Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  رتباط افسردگی با درمان - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۱,۰۸۵ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

رتباط افسردگی با درمان

+1 امتیاز
درود بر دکتر عزیز. ارتباط افسردگی با درمان و اینکه چگونه افسردگی می¬تواند خصوصاً در افراد سرطانی اختلال را در درمان ایجاد بکند کمی توضیح بدهید؟متشکرم اگه پاسخ بدید.
پرسش ۱۰/اسفند/۱۳۹۳ ۰۰:۲۷:۳۴ در مغز و اعصاب از parasto2 (250 امتیاز)

1 پاسخ

0 امتیاز
هشت درصد از بیماران سرطانی مبتلابه افسردگی به دارو و درمان جواب مثبت نمی¬دهند. هشت درصد از آنان که به افسردگی بالینی دچار هستند، هیچ‌گونه درمانی دریافت نمی¬کنند. افسردگی و استرس می¬تواند بر کیفیت زندگی و موفقیت در درمان سرطان اثرات بسیاری داشته باشد. استرس روی سیستم دفاعی بدن اثرات منفی دارد و سیستم دفاعی قوی می¬تواند نقش مؤثری در کنترل انواع عفونت¬ها و سرطان داشته باشد و چون شیمی¬درمانی سیستم دفاعی را تضعیف می¬کند، کاهش فشار عصبی کمک زیادی به تحمل اثرات روحی و جسمی شیمی¬درمانی می¬کند.
زنانی که در دوره¬ی درمانی سرطان قرار داشتند، بیشتر استعداد ابتلا به افسردگی را دارند و سن بین 50 تا 65 سن درواقع ابتلا بیشتری است. بگوییم سن استعداد ابتلای بیشتری است درواقع. خوب حالا چرا این پدیده رخ می¬دهد؟ طبیعی است که وقتی خبر بد ابتلا به بیماری سرطان را به فرد می¬دهند، احساس غمگینی می¬کند. احساس می¬کند به‌راحتی شاید نتواند با این قضیه کنار بیاید. فکر می¬کند که چه مسائلی بعداً برایش پیش می¬آید. ولی در طول زمان باید آرام¬آرام کنار بیاید با این پدیده؛ یعنی آن چیزی که به او می¬گوییم غمگینی و اندوه به‌صورت یک واکنش طبیعی، در زمان تشخیص بیماری و مطرح‌شدنش رخ می¬دهد؛ اما عده¬ی کمی هستند که نیازمند خدمات روان¬پزشکی می¬شوند. گرچه الآن خوشبختانه خدمات روان¬پزشکی در کنار تشخیص سرطان، به‌عنوان یک رکن درمان در نظر گرفته می¬شود. یکسری تصورات غلط وجود دارد که باعث می¬شود زودتر افراد بروند به سمت افسردگی. این تصور که، اولاً افسردگی در سرطان طبیعی است. پس همه¬ی مبتلایان به سرطان باید افسرده بشوند و بایستی حقیقت را بپذیرند و درمان سرطان افسردگی¬شان را دیگر برطرف نمی¬کند و نهایتاً یک مرگ بدی مثلاً در انتظارشان است. اولاً راجع به درمان سرطان نمی¬خواهیم الآن بحث بکنیم که چقدر پیشرفت کرده است. پس سرطان یک گروه از بیماری¬ها مانند عفونت¬هاست. مثل بیماری¬های خود ایمنی است. یک گروهی است که انواع درواقع بیماری¬هایی که مبنایش همین تکثیر سلول¬هایی باشد که در تصویر دوستان ملاحظه می¬کنند، به‌صورت عنان‌گسیخته، به‌صورت غیرقابل‌کنترل، به‌صورت درواقع مهار نشده باعث بروز سرطان در بافت¬های مختلف می¬شود. در تمام بافت¬های زنده¬ی ما که تکثیر سلولی وجود دارد، پس احتمال بروز سرطان هم وجود دارد. برخی از بافت¬ها که تکثیر سلولی¬شان بیشتر است، به‌صورت روزمره، مثل جدال دستگاه گوارش و این¬ها، خب استعداد سرطان در آن¬ها هم بیشتر است. برای همین است که سرطان دستگاه گوارش مثل روده¬، معده، این¬ها جزء آمارهای درواقع سرطان¬های نسبتاً شایع محسوب می¬شوند.
مثل مری و معده و یا بافت¬های دیگر مثل پروستات باز در مردان، سرطان سینه به خاطر ویژگی¬های خاصی که در دستگاه ساختمانی بدن زن¬ها و شیردهی¬شان دارد و این¬ها و در ایام مختلف تحت تأثیر هورمون¬ها بالا و پایین¬هایی دارد. حالا نمی¬خواهیم وارد جزئیات سرطان بشویم. مهم این است که کسی که سرطان می¬گیرد، باور بکند که افسردگی الزام¬آور نیست که حتماً رخ بدهد. یک‌بخشی از سرطان نیست. افسردگی اگر رخ داد، یک بیماری جداست، بایستی درمان جداگانه دریافت بکند. اگر در آن مرکزی که دارید درمان سرطان را دریافت می¬کنید، نسبت به این موضوع توجه ندارند، یعنی نشانه¬هایی مثل بدخلقی، ناتوانی در کارهای روزمره و نشانه¬هایی که نهایتاً تشخیص افسردگی واکنشی در سرطان را مطرح می¬کند، جدی نمی¬گیرند. حتماً لازم است که شما جای دیگر خدمات دریافت بکنید. همه¬ی افرادی که سرطان می¬گیرند افسرده نیستند. خیلی¬هایشان هم شاداب، از فرصتی که باقی‌مانده برایشان تا پایان درمان، چه حالا این درمان موفقیت¬آمیز باشد چه درمان فقط اضافه کننده‌ی طول عمر باشد، از این فرصت استفاده می¬کنند برای انجام دادن کارهایی که تا این لحظه عمر تا تشخیص سرطان به آن توجهی نداشتند و می¬توانند برای زندگی¬شان درواقع در سال¬های باقی‌مانده برنامه¬ریزی خوبی با یک روحیه¬ی شاداب داشته باشند. پس درمان سرطان، درمان افسردگی جدای سرطان با داروهای لازم بایستی جدی گرفته شود. بعد نیست اینجا اشاره بکنیم که مهم¬ترین مسائلی که در زندگی فرد مبتلابه سرطان وجود دارد، ترس از مرگ است. به هم خوردن برنامه¬ی عادی زندگی‌اش، دگرگونی از تصویری که از خودش دارد، یک سلف ایمیج داریم که من خودم را مثلاً یک آدم کاملی می¬بینم. وقتی سرطان رخ می¬دهد، تشخیصش مطرح می¬شود ممکن است خودم را آن‌چنان کامل درواقع نبینم. نقصی در وجودم ببینم. دیگر به خودم اعتماد کافی نداشته باشم. عزت‌نفس درواقع به‌نوعی مخدوش شود. این¬ها مسائل مهمی است. تغییرات در نقش اجتماعی ما درواقع و ارتباطاتی که در سبک زندگی برقرار می¬کنیم و مسائل مالی و قانونی که ممکن است در پی مرگ درواقع رخ بدهد. من می¬گویم اگر این نکات را دوستان در نظر داشته باشند و افسردگی جدای از سرطان را قابل‌درمان بدانند تا حد زیادی می¬توان کمک کرد.
پاسخ در ۱۰/اسفند/۱۳۹۳ ۰۰:۲۸:۴۶ از Dr.D00sti (7,140 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

+3 امتیاز
0 پاسخ
0 امتیاز
1 پاسخ
+2 امتیاز
1 پاسخ
???????
...