¬ها، حشرات سودمند که گاهی اوقات حالت ضد آفت دارند و میکروب¬های مفید انجام بشود؛ یعنی همه¬ی آن چیزهایی که در طبیعت است در اختیار کشاورزان، مهندسان، متخصصان قرار می¬گیرد و به کمک آن¬ها سبزی و میوه¬های مختلف را به عمل می¬آورند. نتیجه نتیجه¬ی جالبی است. درواقع مزایای محصولات ارگانیک و میوه و سبزی ارگانیک را اگر بخواهیم فهرست بکنیم، اول آن این است که این¬ها خوش‌طعم‌تر هستند؛ یعنی طعم کاملاً متفاوتی دارند. کسانی که تجربه کرده باشند، این پدیده را نمی‌توانند درواقع از یاد ببرند که چقدر طعم اصیل¬تر و دقیق¬تری را داشته، آن گوجه¬فرنگی و میوه که از طریق ارگانیک تهیه می¬شوند؛ بنابراین طعم آن¬ همیشه محسوس است. در خبر به آنتی¬اکسیدان¬ها اشاره‌کرده بودید، خواص غذایی ثابتی را برای تحقیقاتی که در محصولات ارگانیک بیشتر است؛ یعنی ویتامین بی و ای و سی و لایکوپن و حتی املاح در گوجه¬فرنگی مشخصاً املاحی مثل آهن، منیزیم و روی‌هم بیشتر وجود دارد. وقتی مقدار این¬ها بیشتر باشد، درواقع یک دفاع بالاتر بدنی و یک ایمنی قوی¬تر بدنی در مقابل بیماری¬ها می-شود. سازگاری این محصولات با محیط‌زیست به دلیل استفاده نکردن از کودهای شیمیایی که البته طبیعی اشکالی ندارد و آنتی‌بیوتیک‌ها و چیزهایی که ما قبلاً هم راجع به آن¬ها حرف زدیم، مثلاً آنتی¬بیوتیک¬هایی که استفاده می¬شود و بعداً می¬تواند در بدن خود ما مسئله¬ساز بشود و مقاومت میکروبی را ایجاد بکند. همه¬ی این¬ها باعث می‌شود که یک سازگاری زیست‌محیطی بسیار بالایی داشته باشد و این سه تا می¬شود انگیزه¬های اصلی در کنار انگیزه¬ی چهارم. انگیزه¬ی چهارم به نظرم قابل‌تأمل تر است. باورهای اخلاقی و دینی باعث می¬شود که عده¬ای از مردم در ایران و در سراسر جهان محیط‌زیست رامکانی برای زیستن نسل¬های مختلف بدانند. محیط‌زیست فقط متعلق به ما نیست که بخواهیم از آن حداکثر بهره¬ی کشاورزی را داشته باشیم. بعد از ما نسل¬های آینده هم می¬آیند. طوری از این محیط‌زیست استفاده می¬کنند و کشاورزی انجام می-دهند که محیط‌زیست پایدار بماند و با یک رعایت احترام اخلاقی و یک مسئولیت¬پذیری نسبت به نسل¬های آینده زمین را به نسل¬های آینده منتقل کنیم که آن¬ها هم بتوانند که استفاده بکنند. فقط این را خیلی کوتاه بگویم که در کشور ما فروشگاه¬هایش بازشده، در استان¬های مختلف ازجمله یزد، خراسان، مشهد، مازندران، اراک، مرکزی، ارومیه، اهواز، قزوین فروشگاه‌هایش وجود دارد و در تهران هم فروشگاه¬های زیادی وجود دارد که توسط انجمن ارگانیک ایران تأییدشده هستند که می¬توانید از طریق اینترنت آدرس آن¬ها را دربیاورید.
پاسخ در ۱۰/اسفند/۱۳۹۳ ۰۰:۲۶:۴۰ از Dr.D00sti (7,140 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۳۰/بهمن/۱۳۹۳ ۰۷:۱۱:۳۸ در ساير موضوعات از lotfi (200 امتیاز)
+4 امتیاز
1 پاسخ
0 امتیاز
0 پاسخ
پرسش ۱۳/مرداد/۱۳۹۹ ۱۳:۰۳:۰۴ در تغذیه و سلامت از Ahmad Bozorgzad (120 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ
پرسش ۱۳/مرداد/۱۳۹۹ ۱۳:۰۸:۴۶ در تغذیه و سلامت از sorme (120 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ
پرسش ۱۳/مرداد/۱۳۹۹ ۱۳:۱۰:۳۵ در تغذیه و سلامت از حمید بابایی (120 امتیاز)
???????
...