Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  رابطه تخمدان پلی کیستیک و چاقی - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۱,۱۲۰ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

رابطه تخمدان پلی کیستیک و چاقی

0 امتیاز
ا سلام.آیا ممکن است همیشه تخمدان پلی کیستیک با چاقی ارتباط مستقیم داشته باشد؟و اگر تازه کاهش وزن هم پیدا بکند ممکن است یک مقدار وضعیت بهتر شود؟متشکرم اگر پاسخ دهید.سپاسگذارم از سایت جامع تان.
پرسش ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۰۴:۵۱:۳۴ در کنترل وزن و تناسب اندام از داراب88 (140 امتیاز)

1 پاسخ

0 امتیاز
همیشه نه، حدود 50% درصد این نوجوانان و خانم ها چاق هستند البته در نژادهای مختلف شیوع چاقی در تخمدان پلی کیستیک متفاوت است. ولی با چاقی علائم شروع می شود و یا بدتر می شود یعنی زمینه بیماری وجود دارد. دختر خانمی بوده دو سه سال عادت ماهیانه می شده و مشکلی نداشته ناگهان 5 کیلو، 10 کیلو افزایش وزن پیدا می کند پریودهایش به هم می ریزد و موهای زائد ایجاد می شود بعد که بررسی می کنیم می بینیم که زمینه تخمدان پلی کیستیک وجود داشته است.
علائم بهتر می شود و نه اینکه ریشه کن بشود این یک نکته و نکته دیگر در تخمدان پلی کیستیک همراهی این بیماری با سایر اختلالات متابولیک است. منظور این است که این افراد پدیده ای در آنها وجود دارد به نام مقاومت به انسولین. یعنی انسولین در بدنشان به خوبی نمی تواند اثر بکند و قند را به راحتی نمی تواند وارد سلولهای بدن بکند در نتیجه لوزالمعده شروع می کند بر ترشح بیشتر انسولین تا بر این مقاومت غلبه بکند افزایش ترشح انسولین، سطح انسولین را در خون بالا می برد دیده شده که هر چقدر سطح انسولین در خون بالا بشود سطح تولید هورمون های مردانه از تخمدان در اینها افزایش پیدا می کند و بیشتر می شود و اینها برای همین مستعد ابتلاء به دیابت هستند. به خصوص اگر زمینه ارثی دیابت نوع دو هم داشته باشند. بخصوص اگر چاق باقی بمانند و افزایش چربی های خون بخصوص تیروگلیسیرید خون و کاهش کلسترول مفید خون در اینها زیاد دیده می شود ابتلاء به بیماری های قلبی عروقی در سنین بالا بیشتر است اگر اینها درمان نشوند و عادت های ماهیانه اشان منظم برقرار نشود مخاط رحمشان ضخیم می شود مثلاً خانمی است که سه ماه یک بار، شش ماه یک بار عادت ماهیانه می شود این مخاط رحم به مرور ضخیم می شود این ضخیم شدن آندومتر یا مخاط رحم ریسک سرطان رحم را هم زیاد می کند. برای همین اینطور نیست که یک خانم بگوید که من عادت ماهیانه نمی شوم و خیلی هم مهم نیست برای من باید نظم خوبی داشته باشد که این ضخامت آندومتر اتفاق نیافتد بنابراین بیماری تخمدان پلی کیستیک فقط یک بیماری هورمون های مردانه نیست و حتی دیده شده. از علل مهم نازایی است البته اکثر موارد نازایی شان به درمان ها قابل اصلاح است و یک نکته مهم دیگر اینها دچار آکنه یا قطع تنفس در خواب هم ممکن است بشوند.
پاسخ در ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۰۴:۵۲:۱۸ از dr.waseghi (9,450 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

0 امتیاز
1 پاسخ
0 امتیاز
1 پاسخ
0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۲۶/بهمن/۱۳۹۳ ۲۰:۱۸:۴۱ در هورمونی و غدد از nikoo (1,730 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ
???????
...