Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  پرده در آلت تناسلی مردان - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۱,۱۶۹ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

پرده در آلت تناسلی مردان

+3 امتیاز
سلام

آلت تناسلی پرده دار در مردان به چه معناست آیا این بیماری مادر زادی و ارثی ایست؟برایم توضیح دهید
پرسش ۱۳/بهمن/۱۳۹۲ ۱۵:۰۴:۱۵ در مردان از حمیدرضا (10,190 امتیاز)

1 پاسخ

0 امتیاز

آلت تناسلی پرده دار یک بیماری مادرزادی است که در آن یک پرده، سطح تحتانی آلت تناسلی را به کیسه بیضه متصل می کند. از هر100 نفر مرد 4 نفر دارای آلت تناسلی پرده دار می باشد. درمان این بیماری، عمل جراحی پلاستیک است.

آلت تناسلی پرده دار یک بیماری مادرزادی است که در آن یک پرده ای سطح تحتانی آلت تناسلی را به کیسه بیضه متصل می کند. این پرده از نوع بسیار خفیف تا نوع بسیار شدید فرق می کند. میزان شیوع این بیماری 4 درصد است. یعنی از هر صد نفر مرد 4 نفر آن ها دارای آلت تناسلی پرده دار می باشد. در نوع خفیف یک پرده کوچک یک سوم سطح تحتانی آلت تناسلی را به کیسه بیضه متصل می کند (شکل 1)، در نوع متوسط تقریبا نصف سطح تحتانی آلت تناسلی توسط پرده ای به کیسه بیضه متصل می شود (شکل 2) و در نوع شدید تمام سطح تحتانی آلت تناسلی توسط پرده بزرگی به کیسه بیضه متصل می شود (شکل 3). گاها این پرده سبب کجی آلت تناسلی نیز می گردد (شکل 4). گاهی این پرده 2 تا می باشد که از هر طرف آلت تناسلی به طرف پایین و کیسه بیضه کشیده شده است که به آن پرده مرکب می گویند (شکل 5). نوزاد پسر با این بیماری متولد می شود. در دوران کودکی ممکن است سبب درد و جریان ادرار غیرطبیعی گردد و در بزرگسالان ممکن است سبب استرس روحی روانی و اختلال جنسی شود. در کودکانی که با آلت تناسلی پرده دار متولد می شوند، نباید تا زمان اصلاح این پرده ختنه انجام شود؛ چون با انجام ختنه بعلت چسبندگی، آلت تناسلی کودک پشت پرده مخفی می شود. علت اصلی این بیماری هنوز مشخص نشده است ولی آن یک نقص تکاملی در پوست ختنه گاه است که به موقع از بین نمی رود. اهمیت این بیماری در این است که بسته به اندازه پرده، از طول آلت تناسلی قابل استفاده در حین رابطه زناشویی کاسته می شود که به آن کوتاهی کاذب آلت تناسلی می گویند. مثلا اگر طول این پرده 5 سانتی متر باشد، حدود 5 سانتیمتر از طول آلت تناسلی قابل استفاده کم می کند. اگر با عمل جراحی این پرده برداشته شود، به همان میزان به طول آلت تناسلی قابل استفاده اضافه می شود. گاهی این پرده اگر خیلی ضخیم و بزرگ باشد، سبب ایجاد مشکل در عمل دخول می گردد. آلت تناسلی پرده دار را به گردن بوقلمون نیز تشبیه می کنند. آلت تناسلی پرده دار در بالغین سبب مشکلات زیر می شود:
• کوتاهی آلت تناسلی که به آن کوتاهی آلت تناسلی کاذب می گویند
• ایجاد ناراحتی حین نزدیکی
• مشکل در استفاده از کاندوم
• کجی آلت تناسلی
• استرس روانی به علت ظاهر نامناسب
این بیماری نوع اکتسابی نیز دارد که ناشی از ختنه است. اگر هنگام ختنه کردن پوست زیادی برداشته شود، سبب ایجاد یک پرده ما بین کیسه بیضه و آلت تناسلی خواهد شد. معولا پسران پس از رسیدن به سن بلوغ متوجه غیرطبیعی بودن دستگاه تناسلی خود می شوند، گاهی نیز پس از ازدواج به علت ایجاد شدن مشکلاتی فرد در پی حل کردن مشکل خود می افتد.
درمان
درمان این بیماری با عمل جراحی پلاستیک است. بسته به نوع و بزرگی پرده، از روش های جراحی متفاوت استفاده می شود. در جامعه ما خیلی به ندرت والدین نسبت به اصلاح مشکل فرزند خود اقدام می کنند (البته موارد خفیف نیاز به اقدامی خاصی ندارند.) و بیشتر در سنین بزررگسالی مردها به دنبال حل کردن مشکل خود می باشند. در شکل 6 شماره آلت تناسلی پرده دار قبل و بعد از اصلاح جراحی نشان داده شده است.

 

پاسخ در ۱۳/بهمن/۱۳۹۲ ۱۵:۰۵:۰۷ از دکتر وب گرد (48,940 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

+24 امتیاز
3 پاسخ
پرسش ۱۵/اسفند/۱۳۹۱ ۱۶:۰۷:۵۲ در مردان از حسینی (1,400 امتیاز)
+2 امتیاز
0 پاسخ
پرسش ۱۴/بهمن/۱۳۹۲ ۱۳:۲۹:۱۲ در سیستم ادراري تناسلي از نیومن (140 امتیاز)
+1 امتیاز
1 پاسخ
+3 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۷/بهمن/۱۳۹۲ ۰۱:۳۴:۵۲ در مردان از حمیدرضا (10,190 امتیاز)
+11 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۲۰/تیر/۱۳۹۲ ۱۲:۲۰:۳۸ در مردان از hesam (340 امتیاز)
???????
...