Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  سرطان های پوستی - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۱,۱۷۱ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

سرطان های پوستی

+2 امتیاز
127-    روزتون بخیر. سرطان های پوستی چرا به وجود می آیند؟ از چه چیزهایی باید پرهیز بکنیم تا به این بیماری خطرناک دچار نشویم، خواهش می کنم اگر صلاح می دانید کمی در مورد آنها بگید؟باتشکر.
پرسش ۱۰/اسفند/۱۳۹۳ ۰۹:۳۳:۰۳ در زیبایی از یوسف68 (340 امتیاز)

1 پاسخ

0 امتیاز
سرطان پوست، در واقع انواع سرطان پوست دزد شایع ترین انواع سرطان است. یعنی هر ساله چیزی حدود 1 میلیون نفر به سرطان پوست مبتلا می شوند و از آنجا که خود پوست در واقع بزرگترین ارگان بدنمان است، سرطان پوست هم خیلی شایع است. انواع مختلفی دارد، بستگی به اینکه آن سرطان منشاء اش کدام سلول پوست باشد این ها با هم فرق می کنند.
یک نوع از این سرطان ها از سلول های پایه ای پوست نشئت می گیرند، که ما بهشان می گوییم سرطان سلول های پایه ای یا به اختصاص بهشان می گوییم بی سی سی. در واقع شایع ترین سرطان پوست هست. نوع دومشان سرطان سلول های سنگ فرشی یا به اختصار اس سی سی. که این باز مرحله ی دوم قرار می گیرد. نوع سوم که منشاء آن سلول هایی هستند که رنگدانه می سازند. ملانوسید* ها هستند که ما بهشان می گوییم سرطان ملانوم بدخیم یا ملکینم* ملانوما. که این نوع سرطان خطرناک ترین نوع سرطان پوستی هست.
مهم ترین عاملی که شناخته شده برای سرطان پوست، نور خورشید یا اشعه ی ماوراء بفنش است. دومین عامل که می تواند باعث ایجاد سرطان پوست شود یک سری مواد شیمیایی مثل آرسنیک، مثل زغال سنگ هستند. اشعه ی ایکس. خیلی افراد ممکن است در محیط کارشان یا در دوران کودکی. ما خیلی از افراد را می بینیم که به خاطر کچلی توی موقعی که کوچک بودند ، چیزی حدود 40 – 50 سال پیش ، چون داروهای ضد قارچ نبود، به سر این ها به قول معروف برق می گذاشتند. حالا این افراد.
روی پوست سرشان ؟ برق می ذاشتند. چندین سال پیش، قبل از اینکه داروهای ضد قارچ بیاید. این افراد الان شده اند 60-70 ساله، 80 ساله و سرطان های پوستی در این ها خیلی زیاد است.
در حالی که انسان به تصورش می آید که وقتی برق می گذارند، یک مقدار میکروب های بدن و یا بیماری ها قدری خشک می شود. – بله برای درمان قارچ کاربرد داشته است. قارچ را از بین می برد ولی پیامدش ، و با یک فاصله ی زمانی خیلی زیاد (سرطان است). یکی دیگر از عللی که سرطان به وجود می آید، بیماری های پوستی هستند. بعضی از بیماری  ها زخم به وجود می آورند، مشکل به وجود می آورند، یا سوختگی. فرد ممکن است که در دوران بچگی مثلاً سوخته باشد پوستش بعد سال ها بعد 20 سال بعد دچار سرطان پوست می شود.
پاسخ در ۱۰/اسفند/۱۳۹۳ ۱۰:۲۸:۲۷ از dr.ashna (10,400 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

+2 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۰/اسفند/۱۳۹۳ ۱۰:۳۱:۴۰ در زیبایی از kahshan28 (180 امتیاز)
+2 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۰/اسفند/۱۳۹۳ ۰۹:۳۲:۱۱ در زیبایی از نیلوفر12 (300 امتیاز)
+3 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۰/اسفند/۱۳۹۳ ۰۸:۰۷:۵۷ در زیبایی از arman66 (310 امتیاز)
+2 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۰/اسفند/۱۳۹۳ ۰۷:۵۹:۰۶ در زیبایی از nazanin92 (310 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ
???????
...