Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  والدین چگونه میتوانند سلامت روان فرزندان خودشون رو تضمین کنند ؟ - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۱,۷۲۸ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

والدین چگونه میتوانند سلامت روان فرزندان خودشون رو تضمین کنند ؟

0 امتیاز
درود بر شما.در مورد سلامت روان صحبت بگید و والدین چگونه میتوانند سلامت روان فرزندان خودشون رو تضمین کنند ؟
پرسش ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۱۱:۴۲:۲۴ در كودكان از hatef r. (200 امتیاز)

1 پاسخ

0 امتیاز
همان طور که اشاره کردید سلامت روان فقط به معنی پیش گیری از بیماری روانی نیست . بلکه احساس رضایت از زندگی  و شادمانی وکمال مد نظر است وقتی ما میگیم کسی سلامت روان دارد باید آن شخص با خودش و محیط پیرامون خود ارتباط صمیمانه ای را برقرار کند . و این رابطه صمیمانه به این معنی است که فرد بتواند خودش را آن چنان که هست ببیند ودرک کند و توانمندی هایش را بشناسد و آنها را در خصوص حیطه های مختلف زندگی شخصی ، خانوادگی و اجتماعی خودش بکار بگیرد . پذیرش خود نقش بسیار مهمی را در سلامت روان ایفا میکند .البته اطرافیان هم در پذیرش خود نقش مهمی را دارند. یکی از نکاتی را که میخواهیم برای والدین محترم اشاره کنیم به دلیل تاثیر گذاری آنها در سلامت روان فرزندانشان تامین نیاز های عاطفی فرزندانشان است  . ببنید یکی از ارکان مهم سلامت روان تامین نیازهای عاطفی کودکان است .  والدین معمولا زود متوجه این میشوند که نیاز های زیستی فرزندانشان با گذشت زمان و بالا رفتن سن تغییر کرده است ، اما اغلب به این مسئله توجه نمی کنند که نیاز عاطفی یک نیاز دائم و مستمر است و از فرزند شیر خوار تا فرد 18 ساله نیازمند تامین مطلوبات عاطفی است .  پس باید به این نکته توجه کرد والدینی که فرزند خود را زیاد در آغوش میگیرند پایه های سلامت عاطفی وی را بنا میکنند .  البته فقط در آغوش گرفتن نیست ، ما به شیوه های مختلف میتوانیم محبت وتوجه خود را به فرزندانمان نشان دهیم .  برای مثال توجه به علایق فرزند و دوستان او و وقت گذاشتن برای بازی با کودکمان همه شیوه هایی است که ما میتوانیم بدان وسیله توجه ومحبت خود را به فرزندمان نشان دهیم . مطلب دیگر اینکه اگر میخواهیم سلامت روان کودکمان تضمین شود باید الگویی مناسب برای فرزندمان باشیم . باید صادق باشیم ، باید مسئولیت خودمان را در برابر فرزندمان به بهترین شکل ممکن انجام دهیم و مسئول باشیم . ما نمیتوانیم از فرزندمان انتظار داشته باشیم هنجار هایی را داشته باشد که خودمان به عنوان پدر و مادر ارزش چندانی برای آن هنجار قائل نیستیم  . والدینی که ریا و دروغ را به طور غیر مستقیم به فرزندانشان آموزش میدهند نمی توانند انتظار داشته باشند فرزندشان بهداشت روانی خوبی داشته باشد . غالب افرادی که مواد مخدر سیگار و یا الکل مصرف میکنند والدینی داشتند که به مصرف این قبیل مبادرت می ورزیدند . پس سعی کنیم الگویی مناسب برای فرزندانمان باشیم و به مسولیت خود هم آگاهی کامل داشته باشیم . وقتی ما میگوییم پدر و مادر مسئول باشند به این معنی نیست که فقط خوراک و پوشاک و نیازهای روزمره را فراهم کنند ، تامین نیازهای عاطفی بسیار مهم است  ، در کنار این آگاهی داشته باشند نسبت به مسولیت خود . والدین باید قبل از اینکه صاحب فرزند شوند باید اطلاعات کامل از فرزند پروری داشته باشند و این یعنی آگاهی از مسولیت خود . این میتواند بسیار کمک کننده باشد والدینی که آگاهی دارند از نیاز های فرزند خود ، از مراحل تحول ورشد فرزندشان یقیناٌ میتوانند سلامت روانی وسلامت جسمی را برای فرزندخودشان رقم بزنند .
پاسخ در ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۱۱:۴۲:۵۱ از dr.sharifi (7,320 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۱۱:۴۳:۰۳ در كودكان از hatef r. (200 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۱۴:۱۴:۵۹ در ساير موضوعات از mohamad 4 (200 امتیاز)
???????
...