Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  رابطه حساسیت به پوشک در کودکان و اگزما - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۲,۰۳۴ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

رابطه حساسیت به پوشک در کودکان و اگزما

0 امتیاز

با سلام. بعضی از بچه ­ها به پوشک حساسیت دارند و گفتند که این هم نوعی از اگزما است و یا این‌که نوع آن فرق می­کند؟ و برای جلوگیری از آن باید چکار کرد؟ با تشکر.

پرسش ۰۲/اسفند/۱۳۹۳ ۰۶:۴۵:۲۴ در سلامت پوست از مامی 2 (180 امتیاز)

1 پاسخ

0 امتیاز

بچه­هایی که اگزمای اتوپیک دارند، آن­ها هم می­توانند در ناحیه­ی پوشکشان دچار این اگزما بشوند و این اگزما می­تواند در هر جای بدن آن­ها وجود داشته باشد. ولی برخی از اوقات هم فقط این است که بچه­ها دچار این مشکل در ناحیه­ی پوشک می­شوند؛ یعنی ربطی به این اگزمای شیر خوران ندارد. آن­ها بیشتر به خاطر درواقع به خاطر تماس با ادرار و مدفوع است. آن­ها باعث می­شود که پوست بچه­ها تحریک بشود و حساسیت نشان بدهد که خوب توصیه می­شود که پوشک آن­ها زودبه‌زود تعویض بشود و گاهی اوقات می­تواند که به جنس این پوشک­های که استفاده می­کنند، ممکن است که حساسیت بشود. گاهی اوقات آن رطوبتی که به وجود می­آید باعث می­شود که میکروب­ها و قارچ­ها رشد بکنند. درواقع آن عوامل مختلف دیگری هم هست که باعث این اتفاق می­شود، یکی از آن­ها هم می­تواند اگزمای شیر خوران باشد. ولی خوب خیلی از پدر و مادرها نگران باشند که آیا روشی وجود دارد که پیشگیری کنند که مبتلا نشود. کارشناس: در مورد این‌که پیشگیری بکنند که فرزندی مبتلا نشود خیر این‌طور نیست. ولی اگر بچه­ای به این مشکل دچار شده خوب می­توانند یک سری راه­هایی را انجام بدهند که پیشگیری بکنند که این اگزما کمتر عود بکند و کمتر تشدید بشود چون خیلی از وقت­ها بیماران به‌پیش من می­آیند و می­گویند که ما به 5 تا پزشک مراجعه کردیم ولی بچه‌مان خوب نشده است. درواقع می­خواهم این را بگویم که این فکر را نکنند که می­شود با یک نسخه اگزمای شیر خوران را برطرف کرد ولی نکته­ی خوب این است که قابل‌کنترل است؛ یعنی باید یاد بگیرند که چطور پوست کودکشان را کنترل بکنند تا کمتر دچار مشکل بشود. حالا این‌که باید چه‌کار بکنند مثلاً در مورد حمام که گفتیم از آب ولرم و صابون ملایم استفاده بکنند و بعد از حمام حوله را روی بدن بچه­ها یک حوله­ی نرم و نخی را بگذارند و بردارند و روی پوستش نکشند. این پوستشان خیلی حساس است. در عرض سه دقیقه از پمادهای نرم‌کننده استفاده بکنند؛ یعنی این زمان خیلی مهم است باید بعد از حمام زود بدن آن­ها را چرب بکنند که آن رطوبت در پوستشان باقی بماند. تعداد دفعات حمام رفتن را در فصل تابستان یک روز در میان و در فصل زمستان دو روز در میان انجام بدهند از ملافه­ی نخی استفاده بکنند. در محیط زندگی­شان چیزهایی که به خودشان گردوخاک می­گیرد و یا اسباب‌بازی‌هایی که حالت پارچه­ای دارند و یا پرزدار هستند از این­ها استفاده نکنند. گل و گیاه معمولاً این حالت بچه­ها را تشدید می­کند و در خانه خیلی گل و گیاه نگه ندارند. حیوان­های خانگی هم همین‌طور که باعث می‌شوند معمولاً این مشکل بچه­ها تشدید بشود. از اسپری­های خوشبوکننده‌ی هوا و عطر و ادوکلن خیلی استفاده نکنند. اگر از کرم­هایی برای این­ها استفاده می­کنند کرم­هایی بدون عطر و بو باشد چون آن اسانس و آن عطر باز می­تواند مشکل این­ها را تشدید بکند. در محیط خانه سیگار نکشند. آلودگی هوا و دود سیگار باعث می­شود که مشکلات این­ها تشدید بشود.

پاسخ در ۰۲/اسفند/۱۳۹۳ ۰۶:۴۶:۰۲ از dr.jawaheri (5,480 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

0 امتیاز
1 پاسخ
0 امتیاز
1 پاسخ
0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۲/اسفند/۱۳۹۳ ۱۵:۲۲:۰۴ در سایر از zari64 (160 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۲/اسفند/۱۳۹۳ ۰۴:۰۴:۲۸ در سلامت پوست از تیام1 (180 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ
???????
...