Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  رابطه بیماری زمینه ای و رشد موهای زائد - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۱,۰۹۷ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

رابطه بیماری زمینه ای و رشد موهای زائد

0 امتیاز
خسته نباشید کمی در مورد بیماری زمینه ای و بعد هم در مورد موهای زائد توضیح دهید؟متشکرم از سایت خوبتان
پرسش ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۰۴:۱۷:۱۳ در مو از sol9 (310 امتیاز)

1 پاسخ

0 امتیاز
خوب پس ما اول باید علت را تشخیص بدهیم که علت چه است آیا علت افزایش حساسیت گیرنده های ریشه مو است آیا علت بیماری تخمدان پلی کیستیک است و آیا بیماری غده فوق کلیوی است. اینها را باید افتراق بدهیم و براساس آن طرح درمانی مان را مشخص بکنیم. اما من عمده بحث امروز را می گذارم تخمدان پلی کیستیک چون شایع ترین علت است دیگر. در درمان تخمدان پلی کیستیک ما باید سطح هورمون های مردانه را با دارو کاهش بدهیم بهترین این داروها استفاده از قرص های ضد باروری است. یعنی ترکیبات استروژنی حالا چه به صورت قرص های ضدباروری و چه به تنهایی با ترکیبات دارویی دیگر استفاده بشود خود ترکیبات استروژنی که هورمون های زنانه هستند با مکانیسم های خاصی تولید هورمون مردانه را از تخمدان کاهش می دهد. سوال این است که آیا استفاده از این ترکیبات دارویی، قرص های ضد باروری و یا ترکیبات استروژنی باعث سرطان می شود یا نه، این خیلی نگرانی مهمی است که بیماران ما دارند. حقیقتش این است که مطالعات طولانی مدت مشخص کرده که استفاده از این داروها در دوران قبل از یائسگی من تاکید می کنم قبل از یائسگی باعث افزایش ریسک سرطان سینه و سرطان رحم و سرطان تخمدان نمی شود آن بحثی که در راجع به هورمون درمانی و سرطان سینه مطرح است مال دوران بعد از یائسگی یعنی خانمی که یائسه شده و می گوید من می خواهم که مثلاً گرگرفتگی را نداشته باشم و یا مبتلا به پوکی استخوان نشوم بیایم از قرص های هورمونی استفاده بکنم پریودهایم ادامه پیدا بکند. آن یک بحث دیگری است. آن هم بعد از چهار پنج سالی یک مقدار مختصری ریسک سرطان سینه را افزایش می دهد. پس ما می توانیم از این داروها استفاده بکنیم حتی در دوران قبل از ازدواج بعضی از مادرها نگرانند دخترم ازدواج نکرده این داروها را می تواند استفاده بکند یا نه؟ این داروها هم در تنظیم پریودشان اگر نامنظم باشد موثر هست و هم برای کاهش هورمون های مردانه بسیار موثر است. در کنار این ما داروهای دیگری هم داریم که تولید هورمون های مردانه را کاهش می دهد. برای ریزش موهای هورمونی، برای موهای زائد، برای آکنه ها و یا جوش های مقاومت می توانیم از داروهای دیگر استفاده بکنم . یکی از این داروها من مثال بزنم دارویی است به نام فیناستراید، فیناستراید در درمان بزرگ شدن پروستات در آقایان استفاده می شود ولی این دارو در خانم ها هم به خاطر این مشکلات هورمونی قابل استفاده است و فقط در دوران بارداری نباید استفاده شود بعضی از خانم ها می گویند در بروشورش نوشته شده است که اصلاً خانم دست نزند به این، این مطلب درست نیست خانمی که دارد این دارو را استفاده می کند حتماً اگر ازدواج کرده است حتماً باید یک روش جلوگیری داشته باشد. از یک روش خیلی مطمئن استفاده بکنند برای جلوگیری از بارداری یعنی اگر قصد باروری و یا بارداری دارد از این دارو استفاده نفرماید وگرنه می تواند از این دارو استفاده کند.
پاسخ در ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۰۴:۱۸:۰۶ از dr.waseghi (9,450 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۰۳:۵۳:۲۱ در مو از dina2 (220 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۰۴:۵۵:۱۴ در مو از داراب88 (140 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۲/اسفند/۱۳۹۳ ۰۴:۰۹:۴۹ در مو از ops8 (180 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ
0 امتیاز
1 پاسخ
???????
...