Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  انحرافات جنسی و دلایل آن - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۱,۱۰۶ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

انحرافات جنسی و دلایل آن

+4 امتیاز
سلام

انحرافات و تمایلات غیرعادی جنسی دلیلش چیست؟ آیا ریشه و درمان تربیتی دارد یا یک بیماری فیزیکی است؟
برای از بین بردن آن و برگرداندن این تمایلات به حالت عادی چه درمانی توصیه می شود
پرسش ۱۹/بهمن/۱۳۹۲ ۱۶:۵۷:۳۳ در مردان از حمیدرضا (10,190 امتیاز)
برچسب‌گذاری مجدد ۲۲/تیر/۱۳۹۳ ۱۳:۲۸:۱۷

1 پاسخ

+1 امتیاز

 

اعمال منحرف جنسی غالباً وسواسی هستند. ممکن است بیمار راه حلهای متعددی برای توقف این رفتارها اتخاذ کند، ولی عموماً قادر به جلوگیری از آنها به مدت طولانی نمی باشد. روشهای درمانی، که تنها با موفقیت متوسطی همراهند، عبارتند از روان درمانی بینش مدار، رفتار درمانی، و درمان دارویی به تنهایی یا همراه با سایر درمانها.
شیوع این اختلال در مردان بیش از زنان است. علت آنها شناخته شده است. ممکن است یک استعداد زیست شناختی در این زمینه نقش داشته باشد.
طبق نظریه روانکاوی، نا بهنجاریهای جنسی نتیجه تثبیت در یکی از مراحل روانی- جنسی در دوران کودکی، سبب یادگیری شرطی می شود.
مبدل پوشي
به عمل پوشیدن لباس جنس مخالف بدون توجه به دلیل آن و با هر دلیل ممکن گفته می‌شود. موارد استفاده این اصطلاح، انواع مختلف مبدل پوشی در عصر حاضر و در میان تاریخ، تحلیل رفتار مبدل‌پوشی و مثالهایی تاریخی از مبدل‌پوشی در ادامهٔ این مقاله بررسی می‌شوند.
مبدل‌پوشی می‌تواند به‌عنوان یک رفتار تراجنسی محسوب گردد، اما همیشه نمی‌توان آن را به‌عنوان نشانه‌ای از هویت تراجنسی در یک شخص محسوب نمود.به بیان دیگر، فردی که مبدل‌پوشی می‌کند لزوماً خود را به‌عنوان فردی از جنسیت دیگر محسوب نمی‌کند و هویت جنسی خود را متعلق به جنسیت دیگر نمی‌داند، البته، در پاره‌ای افراد این مورد صادق است.

يادگار خواهي transvesticfetishism
تخيلات يا اميال جنسي براي پوشيدن لباس جنس مخالف به عنوان وسيله اي براي انگيختگي. در اين اختلال كانون ميل و توجه فرد معطوف به اشيايي نظير كفش، دستكش، جوراب شلواري و جوراب است كه ارتباط نزديكي با بدن آدمي دارد.

بچه بازي pedophilia
عبارت است از ميل شديد جنسي و عود كننده با تحريك جنسي نسبت به كودكان 13 سال به پايين در طول يك دوره 6 ماهه. اين بيماران حداقل 16 سال سن دارند و دست كم 5 سال از قربانيان خود بزرگترند.
اكثر موارد سوء استفاده جنسي كودكان به دستمالي آلت تناسلي با رابطه جنسي دهاني مربوط مي شود. در اين موارد اكثر كودكان قرباني كه مورد توجه عمومي قرار مي گيرند دختر هستند . زنا با محارم با بچه بازي ارتباط نزديكي دارد چراكه در آن اغلب يك بچه نابالغ به عنوان سوژه محبوب انتخاب مي شود.

آزار گری جنسي (سادیسم)
نوعي اعمال خشم و پرخاشگري در هنگام فعاليت جنسي می باشد. افراد دچار آزارگري جنسي، از طریق عمل جنسی و آمیزش طرف مقابل را مورد آزار و اذیت بدنی قرار می دهند و این عمل شخص را به نهایت لذت جنسی میرساند.
تمایلات سادیستیک بسیار شایع هستند ولی سادیسم افراطی و شدید یک بیماری محسوب میشود و خطرناک میباشد و باید فرد تحت درمان قرار گیرد.
یکی از انواع سادیسم تجاوز به عنف میباشد.در این حالت شخص متجاوز از حالت ها و حرکات جسمانی زن که از روی درد و رنج میباشد، حالت انزال زنانه را تجسم کرده و به اوج لذت جنسی میرسد.
مردانی که زنان خود را کتک میزنند نمونه ای از تیپ های سادیستیک می باشند. در تاریخ نیز افراد زیادی وجود داشته اند که دارای شخصیت سادیستیک بوده اند. در اين اختلال، بيماران با ديگران همان كاري را مي كنند كه مي ترسند به سرشان بيايد و از ابراز غرايز پرخاشگري خود لذت مي برند.
تاريخچه: سادیسم از نام شخصی به نام مارکی دو ساد گرفته شده است .
مارکی دوساد که یکی از اعیان فرانسه بوده است در سال 1774 با دختری از ثروتمندان فرانسه ازدواج می کند . او در سال اول ازدواجش به سبب آشوبی که در فاحشه خانه ایجاد کرد ، دستگیر و در همین سال از همسرش جدا شد . دوساد دوباره ازدواج کرد و به زودی به عنوان یک آدم عیاش و شهوت طلب شهرت یافت . او بارها به خاطر خشونت و شکنجه و زندانی کردن و حتی کشتن زنان زیادی در خانه اش دستگیر و زندانی شد ولی هر بار به خاطر موقعیت اجتماعی اش آزاد شد .
اما مارکی به خاطر تکرار اعمال سادیسمی خود و قتل وحشتناک زنی که جسد تکه پاره اش را از خانه اش پیدا کردند، دستگیر شد و به زندان باستیل و از آنجا به تیمارستان شارنتون اعزام شد . او بعدها کیفیت ارتکاب این جنایت را در کتابش که زن و خواهر زنش قهرمانان داستان هایش بودند، تشریح کرد . او در سال 1814 در سن 74 سالگی در یکی از بیمارستانهای روانی فرانسه بدرود حیات گفت.

تماشاگري جنسي scopophilia
عبارت است از اشتغال ذهني مكرر با تخيلات و اعمال مربوط به ديد زدن افراد برهنه يا كساني كه در حال تعويض لباس يا فعاليت جنسي هستند. در ضمن عمل ديد زدن يا پس از آن خودارضايي تا ارگاسم روي مي دهد. نخستين عمل تماشاگري جنسي معمولاً در زمان كودكي روي مي دهد و در مردها شايعتر است . اين افراد به جرم ولگردي دستگير مي شود.

عورت نمايي يا نمايشگري exhibitionism
عبارت است از انحراف جنسي و نوعي ميل شديد و عود كننده براي نمايش آلت تناسلي به يك فرد غريبه يا شخص غيرمنتظره كه تحريك جنسي و ارگاسم يا خودارضايي در ضمن عمل يا پس از آن انجام مي گيرد. در چنين موقعيتي مرد با نشان دادن آلت تناسلی برابر جنس مونث میخواهد که به آنان شوک وارد کند، واکنش او به خود ارضائی مرد منجر شده و مرد نمايشگر به طور ناخودآگاه احساس اختگي و ناتواني جنسي مي كند.

حيوان خواهي Zoophilia (زوفیلیا)
این بیماری در افرادی که با حیوانات سر کار دارند بیشتر دیده می شود .در این بیماری فرد مبتلا از ملامسه و آمیزش با حیوانات لذت میبرد و بیشتر از حیوانات اهلی برای رسیدن به اوج لذت استفاده میکند . رابطه جنسي با حيوانات گاهي ممكن است مربوط به عدم دسترسي به رابطه جنسي طبيعي باشد.تمايل به رابطه جنسي با حيوانات، نوعي حيوان خواهي فرصت طلبانه است.
هرزه درايي تلفني و كامپيوتري scatophilia
عبارت است از ابراز كلمات وقيحانه پشت تلفن وقتي طرف مكالمه گوش مي دهد . بيمار كه معمولا يك مرد است اشتغالات ذهني خود را بيان مي كند و مخاطب را وامي دارد در مورد فعاليت هاي جنسيش صحبت كند. مكالمه با خودارضايي همراه است كه اغلب با قطع مكالمه كامل مي شود.
برخي از افراداز شبكه هاي كامپيوتري مرتبط نيز استفاده مي كنند تا پيام هاي وقيحانه را با پست الكترونيك ارسال كنند. به علاوه برخي نيز از شبكه هاي كامپيوتري براي ارسال پيام جنسي آشكار و تصاوير ويديويي استفاده مي كنند. اين كارها گاهي به صورتي وسواس گونه انجام مي شود. از آنجا كه استفاده كنندگان از اين شبكه ها ناشناس مي مانند و از اسامي مستعار استفاده مي كنند، اين خطوط جنسي كامپيوتري به برخي امكان مي دهد كه نقش جنسي مخالف را بازي كنند كه نمايانگر روشي جايگزين براي ابراز تخيلات مبدل پوشي يا نارضايتي جنسيتي است. همین مسائل زمینه ساز این می شود که افراد بچه باز اغلب از اين طريق كودكان و نوجوانان را به دام انداخته و آنها را ملاقات و مورد سوء استفاده جنسي قرار دهند. بسياري از اين تماس هاي داخل خط بعداً به روابط جنسي خارج خط منجر مي شود. ولي اكثر اين ملاقاتها مملو از يأس و نااميدي و سرخوردگي است زيرا دو طرف در مورد يكديگر خيالپردازي هايي دارند و وقتي با هم ملاقات مي كنند قادر نيستند توقعات ناخودآگاه طرف مقابل را برآورده سازند در برخي از موارد نيز كه افراد بالغ با هم ملاقات مي كنند ، ممكن است تجاوز يا قتل روي مي دهد.

ادرار خواهي Urophilia (اروفیلیا)
ادرار خواهي نوعي شهوت گرايي پيشابراهي است كه شخص از ادرار كردن روي شريك جنسي و يا بالعكس لذت جنسي مي برد. هم در مردان و هم در زنان اين اختلال ممكن است همراه با روش هاي خودارضايي باشد كه در این گروه براي تحريك جنسي اجسام خارجي وارد پيشابراه مي گردد.
مدفوع خواهي Coprophilia و تنقيه خواهي(کوروفیلیا)
در مدفوع خواهي شخص از مدفوع كردن روي شريك جنسي يا بالعكس و يا خوردن مدفوع (مدفوع خواري) لذت جنسي مي برد. اين اختلال يك نوع اختلال بددهني نام دارد كه در آن شخص به صورتي وسواسي كلمات وقيحانه اي بر زبان مي آورد. اين انحرافات جنسي مربوط به تثبيت در مرحله مقعدي رشد رواني جنسي است. تنقيه خواهي كاربرد تنقيه به عنوان بخشي از تحريك جنسي است و اين اختلال هم مربوط به تثبيت در مرحله مقعدي است.
عضو خواهي partialism (اورالیسم)
در عضو خواهی ، بيمار فعاليت جنسيش را بر يك قسمت بدن متمركز مي كند و همه قسمت هاي ديگر را ناديده مي گيرد. تماس هاي دهاني – تناسلي فعاليت هايي است كه به طور طبيعي با پيش نوازي در ارتباطند ولي وقتي شخص از اين فعاليت ها به عنوان تنها منبع اقناع جنسي استفاده كند و قادر به نزديكي نباشد يا از آن اجتناب كند مبتلا به انحراف جنسي است . اين اختلال دهان گرايي oralism نيز ناميده می شود.

 

پاسخ در ۱۹/بهمن/۱۳۹۲ ۱۶:۵۸:۵۵ از دکتر وب گرد (48,940 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

+5 امتیاز
1 پاسخ
+5 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۲۰/بهمن/۱۳۹۲ ۱۵:۲۴:۵۷ در مردان از حمیدرضا (10,190 امتیاز)
+5 امتیاز
1 پاسخ
+3 امتیاز
0 پاسخ
پرسش ۰۷/دی/۱۳۹۲ ۱۲:۳۹:۲۶ در مردان از 987654321 (170 امتیاز)
+7 امتیاز
1 پاسخ
???????
...