Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  کنار آمدن با مشکلات پیری - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۱,۲۰۹ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

کنار آمدن با مشکلات پیری

0 امتیاز

سلام. بنده نگرش بدی در مورد زمان پیری دارم و همیشه از آن گریزانم. موهایم سفید شده و هر روز با آن در گیرم. چه طور می توانم با آن کنار بیایم ؟!

پرسش ۰۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۶:۱۴:۳۵ در ساير موضوعات از h7 (280 امتیاز)

1 پاسخ

0 امتیاز

واقعیت این است که پیری یک‌روند است که از خیلی قبل‌تر شروع می­شود و به‌تدریج فرد ممکن است که یکسری توانایی­های خودش را از دست بدهد. همین­طور ممکن است که یکسری تغییراتی در ظاهر افراد جلوه­گر بشود. مثلاً ممکن است که موهای افراد سفید شده و یا این‌که چین‌وچروک‌هایی در ظاهر افراد و در چهره­ی آن­ها ایجاد بشود. بسیاری از افراد سعی می­کنند که فرایند پیری را انکار کنند. فرایند پیری و در ارتباط با آن مرگ برای بسیاری از ما ناخدا گاه یک فرایند ترسناک است. برای همین است که بعضی ممکن است که پیری را انکار بکنند. یا این‌که تلاش بکنند که با بروز و ایجاد آن مقابله بکنند. این دسته از افراد همان کسانی هستند که به‌محض این‌که یک موی سفید در آینه می­بینند، فوراً به رنگ کردن موهای خو اقدام می‌کنند. انکار کردن پیری ممکن است که اشکال دیگری نیز داشته باشد. مثلاً بعضی از افراد باوجود سن زیادی که دارند با فردی ازدواج کنند که سن کمی دارد. این افراد درواقع دارند به خودشان یک‌جوری دروغ می­گویند و می­خواهند بگویند که من پیر نیستم. واقعیت این است که پیری و مرگ یک‌روندی است که در همه­ی افراد و بشر اتفاق می­افتد؛ بنابراین همه­ی ما یک‌زمانی پیر و یک‌زمانی هم فوت خواهیم شد. این‌که پیری را بپذیریم و به‌عنوان یک فرایند طبیعی که به‌هرحال در فرایند زندگی ما اتفاق خواهد افتاد، آن را قبول داشته باشیم و یک نگرش خوب و مثبت به آن داشته باشیم، در فرایند رشد ما اهمیت دارد. واقعیت این است که ما از لحظه­ای که به دنیا می­آییم تا لحظه­ای که از دنیا می­رویم در حال رشد هستیم. تکالیف رشدی ما در هر مرحله از زندگی ما متفاوت است؛ بنابراین سنین پیری سنی هستند که ما باید به‌شدت مراقب باشیم ک چه تکالیفی در این سنین داریم و چه چیزهایی باعث می­شود که پیری ما یک‌روند مثبت و غنی داشته باشد و این‌که احساس خوبی از آن داشته باشیم. متأسفانه خیلی استعارات و تعاریف بد و ذهنیات منفی در مورد پیری در بین خیلی از افراد و جوامع رواج دارد. مثلاً این‌که ما پیری را معادل ضعف، سستی و ناتوانی و وابسته شدن به دیگران و احیاناً تنها ماندن و یا این‌که برخوردار بودن از یک سلامت ناکافی و مبتلا بودن به بیماری­های مختلف، یک نگرش و یک ذهنیتی است که از قبل در خیلی از ما وجود دارد. این ذهنیت منفی، باعث می­شود که نگرش منفی از قبل پیری داشته باشیم.

خیلی از مطالعاتی که انجام‌شده نشان می­دهد که افرادی که مسن هستند برآورد خیلی بهتری از وضعیت سلامتی جسمی خودشان، کارایی‌شان، توانایی­شان و احساسی که نسبت به زندگییشان دارند تا آن احساس که افراد جوان نسبت به افراد مسن دارند. به این معنی که وقتی‌که ما جوان هستیم، ممکن است که فکر بکنیم که وقتی پیر بشویم چقدر ممکن است که بیماری­هایی داشته باشیم، نتوانیم کارهای روزمره­مان را انجام بدهیم، وابسته باشیم، ولی در واقعیت این­طور نیست. افراد سالمند در واقعیت خیلی تواناتر از آن چیزی هستند که ما فکر می­کنیم. درواقع در سن­های سالمندی است که بسیاری از برداشت­هایی که ما قرار بوده از زندگی­مان انجام بدهیم، در این سنین انجام می­دهیم. کارهایی است که می­شود انجام داد تا باعث شود که فرایند پیری سال­های پربار و پرثمر باشد. یکی از آن­ها این است که تا جایی که می­توانیم، ارتباط خودمان را با دیگران حفظ بکنیم و سعی بکنیم، تجاربی را که در حین زندگی­مان به دست آوردیم، اولاً به آن­ها ارج بنهیم و برای خودمان ارزش داشته باشند و خودمان برای خودمان ارزش قائل باشیم. در ثانی بتوانیم این تجربیات را به افراد جوان انتقال بدهیم. این­طور است که سن­های سالمندی می­تواند به سنین بسیار خوب و شادی برای ما تبدیل بشود؛ بنابراین ما هم می­توانیم از فرایند پیری خودمان ناراضی و فراری باشیم و هم می­توانیم آن را به‌عنوان یک فرایند طبیعی بپذیریم و نسبت به هر موی سفیدی که در ما ایجاد می­شود و یا هر چین‌وچروکی که در صورتمان ایجاد می­شود، احساس خوشایندی به ما خواهد داد.

 

پاسخ در ۰۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۶:۱۴:۵۱ از dr.jawaheri (5,480 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

???????
...