Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  نفخ شدید روده و معده - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۱,۴۴۶ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

نفخ شدید روده و معده

+6 امتیاز
با سلام

مشکلی که سالهاست مرا آزار می دهد نفخ است. با خوردن هر چیز با نفخ و بی نفخ (حتی آب خوردن)، فوراً گازی از گلوی من خارج می شود و پس از چند ساعت نیز گاز از روده های من خارج می شود که گازی بد بوست و مرا از لحاظ اجتماعی گوشه گیر و منزوی ساخته است. پس از مراجعه به فوق تخصص گوارش و انجام آندوسکوپی و کولونوسکوپی نیز نتیجه ای نگرفته ام.

ملتمسانه خواهشمندم مرا در این مورد راهنمایی عملی بفرمایید.

با تشکر
پرسش ۱۷/فروردین/۱۳۹۲ ۱۹:۱۷:۳۲ در دستگاه گوارش از ssmano (680 امتیاز)
ویرایش ۱۷/فروردین/۱۳۹۲ ۱۹:۳۸:۱۳ از admin

1 پاسخ

+1 امتیاز
 
بهترین پاسخ

سلام:

نفخ ممکن است به صورت احساس سنگيني سر دل، احساس تورم، ايجاد درد در اطراف ناف و به طور کلي تجمع گاز در معده و روده که با درد و پيچش همراه است، ظاهر  شود.

چند راه حل ساده برای خلاصی از نفخ به شما پیشنهاد می‌کنم:

آهسته و آرام غذا بخورید. هر چقدر آرام‏تر غذا بخورید، هوای کمتری همراه با آن می‏بلعید.

حساب فیبرهایی را که می‌خورید، داشته باشید. تا ۳۰ گرم خوردن موادی مانند غلات غنی شده میوه‌ها و سبزی‌ها در روزها برای هضم غذا ضروری است اما خوردن بیش از حد آنها می‌تواند سبب مختل شدن گوارش غذا و نفخ شود.

 خوردن مواد غذایی نفاخ را کمتر کنید.

استرس و اضطراب خود را كنترل كنيد.

از مصرف بیش از اندازه نمک و غذاهایی که به صورت کنسروی با نمک فراوان فرآوری شده اند پرهیز کنید. 

جویدن آدامس باعث می شود که هوای زیادی را ببلعید و این هوا در روده های شما به دام می افتد و به تدریج سبب نفخ بیشتری می شود.

مصرف سبزیجات پخته را به جای خام بیشتر کنید.زیرا حجم کمتری را در معده اشغال می نماید و هضم آن نیز آسانتر است و از ایجاد نفخ در دستگاه گوارش شما جلوگیری می کند.پ

ادویه های مانند فلفل،جوز،میخک،پیاز و سیر، خردل و ... در برخی از افرادسبب تحریک معده و درنهایت تشدید نفخ می شود.

غذاهای چرب و سرخ کردنی خیلی دیرتر و سخت تر هضم می شوند و باعث احساس سنگینی و نفخ در شما می شوند.

مصرف اندكي مايعات اسيدي همچون آب ليموترش و يا سركه همراه با غذا باعث تحريك ترشح اسيد معده و آنزيمهاي گوارشي شده و سبب کاهش نفخ ميگردد.

نعناع، آويشن، فلفل فرنگي شيرين، ريحان، دارچين، زنجبيل و ليمو ترش باعث تسهيل عمل دفع گازهاي روده ها و باد گلو شده و ضد نفخ ميباشند.

از مصرف نوشابه هایی که حاوی قند فراوان و گازدار هستند و یا  قهوه، الکل، چای و آب میوه های مرکبات به مقدار فراوان خودداری نمایید.

لقمه هاي غذا را قبل از بلعيدن بطور كامل بجويد.

مايعات را جرعه جرعه بنوشيد و از سركشيدن يكباره آن خودداري كنيد.

حبوبات را چند ساعت قبل از استفاده در آب خیس کنید.

چنانچه عدم تحمل لاکتوز دارید بايد غذاهاي حاوي اين قند ها از رژيم غذايي حذف گرديده و يا از مكمل آنزيمهاي گوارشي استفاده شود.

قدم زدن پس از صرف غذا حركات روده ها را تحريك ميكند.

وعده های غذایی را بیشتر و حجم غذای هر وعده را کمتر کنید.

در پایان نیز لازم است به یاد داشته باشید از آنجا که نفخ بيماري عملکردي روده و معده است و اختلالات حرکت معده و روده بر آن تاثير دارد به صورت کامل برطرف نمي شود بلکه مي توان علايم آن را بوسيله راهکارهای فوق و درمان هاي دارويي کنترل کرد.

پاسخ در ۲۹/فروردین/۱۳۹۲ ۰۰:۱۲:۰۸ از Dr.Shidvash (82,370 امتیاز)
انتخاب ۲۹/فروردین/۱۳۹۲ ۰۰:۱۵:۰۴ از Dr.Khatami
مشکل باد گلو پس از نوشیدن آب (و موارد مشابه) به کدامیک از موارد بالا مربوط می شود؟

پرسش‌های مرتبط

+5 امتیاز
0 پاسخ
+5 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۱/مهر/۱۳۹۲ ۱۳:۱۳:۴۹ در دستگاه گوارش از ف.ا (790 امتیاز)
+1 امتیاز
0 پاسخ
+1 امتیاز
0 پاسخ
پرسش ۰۶/اسفند/۱۳۹۲ ۱۲:۵۲:۲۱ در دستگاه گوارش از شیدااا (130 امتیاز)
+4 امتیاز
0 پاسخ
پرسش ۱۴/فروردین/۱۳۹۳ ۱۵:۲۳:۴۸ در دستگاه گوارش از اس ام سی (190 امتیاز)
???????
...