Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  درمان اگزما در کودکان - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۲,۱۸۸ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

درمان اگزما در کودکان

0 امتیاز

با سلام. چه عاملی در بچه­ها باعث می­شود که اگزما تشدید بشود؟ و صابون مخصوص بچه ها برای درمان آن کافی است؟ و شیر مادر ممکن نیست که بهتر بکنند و یا این‌که آن را تشدید بکن؟ ممنون از سایت خوبتان.

پرسش ۰۲/اسفند/۱۳۹۳ ۰۶:۴۲:۰۹ در سلامت پوست از copo3 (180 امتیاز)

1 پاسخ

0 امتیاز

درواقع یکسری موارد مختلفی هست. یکی حمام و شست‌وشو است. هرچقدر آب داغ­تری استفاده بکنند باعث می­شود که اگزما بیشتر می­شود و شدت آن تشدید می­یابد. پس توصیه­ی ما این است که آب ولرم استفاده بشود و از آب داغ استفاده نکنند. صابون­ها و شوینده­ها ملایم باشند یعنی صابون مخصوص بچه­ها استفاده بشود با پی­هاش اسیدی استفاده بشود. پی­هاش پوست ما اسیدی است و اکثر صابون­هایی که وجود دارند، پی­هاششان قلیایی است. این­ها باعث می­شوند که پوست خشک­تر بشود و اگزما تشدید بشود.

صابون مخصوص اطفال و یا پن­ها که درواقع آن پن­ها مواد صابونی در داخلشان ندارند. این­ها ترکیباتی هستند که پاک­کننده هستند ولی پاک­کنندگی غیر صابونی دارند که کمک می­کند که مشکلاتشان کم­تر بشود. یا باز خیلی نقش دارد که باید حتماً جنس لباس­ها نخی باشد. لباس­های پشمی و نایلونی آن­ها را تشدید می­کند. همچنینی یکسری مواد خوراکی هم باز اگزما را تشدید می­کند که البته درصدش خیلی زیاد نیست. ولی اگر پدر و مادر متوجه شدند که چیزی را بچه­شان می­خورد و تشدید می­شود، آن را باید پرهیز بکنند. برای بچه‌های شیرخوار ما توصیه می­کنیم که شیر مادر را حتماً به آن­ها بدهند.

درواقع جنبه­ی پیش­گیری کننده دارد؛ یعنی به این بچه­هایی که اگزما دارند، هرچقدر شیر پاستوریزه و شیر گاو و یا شیر خشک را دیرتر شروع کنند بهتر است. یا مواد غذایی که برای بچه‌ها شروع می­شود توصیه می­کنیم که به این بچه­ها زیر یک سال سفیده­ی تخم­مرغ را ندهند. چون باز سفیده­ی تخم‌مرغ می­تواند آلرژی این‌ها را تشدید بکند و یا از مرکبات استفاده نکنند. مثلاً آبمیوه­ای که به بچه­ها می­دهند از هویج و از سیب بدند و آب‌پرتقال و آب‌لیمو شیرین را زیر یک سال به بچه­هایی که اگزما و ناراحتی پوستی دارند، ندهند و از این مواد دیرتر استفاده بکنند.

پاسخ در ۰۲/اسفند/۱۳۹۳ ۰۶:۴۲:۲۷ از dr.fatemi (24,360 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

0 امتیاز
1 پاسخ
0 امتیاز
1 پاسخ
+2 امتیاز
1 پاسخ
+2 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۰/اسفند/۱۳۹۳ ۱۰:۳۲:۰۴ در سلامت پوست از صدف7 (290 امتیاز)
+3 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۲۳/بهمن/۱۳۹۳ ۰۹:۲۹:۴۷ در سلامت پوست از Msaberi_moghadam (11,390 امتیاز)
???????
...