Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  هیپوگنادیسم(خواجگی) در مردان - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۱,۱۷۳ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

هیپوگنادیسم(خواجگی) در مردان

+7 امتیاز

 

سلام .......
از شما بسیار سپاسگزارم برای پاسخ دادن به سوالات بنده فروتن.
درخواست می کنم اطلاعات بیشتری در مورد  بیماری خواجگی(ناباروری) در مردان بگویید.
علائم و نشانه هایی که من دارم به این شرح است:
جنسیت: مرد
سن: 31
قد: 1.75
وزن: 97
ریش و سبیل ندارم (اما پرز قابل توجهی دارم)
آلت تناسلی و کیسه بیضه، حالت کودکانه
در هر یک از این دو قطره رنگ پریده، تقریبا سفید است
من مجرد هستم.
پرسش های دیگری اگر دارید از من بپرسید.
لطفا به این سوالات پاسخ دهید (با تشکر)
1 - با مصرف داروها ، به رشد ریش و سبیل کمک خواهد کرد؟
2 - آیا شما یک راه حل برای بزرگ شدن آلت تناسلی دارید؟
3 - به درمان چند درصد امید داشته باشم؟
 تا به امروز من به هر پزشکی مراجعه کرده ام.
 لطفا علائم و نشانه هایی که ممکن است برای درمان کمک کننده باشد بگویید.
آیا در علم امروز یک درمان قطعی برای این بیماری وجود دارد؟
من بسیار سپاسگزار هستم که جواب من را کامل و دقیق می دهید
                                                       با تشکر از شما و با احترام ....
 
پرسش ۰۲/فروردین/۱۳۹۲ ۱۲:۰۷:۲۴ در مردان از saman (400 امتیاز)
برچسب‌گذاری مجدد ۲۲/تیر/۱۳۹۳ ۱۳:۲۶:۳۵

1 پاسخ

+1 امتیاز
با سلام

اول لازم است تا دو موضوع از هم تفکیک شود. موضوع ناباروری با موضوع هیپوگنادیسم (آنچه شما از آن به عنوان خواجگی یاد کرده اید) متفاوت است و ناباروری الزاما همیشه با هیپوگنادیسم همراه نیست.

کمکاری گنادها (غدد جنسی) یا هیپوگنادیسم به دو گروه عمده اولیه و ثانویه تقسیم می شود. در نوع اولیه در جنس مذکر بیضه ها بخوبی وظیفه تولید هورمون و  اسپرم را انجام نمی دهند. اما در نوع ثانویه علیرغم امکان تولید هورمون و اسپرم توسط بیضه ها ، کمکاری هیپوفیز که تحریک و کنترل کار غدد درون ریز را در دست دارد باعث اختلال می شود.  البته اشکال در گیرنده های تستوسترون در اندام های هدف و یا تغییر در سطوح پروتئین متصل شونده  و حمل کننده هورمون (SHBG) هم می تواند علائم مشابهی ایجاد نماید. علائم این اختلال بیشتر از آن که به نوع هیپوگنادیسم مربوط باشد به زمان شروع اختلال مرتبط است. شروع هیپوگنادیسم از زمان جنینی  که خود چند علت دارد با شکل و شمایل دخترانه نوزاد یا گاه ابهام جنسی همراه است. اگر هیپوگنادیسم در کودکی یا حوالی بلوغ اتفاق بیافتد (مثلا به علت وضعیتی مثل سندرم کلاین فلتر ) علائم بلوغ به شکل طبیعی مشاهده نمی شوند. بلاخره اگر هیپوگنادیسم بعد از بلوغ و در بزرگسالی حادث شود شکل ظاهری مردانه قبلا ایجاد شده و کمبود میل جنسی، اختلالات عملکرد جنسی، خستگی و خلق پایین و کندی رشد موهای صورت علائم اصلی خواهند بود. این فرم از بیماری شایعترین حالت است (یک تا دو نفر در هر 100 نفر).

طبیعتا یکی از درمان های عمده، جبران کمبود تستوسترون یا هورمون مردانه است. اما داروهای خوراکی و حتی تزریقی تا حد زیادی با عبور اولیه از کبد غیر فعال می شدند . لذا امروزه ترکیبات پایدارتری ساخته شده اند که از طریق خوراکی، مخاط دهان، ژل یا چسب های پوستی و بلاخره تزریقی قابل استفاده هستند.

فردی که تحت درمان با تستوسترون جایگزین قرار می گیرد حتما باید تا مدت ها زیر نظر پزشک باشد و آزمایشاتی را بطور دوره ای انجام دهد.

در مواردی که هیپوگنادیسم در بزرگسالی ایجاد شده باشد درمان هورمونی بسیاری از مشکلات و علائم بیمار از جمله اختلالات جنسی، مشکلات خلقی و سلامت روان، اختلال در متابولیسم و تراکم استخوان را بهبود می بخشد.

در مجموع توصیه من این است که زیر نظر یک متخصص غدد علت و نوع هیپوگنادیسم را پیگیری کنید و در مورد درمان هورمونی با ایشان مشورت نمایید. در مورد سایز آلت، تشخیص غیرعادی بودن آن و همچنین صلاح بودن جراحی برای اصلاح آن را به یک متخصص اورولوژی  بسپارید.
پاسخ در ۰۲/فروردین/۱۳۹۲ ۱۷:۰۵:۰۲ از Dr. Azin (76,500 امتیاز)
ویرایش ۰۲/فروردین/۱۳۹۲ ۱۷:۴۵:۵۰ از Dr. Azin

پرسش‌های مرتبط

+6 امتیاز
1 پاسخ
+7 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۲/فروردین/۱۳۹۲ ۱۷:۰۸:۴۱ در زنان از saman (400 امتیاز)
+5 امتیاز
1 پاسخ
+24 امتیاز
3 پاسخ
پرسش ۱۵/اسفند/۱۳۹۱ ۱۶:۰۷:۵۲ در مردان از حسینی (1,400 امتیاز)
+11 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۲۰/تیر/۱۳۹۲ ۱۲:۲۰:۳۸ در مردان از hesam (340 امتیاز)
???????
...