Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  ابتلا به بیماری خطرناک در بارداری - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۱,۲۴۹ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

ابتلا به بیماری خطرناک در بارداری

+4 امتیاز
سلام

خانم بارداری هستم دارای چند سوال 1-اثر ورزش در دوره بارداری مفید است یا مضر؟2-رفتن شنا در دوره بارداری آزاد است؟3-مصرف دارو آزاد است؟4-چه بیماریهایی است که اگر مادر مبتلا شود برای فرزند کشنده و خطرناک است؟
پرسش ۲۹/بهمن/۱۳۹۲ ۱۵:۰۸:۵۴ در زنان و مامايي از پروانه (13,920 امتیاز)
برچسب‌گذاری مجدد ۲۲/تیر/۱۳۹۳ ۱۳:۲۴:۲۹

1 پاسخ

0 امتیاز
قوي شدن عضلات در ناحيه شکم، ران، لگن و ماهيچه هايي که در زايمان دخالت دارند نه تنها باعث مي شود درد دوران حاملگي کمتر شود بلکه زايمان را براي شما راحت، سريع مي کند و براي زايمان داروي مسکن کمتري دريافت مي کنيد. مطلب ديگري که براي خانم هاي جوان اهميت دارد اين است که نرمش به اندام ها اجازه مي دهد بعد از زايمان زودتر به حالت اول خود برگردند و به تناسب اندام مادر خدشه اي وارد نشود. به ياد داشته باشيد خانم هائي که زمان بارداريشان با ورزش همراه است، بعد از زايمان روزهاي کمتري را در تختخواب ميمانند و زندگي عادي را زود تر شروع مي کنند.
در سه ماهه اول بارداري، اگر از نظر بدني فعال هستيد و به طور مستمر و منظم ورزش مي كنيد، مي توانيد به آن ادامه دهيد به شرطي كه ورزش سنگين نباشد و شما نيز سابقه سقط نداشته باشيد. اگر قبل از بارداري ورزش نمي كرده ايد، بدانيد دوران بارداري زمان مناسبي براي شروع تمرينات ورزشي نيست و بهتر است فعاليت هايي چون پياده روي را براي انجام در نظر بگيريد.
ممکن است شما هنگام ورزش يا بعد از آن متوجه علائمي در خود شويد که بعضي از اين نشانه ها مي توانند خطرناک باشند. در اين صورت بلافاصله ورزش را قطع کنيد و با پزشک خود تماس بگيريد. تعدادي از اين علائم عبارتند از: خونريزي از واژن و آبريزش، کاهش حركات جنين، انقباضات پشت سرهم و بي دليل رحم، تاري ديد، تنگي نفس، احساس ضعف در عضلات، خستگي، حالت تهوع، سردرد، درد در ناحيه قفسه سينه، درد در ناحيه لگن و راه رفتن سخت. هرکدام از اين علائم را که ديديد آرام آرام سرعت تمرينتان را کم کنيد تا متوقف شويد. يک دفعه ورزش را کنار نگذاريد. بعد از آن هم طبق معمول با پزشکتان تماس بگيريد. البته تحرک کم جنين هميشه هم نبايد شمارا نگران کند. جنين معمولا عادت دارد موقع تحرک و ورزش مادرش آرام بنشيند و فقط نگاه کند. از بين علامت هاي گفته شده مواردي هستند که بيشتر از بقيه بايد جدي گرفته شوند به طوريکه اگر در آن شرايط به پزشکتان دسترسي نداشتيد حتما خودتان را به نزديک ترين مرکز درماني برسانيد. اين موارد عبارتند از خونريزي از واژن، درد در ناحيه شکم، تاري ديد و تغيير ناگهاني دماي بدن
در سه ماهه دوم بارداري، بايد در شرايط بسيار مطلوبي باشيد تا بتوانيد به فعاليت ورزشي خود ادامه دهيد. بهتر است در اين زمان به پياده روي بپردازيد و به ازاي هر 15 دقيقه فعاليت، 5 دقيقه استراحت كنيد. در سه ماهه سوم بارداري، بهتر است فعاليت هاي ورزشي سبك و آرام انجام دهيد و از انجام حركاتي كه تعادل را بر هم مي زند پرهيز كنيد. حتما بايد از فعاليت هاي شديد كه بر روي دستگاه قلبي-عروقي و تنفسي فشار مي آورد، اجتناب كنيد.
توصيه هاي كلي :
سعي کنيد به خودتان فشار نياوريد و قهرمان ورزش شدن را براي بعد از زايمان بگذاريد. .با فاصله اي در حدود 2 ساعت بعد از صرف غذا ورزش را آغاز نماييد، لباس آزاد وراحت بپوشيد. قبل از شروع ورزش مثانه خود را خالي کنيد. تمرينات خود را روي سطح صاف و سفت انجام دهيد، در هواي گرم ورزش نکنيد، به ارتفاعات نرويد چون ممکن است با کمبود اکسيژن رو به رو شويد. روي پاي خود به مدت طولاني نايستيد چون ممکن است پاهايتان ورم کند. آب زياد بنوشيد. ورزش هاي خشن و پر جنب و جوش را کنار بگذاريد چون ممکن است به شکمتان ضربه اي وارد شود و يا مشکلات ديگري برايتان به وجود آيد.
آيا ورزش شنا در دوران بارداري مجاز است؟
اصولاً شنا در آب براي آرامش جسم و روح فوق العاده است و اين آرامش دقيقا همان کيمياييست که يک خانم باردار به آن نياز دارد. در هنگام شنا احساس سبکي مي کنيد و اين براي شما که مجبوريد شبانه روز چند کيلويي اضافه با خود حمل کنيد غنيمت است. شنا جريان خونتان را تنظيم ميکند، کشيدگي عضلات و ماهيچه ها را افزايش مي دهد. استقامتتان را بالا مي برد، از طرف ديگر شنا ورزشي کاملا صلح آميز است و ميتوان گفت ريسک آسيب و جراحت در آن زياد نيست. شنا کردن به شما کمک مي کند دوران حاملگي را بدون مشکل به پايان برسانيد، دچار اضافه وزن نشويد و از همه مهم تر، زايمان نسبتا راحت و بي دردسري داشته باشيد. اوايل بارداريتان مي توانيد مثلا يک روز در ميان روزي 20 تا 30 دقيقه شنا کنيد. فراموش نکنيد اصلا قرار نيست که بيش از اندازه به بدنتان فشار بياوريد. توانايي خود را بسنجيد و با پزشکتان مشورت کنيد تا بدانيد چه ميزان فعاليت براي شما مناسب است. اگر اول صبح شنا کنيد عوارض ناشي از حالت تهوع و ويار را کمتر احساس مي کنيد.
در ماههاي بعد هم مي توانيد به شنا ادامه دهيد. اتفاقا بي وزني ناشي از حرکت در آب به مفاصل شما کمک مي کند تا سنگين تر شدن وزنتان را بيشتر تحمل کند. در واقع آب مفاصل شما را در برابر فشاري که به آن ها وارد مي شود محافظت مي کند. فقط به ياد داشته باشيد در ماههاي آخر حاملگي از لباس شناي مخصوص بارداري استفاده کنيد، از شدت فعاليتتان کم کنيد و به هيچ وجه نگذاريد بدنتان بيش از حد گرم شود. از شيرجه زدن در آب خودداري کنيد و خيلي به مناطق عميق و کم اکسيژن نرويد. شنا کردن را در آبهايي که يا خيلي گرمند و يا خيلي سرد فراموش کنيد. نکته ديگر اينکه در دوران بارداري رفتن به سونا را به کل فراموش کنيد. چون حرارت زياد براي شما و جنينتان اصلا خوب نيست.
*مصرف دارو :
چون هر دارويي كه توسط شما استفاده مي شود مي تواند از طريق بند ناف عبور كند، حتما قبل از استفاده از هر دارويي با پزشك خود تماس بگيريد.متاسفانه عادت نادرست مصرف خودسرانه دارو در فرهنگ ما بسيار رايج است و خطرات و عوارضش در اين دوران ممکن است جبران ناپذير باشد. شما بايد ياد بگيريد با کوچکترين پيشامدي به سراغ جعبه پر از قرص هاي رنگارنگتان نرويد و سعي کنيد از راه هاي ديگري مشکلتان را حل کنيد. پزشکتان در اين باره شمارا راهنمائي مي کند.
از طرف ديگر اگرقبل يا در حين بارداري به بيماري خاصي مبتلا شده ايد وبراي درمان ، به پزشکي مراجعه کرده ايد، حتما او را از بارداري خود مطلع سازيد. اگر فکر مي کنيد يک آسپرين ساده يا قرص سرماخوردگي نمي تواند در جنين شما عارضه اي ايجاد کند، بايد بگوييم سخت در اشتباهيد. مصرف هر کدام از اين ها ممکن است براي جنين شما مشکلاتي به وجود بياورد؛ البته خوردن تعداد معدودي از داروها در حاملگي منعي ندارد ولي فراموش نکنيد اين دارو ها را هم بايد زير نظر پزشک مصرف کنيد.
سعي کنيد راه هاي ديگري را نيز امتحان کنيد؛ مثلا اگر گلو درد داريد آب نمک غرغره کنيد، در صورتي که تب داريد دوش گرفتن، پاشويه و مصرف مايعات خنک راه حل مشکل شماست، چنانچه سرما خورده ايد، از غذاهاي ساده مثل سوپ، آب ميوه هاي طبيعي، شير و فرني استفاده کنيد و اگر مشکلا ت گوارشي داريد عادات غذايي خود را اصلاح کنيد. اگر تب بالايي داشتيد حتما با پزشکتان در ميان بگذاريد. مصرف انواع مواد مخدر و قرص هاي آرام بخش در هر زمان خصوصا در دوران حاملگي براي خانم هاي باردار ممنوع است و براي جنين مشکلات زيادي به بار مي آورد. در راس آن مي توان به اختلالات تنفسي ، نقص دررسيدن غذا به جنين، به دنيا آمدن کودکي نارس و کم وزن با بيماري ها و عوارض متعدد اشاره کرد.
بيشتر اين گياهان حاوي ترکيباتي شبيه به دارو هستند. بنابراين ملاحظه مي كنيد که گياهان هم مي توانند خطر آفرين باشند. مثلا چاي و قهوه کافئين دارند و اگر اين ماده به جنين برسد، باعث ناآرامي او مي شود. در دوران شيردهي هم اين امر صادق است. كافئين وقتي از راه شير به نوزاد شما برسد او را تحريک كرده و باعث ناآرامي، بي قراري و برهم خوردن خواب کودکتان مي شود. بنابراين بهتر است در اين دوران نوشيدن چاي و قهوه را محدود کنيد تا کودکي آرام داشته باشيد. به طور کلي بهتر است تمام مواد گياهي را زير نظر پزشکتان مصرف کنيد.
پاسخ در ۲۹/بهمن/۱۳۹۲ ۱۵:۱۰:۲۰ از دکتر وب گرد (48,940 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

+4 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۲۹/بهمن/۱۳۹۲ ۱۵:۱۶:۳۳ در زنان و مامايي از پروانه (13,920 امتیاز)
+4 امتیاز
1 پاسخ
+3 امتیاز
1 پاسخ
+1 امتیاز
1 پاسخ
+4 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۲۲/دی/۱۳۹۲ ۱۴:۲۶:۴۳ در زنان و مامايي از s_farhad (280 امتیاز)
???????
...