Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  گودی بیش از حد کمر - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۱,۰۷۲ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

گودی بیش از حد کمر

+6 امتیاز
با سلام- مدتی است احساس میکنم گودی کمرم بیش از حد معمول شده است ؟  حتی زمانی که یکجا به مدت 5 دقیقه ایستاده باشم فشار و خستگی روی کمرم را  کاملا حس میکنم .موقع خوابیدن هم این موضوع خود را نشان میدهد به نظر شما دلیل  و راه درمان آن چیست؟
پرسش ۱۴/خرداد/۱۳۹۲ ۰۰:۲۲:۵۸ در عضلاني اسكلتي و مفاصل از mojtaba (3,130 امتیاز)
برچسب‌گذاری مجدد ۱۴/خرداد/۱۳۹۲ ۰۰:۲۶:۴۲ از Dr.Shahabi

1 پاسخ

+2 امتیاز

سلام

ستون مهره از روی هم قرار گرفتن 7 مهره گردنی و در پایین آن ها 12 مهره سینه های و در پایین آنها 5 مهره کمری و سپس مهره خاجی و دنبالچه ای تشکیل شده است. مهره های سینه ای طوری قوس دارند که تحدب آنها به سمت عقب است و مهره های گردنی و کمری طوری قرار میگیرند که تحدب آنها به سمت جلو است. این قوس به جلوی مهره های گردنی و کمری را لوردوز میگویند. بعضی از مردم به لوردور کمر گودی کمر هم میگویند. این لوردوز یا گودی کمر تا حدی طبیعی است ولی در بعضی از افراد این گودی زیاد میشود و موجب بروز مشکلاتی مانند کمردرد و احساس خستگی در کمر میشود.

اما علل گودی کمر یا لوردوز بدین شرح است:
- شایعترین علت گودی کمر ضعف عضلات کمر و شکم است

- چاقی و بزرگ شدن شکم موجب میشود مهره های کمری بر اثر وزن آن به جلو آمده و لوردوز آن بیشتر شود

- التهاب دیسک کمر

- قوز بیش از حد

- پوکی استخوان

- ضعف عضلات شکم

- در رفتگی دو طرف‌ لگن‌

- استفاده‌ از کفش‌ پاشنه‌ بلند در خانم ها

- جابجایی ستون‌ مهره‌ها به‌ سمت‌ جلو ( مادرزادی یا هر عامل‌ دیگر)

برطرف کردن علت اصلی بوجود آورنده لوردوز یا گودی کمر میتواند آن را برطرف کند.

با این حال علت گودی کمر هر چه باشد تقویت عضلات کمر و شکم و عضلات باسن میتواند شدت لوردوز را کاهش دهد. با افزایش سن هم مشکلات ذکر شده شدیتر میگردند و مهمترین اقدام در درمان لوردوز و گودی کمر افزایش قدرت عضلات شکم و کمر و افزایش انعطاف پذیری بافت نرم اطراف لگن است.

برای پیشگیری و کاهش گودی بیش از حد کمر موارد زیر را توصیه می کنیم:

- موقع نشستن روی صندلی، کف پا را صاف بر روی زمین قرار دهید، صندلی خود را تنظیم کنید و در صورت نیاز از یک بالشتک برای پر کردن فضای خالی پشت کمرتان استفاده کنید.

- وقتی که می خواهید مدت طولانی بایستید (مثل زمان شستن ظرف یا اتو کردن لباس ها)، یک پا را روی زمین و پای دیگر را روی یک پله، چهار پایه و یا هر چیز مشابه قرار دهید.

- بهترین حالت برای خوابیدن، خوابیدن به پشت است، در حالی که بالشتی زیر زانوها قرار گیرد. در صورتی که تمایل دارید بر روی شکم بخوابید، حتما بالشی زیر شکم خود قرار دهید.

- تقویت عضلات شکم، باسن و کمر توسط ورزش های ویژه . میزان و شدت حرکات با توجه به افراد مختلف (از نظر سن، جنس، وضعیت قوای جسمانی و نوع آسیب) متفاوت است.

براین اساس توصیه می شود با مراجعه به پزشک روماتولوژیست و بررسی دقیق از جهت میزان گودی کمر شما و دریافت همزمان درمان و فیزیوتراپی و ورزش های لازم اقدام فرمایید.

برای شما آرزوی موفقیت دارم.

پاسخ در ۱۶/خرداد/۱۳۹۲ ۰۱:۱۳:۲۵ از Dr.Shahabi (92,580 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

+7 امتیاز
1 پاسخ
+7 امتیاز
1 پاسخ
+1 امتیاز
0 پاسخ
+9 امتیاز
0 پاسخ
پرسش ۱۹/شهریور/۱۳۹۲ ۱۲:۱۵:۳۹ در عضلاني اسكلتي و مفاصل از smart-boy (340 امتیاز)
+4 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۵/خرداد/۱۳۹۲ ۱۴:۴۱:۵۴ در عضلاني اسكلتي و مفاصل از ali ansir (250 امتیاز)
???????
...