Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  جراحی پلاستیک بیضه - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۱,۱۷۹ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

جراحی پلاستیک بیضه

+3 امتیاز
با عرض خسته نباشید

آیا جراحی پلاستیک برای اندامهای تناسلی مانند بیضه ها هم توصیه میشود لطفا در این زمینه راهنماییم کنید
پرسش ۱۰/بهمن/۱۳۹۲ ۰۳:۳۰:۰۹ در ساير موضوعات از حمیدرضا (10,190 امتیاز)
برچسب‌گذاری مجدد ۲۲/تیر/۱۳۹۳ ۱۳:۲۶:۵۷

1 پاسخ

+1 امتیاز

گاهی کیسه بیضه به علت بعضی بیماری ها و یا بنا به علل نامعلوم بزرگ و حجیم می شود. در همچون مواردی باید با جراحی پلاستیک از اندازه کیسه های بیضه کاست. در اصطلاح علمی، عمل جراحی پلاستیک بیضه را اسکروتوپلاستی (Scrotoplasty) می گویند.

عملکرد کیسه بیضه نگهداری از بیضه ها در یک محیط با دمای متعادل می باشد تا بیضه ها بتوانند 2 کار اصلی خود؛ یعنی تولید هورمون مردانه و تولید اسپرم را به نحو مطلوب انجام دهند. گاهی کیسه بیضه به علت بعضی بیماری ها و یا بنا به علل نامعلوم متحمل تغییراتی می شود که هم از نظر ظاهری حالت نامناسبی پیدا می کند و هم این که گاهی با فعالیت های طبیعی فرد مداخله می کند. بیشتر با بالا رفتن سن، کیسه های بیضه افتادگی پیدا کرده و اسباب زحمت فرد را فراهم می کنند؛ چون کیسه بیضه محل محرمانه بدن تلقی می شود، بسیاری از مردان در بیان کردن مشکل خود خجالت می کشند و یک عمر از نظر روحی و فیزیکی در عذاب هستند. کیسه های بیضه بزرگ و کشیده گاهی برای فرد به خصوص افراد دیابتی می تواند منشا عفونت های خطیر باشد؛ چون آن ها به علت ساییدگی و ضربات، زخم شده و چون محیط به علت تعریق مرطوب می باشد، زود عفونت ایجاد می شود. در افراد دیابتی عفونت کیسه بیضه گاهی به سرعت پیشرفت کرده و سبب یک بیماری خطیر که بعضی اوقات کشنده است به نام « گانگرن فورنیر » می گردد که در آن بافت های ناحیه تناسلی به علت عفونت شدید تخریب شده و کم کم بافت های اطراف را نیز گرفتار می کنند (شکل 1 و 2). کیسه بیضه حجیم در بسیاری از موارد نیاز به اقدام خاصی ندارد و فقط فرد باید بهداشت خود را رعایت کند. گاهی این کیسه ها بسیار حجیم شده و اسباب زحمت فرد می شوند. در ضمن، بسته به نوع شغل و فعالیت افراد، یک کیسه بیضه حجیم ممکن است در فردی اهمیت نداشته باشد و برعکس در فرد دیگر سبب مزاحمت شدید گردد. در همچون مواردی باید با جراحی پلاستیک از اندازه کیسه های بیضه کاست. در اصطلاح علمی، عمل جراحی پلاستیک بیضه را اسکروتوپلاستی (Scrotoplasty) می گویند. در موارد زیر بیمار از عمل جراحی پلاستیک کیسه بیضه سود می برد:
1. کیسه بیضه بسیار بزرگ باشد، این گونه کیسه های بیضه سبب مشکلات زیر در مرد می شوند:
• کاهش اعتماد به نفس از نظر روابط زناشویی به علت ظاهر نامناسب
• مشکل و حتی دردناک بودن بعضی از فعالیت های فیزیکی
• تحریک پوست کیسه بیضه و زخم شدن آن
2. عفونت مکرر پوست کیسه بیضه
3. مداخله با فعالیت های روزمره
اطلاعاتی در مورد عمل جراحی پلاستیک کیسه بیضه
یک عمل پلاستیک است که در دست جراح حاذق عوارض بسیار کمی دارد. این عمل جراحی نیاز به یک روز بستری در بیمارستان دارد و جهت ترمیم از نخ های قابل جذب استفاده می شود و بعدا نیازی به کشیدن بخیه ها نیست. بستگی به نیاز بیمار طول مدت عمل جراحی 60-30 دقیقه می باشد. در این عمل هیچ گونه دستکاری در آلت تناسلی و مجرای ادرار صورت نمی گیرد. کیسه های بیضه شکل طبیعی خود را حفظ کرده و هیچ گونه تغییری در حس پوست بیضه اتفاق نمی افتد.
خطرات و عوارض عمل جراحی
مثل هر عمل جراحی دیگر، این جراحی نیز دارای عوارض مخصوص به خود است. اگر بیمار توصیه های قبل و بعد از عمل جراحی را رعایت نماید، می توان از بسیاری از عوارض عمل جلوگیری کرد. مهم ترین عارضه این عمل، عفونت محل زخم است.
ترمیم محل عمل چه مدت طول می کشد؟
معمولا تا 2 روز پس از عمل، مختصر دردی در ناحیه عمل طبیعی است. بعد از عمل، پوست کیسه بیضه متورم و ملتهب است. یک هفته طول می کشد تا تورم کاهش یابد و 4 هفته طول می کشد تا کیسه بیضه شکل طبیعی خود را پیدا کند. هفته اول بعد از عمل نیاز به پانسمان زخم است و در پایان هفته اول می توان فعالیت طبیعی را از سر گرفت. تا 4 هفته بعد از عمل نباید نزدیکی انجام شود، چون ممکن است منجر به عفونت شدید محل عمل شود.

 

پاسخ در ۱۰/بهمن/۱۳۹۲ ۰۳:۳۱:۰۸ از دکتر وب گرد (48,940 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

+2 امتیاز
1 پاسخ
+1 امتیاز
0 پاسخ
پرسش ۰۶/اسفند/۱۳۹۲ ۱۲:۵۵:۲۰ در كودكان از laleh92 (400 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ
0 امتیاز
1 پاسخ
0 امتیاز
0 پاسخ
پرسش ۱۳/مرداد/۱۳۹۹ ۱۲:۴۸:۰۸ در ساير موضوعات از sinbreaker (120 امتیاز)
???????
...