Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  شپش گرفتن در محیط اجتمایی - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۱,۲۲۵ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

شپش گرفتن در محیط اجتمایی

+3 امتیاز
-    باسلام. دختر من چون مهد کودک می رفت بعد از مهد کودکش شپش گرفته است . بعد تقریبا 20 روز پیش آمدم این جا دو سری ، دو سری شامپوی پرمترین استفاده کردیم ولی الان باز هنوز ، خودم از دخترم گرفتم ولی مثلا شوهر و پسرم نگرفتند .ممنون میشم جواب بدید.
پرسش ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۰۷:۳۸:۰۶ در زیبایی از 12ahmad (350 امتیاز)

1 پاسخ

0 امتیاز
یک قانونی هست اگر در یک خانواده ای ، یک نفر شپش سر بگیرد البته یک چیزی بگذارید من بگویم ، اصلا شپش سر به تمیزی سر نیست . افرادی هم هستند که روزی ده بار سر شان رو می شورند ولی اگر کسی باشد در خانواده شان مثلا در مهد کوک ، در سرباز خانه ، در یک جایی مثلا در استخر ، این رو اگر کسی داشته باشد اینا ممکن است با شانه های مشترک ، این بچه سرش می خورد به بچه ی دیگر ، و این حشره ، شپش یک حشره هست می پرد می آید روی سر ایشان و تکثیر پیدا می کند شپش ماده و تخم گذاری می کند . حتما یک قانونی هست که باید تمام خانواده درمان بشوند . تخم شپش ممکن است تا چندین هفته روی سر باقی بماند . اگر شما و بچه ی تان علامتی ندارید ، خارش تان افتاده است ، ( خانم مراجعه کننده : بله ) این نشان می دهد که بیماری تان دیگر فعال نیست . حالا ما نگاه می کنیم ممکن است تخم ها وجود داشته باشند . بهترین جا ها این جا ها است پشت گوش هست پشت گوش چون یک کمی خنک تر است نسبت به داخل سر ، الان خیلی کم تخم های شپش هست ولی فاصله ی تخم شپش از سرش خیلی زیاد هست از کف سرش و این نشان می دهد که این فرد دیگر بیمار نیست  اصلا رنگش مهم نیست ، این نشان می دهد که بیماری را شما ندارید ولی تخم هایش ممکن است تا چندین هفته بماند . سرکه را رقیق می کنید می زنید و شانه می کنید  شامپو پرمترین رو حتما باید دو بار استفاده کنید بله ، این کاملا منطقی است و الان به نظر من مشکل جدی نیست و ممنوعیتی از نظر رفتن به مهد کودک ندارد . اگر من ، همسر تان و آن پسر تان اگر استفاده نکردند استفاده بکنند ، باز من محض اطمینان یک شربتی برای او می نویسم . شربت یک آنتی کورتیماتوزول یک بیوتیک هست ، ولی روی شپش هم موثر است . هر 12 ساعت یک قاشق بخورد و دیگر شامپوی پرمترین را نمی خواهد استفاده بکند ، خارش تان هم که افتاده استو سرکه رو هم رقیق می کنید استفاده می کنید و دیگر نگران نباشید.
خوب این یک کمی غیر عادی هست . چقدر گذاشتید این شامپو ها روی سرش بماندده دقیقه بماند . شپش سر یک بیماری هست که متاسفانه خیلی زیاد هست و دوباره می گویم ربطی به بهداشت ندارد یعنی اگر کسی بگیرد به راحتی بقیه می توانند بگیرند و به راحتی انتقال پیدا می کند . شپش نمی تواند در محیط آزاد زیاد بماند یعنی بیش تر از 7 یا 8 ساعت در محیط نمی ماند . به خاطر همین در مورد مثلا مقتعه ، روسری و این ها حالا حتما ما می گوییم که ضد عفونی بکنند ، یا این که بگذارند در کیسه ی بسته ای ده روز بماند یا بجوشانند ولی معمولا شپش در محیط زنده نمی ماند . و نیازی نیست که کسی که شپش می گیرد کل خانه رو ضد عفونی کند . می گویند همان رو تختی ، رو بالشتی ، مقنعه ، شانه هایی را که داشته است را ، آن هایی که می توان جوشاند و با جوشاندن خراب نمی شوند آن ها را می جوشانیم و آن ها که نتوان آن ها را جوشاند می گذاریم در یک کیسه ی بسته ای تا هوا به آن ها نرسد و شپش از بین برود .
پاسخ در ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۰۸:۰۳:۰۴ از dr.ashna (10,400 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

+3 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۰۷:۳۸:۱۷ در زیبایی از 12ahmad (350 امتیاز)
+3 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۰۷:۳۸:۴۸ در زیبایی از mahsa68 (310 امتیاز)
+1 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۰/اسفند/۱۳۹۳ ۰۰:۲۷:۴۲ در اعصاب و روان از raha24 (210 امتیاز)
???????
...